Fijne storing(NOT!!)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Fijne storing(NOT!!)

Postby Stuntmannetje » SatMar17, 2012 9:18:37 PM

Sinds ik de 106 heb is er een storing aanwezig, om precies te zijn bij belast toerental inhouden/hikken/zuipen tot hij in safe mode gaat(dus het manegement lampje gaat branden). Nu heb ik van alles vervangen zoals e.c.u, temp. sensor bij thermostaat,b.d.p. sensor, lambda sonde, injectiehuis compleet, dis bobine en massakabel naar blok en chassis. Oh ja dit natuurlijk wel 1 voor 1 vervangen.
E.C.U meerdere keren een hard reset gegeven , en de storing is nog niet weg. AAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Al met al iedereen toch nog een fijne avond, en een goede Zondag groetjes Andre.
Image
User avatar
Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 685
Joined: TueMay16, 2006 10:04:54 PM
Location: Poortvliet

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby Bossie » SatMar17, 2012 9:28:22 PM

André, erg vervelend. Aangezien de ecu in noodloop gaat, zou ik eerst de ecu eens uitlezen. Ik verwacht dat deze wel met een foutcode terug komt. Zoek even de howto hier op het forum op en alvast een lang stuk draad en een drukknop. Succes!
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby Stuntmannetje » TueMar20, 2012 5:00:03 PM

Storing valt om de een of andere reden niet uittelezen, ook niet bij de huidige ECU. En van het weekend ging ook nog mijn eindemper kapot + dat net mijn versnellingbak de geest begint te geven.
Al met al alle onderdelen voor niets gekocht, het lijkt er op dat de auto te moe is om in leven te worden gehouden.

Gr. Andre
Image
User avatar
Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 685
Joined: TueMay16, 2006 10:04:54 PM
Location: Poortvliet

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby MNM(tm) » TueApr24, 2012 11:40:55 AM

Wat voor blok ligt er in de 106?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby Stuntmannetje » TueApr24, 2012 7:31:13 PM

MNM(tm) wrote:Wat voor blok ligt er in de 106?


Een 1.1 HDZ en er is nu echt al het mogelijke vervangen wat maar een storing kan veroorzaken, en iedere keer een hard reset gegeven.
Maar nogsteeds geen verschil met hoe ik hem kocht.

Gr. Andre
Image
User avatar
Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 685
Joined: TueMay16, 2006 10:04:54 PM
Location: Poortvliet

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby Ceristimo » TueApr24, 2012 11:19:08 PM

En de ontsteking staat wel op tijd? Of roep ik nu iets heel stoms? (hikken, inhouden, enz...)
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby MNM(tm) » TueApr24, 2012 11:35:24 PM

1.1 HDZ blok... Da's een Magnetti Marelli G6.11 systeem. Die heeft een externe MAP-sensor. Er loopt een slangetje vanaf de achterkant van het inlaatspruitstuk naar een module die -bij de AX in ieder geval- links achter het injectiehuis tegen de onderkant van de parafaanbak zit gemonteerd. Aan deze module zit ook een stekker met drie contacten. Controleer de slang eens?

Aan de achterkant van het inlaatspruitstuk komt nog een tweede slangetje weg. Die gaat naar een elektroklep, vanwaar weer een slangetje door gaat naar het koolstoffilter. Misschien dat er een lek in een van die slangen zit?

(Magnetti Marelli ECU's zijn een beetje lastiger om uit te lezen, maar in princiepe wel gewoon op dezelfde manier als bij Bosch. Misschien het andere contactje van de groene diagnose-connector proberen?)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby MBa@NL » WedApr25, 2012 1:02:20 PM

MNM(tm) wrote:1.1 HDZ blok... Da's een Magnetti Marelli G6.11 systeem.


Sinds wanneer is een 1.1 HDZ per definitie een Magnetti Marelli?
De 1.1 HDZ ligt ook in mijn Chrono en daar ligt echt een Bosch ECU aangekoppeld met een stroomverdeler met daarop een rotor en verdeelkap. ;-) De 1.1 HDZ is (In Nederland) al sinds 1990 in gebruik voor wat betreft de AX. De motorcode zegt ook eigenlijk alleen maar iets over het motorblok in zijn basis vorm. uit de motorcode zou je namelijk op kunnen maken wat de cilinderinhoud is en welke nokkenas er is toegepast (en als ik mij niet vergis ook of het een alu of staal onderblok betreft).
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Fijne storing(NOT!!)

Postby MNM(tm) » WedApr25, 2012 1:49:09 PM

Ow jah, da's waar: de eerste versie van de HDZ was gebouwd met een Bosch MA2.2 ECU (met interne MAP-sensor). Evengoed vacuümslangen controleren. ;)

Overigens zegt de motorcode niets over wat voor metaal het onder blok is: KDY is er in zowel alu als gietijzer en bij KDX heb ik ook al beide uitvoeringen van onderblok gezien.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland


Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron