Moderators: Browny, webmasters
Rio97 wrote:Ik krijg zo wel een beetje de indruk dat de halve club rondrijdt met een gare voorruit...
Weet niet hoor maar: shit happens, kost knaken, is balen, maar zoiets laat je toch gewoon maken...?
denny wrote:Nee een slipcursus gebruik je ooit. op hoge snelheid wil je echt niet de auto in nog meer onbalans brengen door de koppeling in te trappen.
denny wrote:Dat een dag circuit slecht is voor de auto is ook onzin. Een goede auto kan dat zonder ook maar een enkel probleem aan.
denny wrote:Brandstofverbruik! ga je wel eens op vakantie met het vliegtuig?
...
MNM(tm) wrote:denny wrote:blablabla veel**
DuFF wrote:MNM(tm) wrote:denny wrote:blablabla veel**
denny heeft in een bepaalde richting gelijk, maar ook wat hij zegt klopt niet geheel,
bij een slipcursus leer je NIKS ! en dat is ook wat ze je achteraf vertellen, dat je niks geleerd hebt.
*dat is een goeie over na te denken hé.*
en meer slijtage als normaal op het circuit mnm?
wedde dat dat bij mij niet veel zal verschillen (ookal is ie traag)
en....je hoeft op het circuit niet persé snel te rijden, je kan ook op het gemakje rijden
denny wrote:DuFF wrote:MNM(tm) wrote:denny wrote:blablabla veel**
denny heeft in een bepaalde richting gelijk, maar ook wat hij zegt klopt niet geheel,
bij een slipcursus leer je NIKS ! en dat is ook wat ze je achteraf vertellen, dat je niks geleerd hebt.
*dat is een goeie over na te denken hé.*
en meer slijtage als normaal op het circuit mnm?
wedde dat dat bij mij niet veel zal verschillen (ookal is ie traag)
en....je hoeft op het circuit niet persé snel te rijden, je kan ook op het gemakje rijden
Ik heb een slipcursus gedaan en tis zonde van de investering vind ik maar das persoonlijk. Zeker als je het niet in je eigen auto doet.
En daarom had Kevin het dus ook over een rijvaardigheidscursus en niet over een slipcusrus.denny wrote:Verder, hoezo is het verbuik van een vliegtuig niet zinloos en op het circuit wel. Dus als jij op vakantie wil is dat tijdverdrijf voor jouw niet zinloos en als ik een dagje circuit wil als tijdverdrijf is dat wel zinloos.
Bij gebruik van het vliegtuig het dat wel degelijk een doel: op plaats van bestemming aankomen.
Op 't circuit rijden is (mijns inziens) 'zinloos', omdat je nergens aankomt.denny wrote:Ik denk zelfs dat als iedereen in dat vliegtuig bv eens gewoon met een moderne auto heen en weer rijd naar spanje dat je dan minder brandstof verstookt met zijn allen als dat vliegtuig in die zes uurtjes vliegen heen en weer.
Met de auto naar Spanje is nog te doen, maar naar Curaçao wordt toch een stuk lastiger.
Daarnaast moet je ook meetellen dat er in een vliegtuig heel wat meer mensen tegelijk vervoerd worden!denny wrote:Tijdens een dagje circuit kom je veel te weten over je auto.
Alles wat dan kapot gaat kan een keer onder extreme omstandigheden op de weg ook kapot gaan. Nogmaals een goed onderhouden auto heeft er geen enkele moeite mee en je leert de auto kennen op de grens van zijn kunnen (ook wel eens makkelijk op de weg)
Op de weg kom ik doorgaans geen extreme omstandigheden tegen.
En je auto leren kennen op de grens van zijn kunnen... Dat leren ze volgens mij dus ook op zo'n rijvaardigheidscursus: wat moet je doen als je in de slip raakt; wat moet je doen als je een noodstop moet maken; ...
Dat lijkt mij een stuk leerzamer dan leren hoe je zo hard mogelijk over een circuit moet blazen en weten wanneer je voor een bocht moet remmen...denny wrote:Heerlijk zo'n discussie.
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests