iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Rio97 » TueDec27, 2011 11:18:49 PM

Alweer een leuk initiatief om aan te mogen kondigen: Nederland heeft zich kandidaat gesteld voor de ICCCR 2016!
Een grote internationale meeting waar alle types Citroën welkom zijn.

Tegen die tijd krijgt de AXClub ook de gelegenheid om een activiteit te organiseren, dus daar gaan we weer net zo'n leuk AXClub feestje van maken als op de Citromobile of de waggel :D
Zelf ben ik betrokken bij de organisatie, dus dat komt wel goed.


Het persbericht:

Nederland heeft zich kandidaat gesteld voor het 16e ICCCR in 2016

Nederland heeft een groot aantal Citroën clubs met een erg grote diversiteit. Citroën Contact brengt de clubs twee keer per jaar samen om zaken te bespreken die voor alle clubs spelen.
Op 26 november 2011 hebben de clubs gezamenlijk het besluit genomen om Nederland kandidaat te stellen voor het 16e ICCCR in 2016. Het ICCCR (International Citroën Car Club Rallye) is de vierjaarlijkse meeting van Citroën liefhebbers uit de hele wereld.
Na een inventarisatie onder de Nederlandse clubs, bleek dat er meer dan voldoende draagvlak en enthousiasme is voor zo’n groot evenement. Met als uitgangspunten: geen financieel risico voor clubs, en herkenbaarheid van de deelnemende clubs.

Er is een opstartgroep gevormd van 6 personen afkomstig uit verschillende Citroën clubs.
Begin februari 2012 zal de opstartgroep de Nederlandse plannen presenteren in Parijs, tijdens een vergadering van de ACI (Amicale Citroën Internationale) en Citroën/PSA.
In augustus 2012 wordt op het 15e ICCCR in Engeland officieel bekend gemaakt welk land het volgende ICCCR mag organiseren. Vanuit het bestuur van de ACI is al met enthousiasme gereageerd op het Nederlandse initiatief.

Afwachten tot die tijd…, of niet? Nee dus, in de tussentijd begint een opstartgroep alvast met de voorbereidingen en de organisatieopzet voor het evenement. Krijgt Nederland in augustus de eer om het ICCCR te organiseren, dan wordt de opzet verder uitgewerkt en in november 2012 ter besluitvorming voorgelegd aan de Nederlandse clubs. Zodat die weten waar ze aan beginnen en direct aan de slag kunnen, als zij dat willen.

Het zal een evenement worden voor het hele gezin. Waar niet alleen veel mooie Citroëns bewonderd kunnen worden, maar waar liefhebbers elkaar ook kunnen ontmoeten om deze passie met elkaar te delen. Waar veel verschillende activiteiten plaatsvinden, zodat het aantrekkelijk is voor iedereen van de familie.
Alle deelnemende Nederlandse Citroën clubs die mee willen doen krijgen ruimte en mogelijkheid om zich te profileren en een activiteit of onderdeel te organiseren. Zodat het echt een evenement voor clubs en door liefhebbers wordt.

De laatste maal dat een ICCCR in Nederland gehouden is, was in 1989 in de Flevohof (tegenwoordig bekend als Walibi of het Lowlands terrein). Dat was een enorm succes, ook financieel. Er kwamen toen meer dan 4000 auto’s en 8000 bezoekers, het tot dan toe grootste ICCCR. De verwachting is dat dit aantal in 2016 ook minimaal gehaald zal kunnen worden. Maar gezien de reacties worden het er misschien zelfs meer…
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby Losroyos » WedDec28, 2011 4:46:03 PM

haha klinkt heel leuk. Eerst nog maar even zien of we de auto tegen die tijd nog door de keuring krijgen ;) :D

Maar zoiezo ich bin dabei :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby cedderzz » WedDec28, 2011 11:28:02 PM

:withstupid:
DuFF: "ceddric de kroonsteen-piraat."

