WRC 2012 France

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SunJul29, 2012 4:39:40 PM

Image

Wie o wie gaat er mee naar de WRC rally in Frankrijk 4-7 oktober 2012.
Dit is namelijk voor Citroen iets heel bijzonders.

1. 8 x wereld kampioen is geen enkel automerk geweest in de historie van autosport. Ferrari of Audi of Mercedes of geen enkele duits of italiaansof ander baggermerk kan daar een punt aanzuigen.
2. 9de keer WRC kampioen zit er weer dit jaar aan te komen.
3. Zelfs Schumacher of Senna