Image Image
User avatar
cedderzz
Kroonsteenpiraat
Kroonsteenpiraat
 
Posts: 878
Joined: WedOct14, 2009 5:06:14 PM
Location: Middelburg (Zeeland)

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby Mastenhose » ThuDec29, 2011 12:08:30 PM

Ben ik ook wel voor te porren!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby Laurent » TueFeb14, 2012 1:11:16 AM

*Schopje* Wellicht leuk om vanuit de club een reisje naar Engeland te plannen met zijn allen? Lijkt mij wel leuk als je met een hele groep Hollandse AXen tegelijk aankomt.
Ik zit zelf ook op Volvofora en ik weet dat er een aantal daar ieder jaar naar de VOMAC (Volvo Owners Meeting Artic Circle) gaan en in groepjes rijden.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby TvL » TueFeb14, 2012 9:31:00 PM

Zit je niet in het verkeerde topic Laurent? :P Maar op het Citroën-forum wordt ook al een gezamenlijke reis naar de UK gepland, zie hier. Zou erg leuk zijn om ook een paar AX'en op de boot te hebben!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby Rio97 » WedJun27, 2012 11:45:11 PM

Dit topic even een bump geven om even aan te geven waar we het laatste half jaar zoal mee bezig zijn geweest.

Mogelijke locaties zijn bezocht om een Nederlandse ICCCR te kunnen houden. Het terrein van Pinkpop, terreinen waar dancefestivals worden gehouden en de TT in Assen.
De TT bleek wel heel erg uitgestrekt, erg duur en erg veel asfalt te zijn, dat laatste kampeert natuurlijk niet zo best. Dus maar weer verder kijken.

Straks in augustus tijdens de ICCCR in Harrogate, Engeland is de verkiezing voor 2016.
Dus als Nederland zich kandidaat wil stellen zullen we daar een mooie presentatie moeten houden.

Laatst is er een vergadering geweest tussen alle Nederlandse Citroën Clubs waarin de kandidatuur van Nederland is besproken. Hier hebben we onze (aanzet) tot een presentatiefilmpje laten zien. Na de nodige discussie hebben alle clubs zonder uitzondering gestemd om de ICCCR 2016 naar Nederland te halen.
Ook de AXClub!
Voor ons gaat het leuk worden. Zoals wij meedoen aan de Waggel en de Citromobile, zo gaan we het daar ook doen. Gezellig & leuk :)

Tijdens de aankomende ICCCR in Engeland gaan we namens Nederland een presentatie geven en een informatiestand hebben.
Voorlopig zijn wij de enige kandidaat. Dus de kans is erg groot dat we deze krijgen we toegewezen.
Waar we nog naar op zoek zijn, zijn foto's die het Nederlandse Citroën clubleven treffend weergeven. In plaats van een flyer willen we daar stickers en ansichtkaarten uitdelen als goodies. Mochten mensen een mooie foto hebben, hoor ik het graag!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland?

Postby Losroyos » ThuJun28, 2012 8:44:59 AM

Ik zeg neem een aantal foto's van Ax Club meetings ;) Vast wel iemand die ze net even wat mooier kan shoppen als ze nog niet mooi zat zijn ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: iCCCR 2016 in Nederland!

Postby Rio97 » WedAug22, 2012 11:36:59 PM

Inmiddels weer veilig terug uit Engeland.

Nederland is gekozen om de iCCCR 2016 te organiseren! :dance
Nou was het ook niet zo'n hele moeilijke keuze met maar één kandidaat.

Bewapend met een mooi presentatiefilmpje, vier verschillende ansichtkaarten, stickers en een nette presentatie heeft de ACI, de internationale "hoge raad" van Citroën Clubs unaniem ingestemd met de Nederlandse kandidatuur.

De website: http://www.icccr2016.nl

Het presentatiefilmpje:

Link


Eén van de ansichtkaarten:
Image
Heel toevallig, ik heb alle ansichtkaarten ontworpen. Op één dook zowaar een foto van de AXClub op :)

Van de ansichtkaarten zijn er nog wel wat over.
Ik zal ze meenemen naar een meeting.

Zoals Heidi het wist te formuleren:

Nog zo'n kleine 1450 nachtjes slapen.. of ochtenden wakker worden. Of ongeveer 20000 kopjes thee verder, of zo'n 200x de groene bak aan de straat zetten (hmm, dat lijkt niet vaak..), 400 keer tanken, 18 keer het woord "kantoor" zeggen, 2x m'n benen scheren, Andre Manuel nog 3 keer zien optreden (waarna ik hem echt spuugzat ben ;-) ) , 0 keer mijn nekplooi laten meten+ enkelbanden opblazen, en 5 x een product van Nestle kopen.. en dan is het zover! De ICCCR is de aankomende keer (2016) in .nl!
Komt allen, en neem uw roest mee! Ik heb er nu al zin in!!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland!

Postby Rio97 » ThuAug23, 2012 12:02:35 AM

Deze verkiezing werd gehouden op de ICCCR 2012 in Engeland.
Daar hadden ze zich ook uitgesloofd om er een mooi evenement van te maken!

Hier een aantal van mijn foto's:
http://s18.photobucket.com/albums/b136/ ... ?start=all

En hier de foto's van CitroenAZU:
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 049332124/

Elsje & Rio:
Image

Een AX GT uit Luxemburg:
Image

Een Engelse AX GTi:
Image

Een Engelse AX:
Image

De Nederlandse promotie stand;
Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby grietje » ThuAug23, 2012 9:21:32 AM

Goed bezig geweest Rogier, Super vet dat je het in 2016 naar NL gehaald hebt :D!!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Holländer » ThuAug23, 2012 12:04:25 PM

Inderdaad heel vet! we hebben er zin in!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Rio97 » SatAug25, 2012 9:40:10 PM

Inmiddels zijn de fotofilmpjes van mijn andere camera ook ontwikkeld.
Zitten weer een paar verassende foto's tussen.

Het hele mapje:
http://s18.photobucket.com/albums/b136/ ... ?start=all

Image

Image

Image

Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Holländer » SatAug25, 2012 10:25:30 PM

Hele apparte foto's! wel erg mooi, vooral de laatste vind ik gaaf. Lijkt wel met de pc bewerkt...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Rio97 » SatAug25, 2012 10:43:00 PM

Nou, ik kan wel iets met de pc, maar zoiets als dit krijg ik niet bij elkaar geshopt.
Nee serieus, dit is met ouderwetse filmrolletjes bij elkaar geschoten op een plastic camera van een paar tientjes, een Holga 135BC.
Juist dat slechte, met dubbele belichting geeft de speciale effecten.
Als je goed naar die foto kijkt kun je zien dat de oranje besteleend er zes keer op staat!

Deze foto zijn 3 foto's over elkaar heen.
Telkens opnieuw afgedrukt op het zelfde stukje negatief.

Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby grietje » SunAug26, 2012 10:13:24 AM

Gaaave fotos!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Holländer » SunAug26, 2012 11:18:34 AM

echt heel gaaf, wist niet dat zoiets kon! kan je op die camera je rolletje ook achteruit draaien in plaats van vooruit dan?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Rio97 » SunAug26, 2012 11:12:30 PM

Nee, achteruit draaien kan niet. Deze camera is gewoon zo simpel uitgevoerd dat het doordraaien en een foto maken onafhankelijk van elkaar zijn. Vergeet je (al dan niet expres) door te draaien dan wordt de nieuwe foto op hetzelfde stukje negatief-film afgedrukt.
Dubbele belichting noemen ze dat.

De foto van de zonsondergang en de SM heb ik per ongeluk maar een klein stukje doorgedraaid.
De foto van de CX met gele bloemetjes had ik expres zo gemaakt, maar blijkbaar had ik dus vergeten om door te draaien toen ik de landschapsfoto nam.
Het is echt een verassing wat je terugkrijgt na ontwikkelen.

Een paar handige mensen zijn oude communistische cameraatjes opnieuw gaan laten maken en hebben daar een leuke cultstatus aan gehangen: http://www.lomography.nl/
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Holländer » MonAug27, 2012 7:12:50 AM

en wat kost het ontwikkelen van een rolletje (van laat zeggen 24 foto's) tegenwoordig? is dat duurder geworden dan toen het nog door iedereen gedaan werd? En krijg je die foto's een beetje scherp ingescand om 'm digitaal te maken? Vindt het wel heel verrassend en wil 't zelf ook wel eens proberen!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: iCCCR 2016 in Nederland! (en foto's ICCCR 2012)

Postby Rio97 » FriAug31, 2012 12:12:13 AM

Voor een rolletje van 36 foto's was ik rond een tientje kwijt. Maar dat was inclusief afdrukken en een CDrom met alle foto's op scan.
Bij de lokale fotospeciaalzaak.
Inmiddels heb ik een dia- en negatiefscanner. Dan zou ik bij de fotowinkel kunnen volstaan met alleen ontwikkelen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Next

Return to Agenda en Meetings

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron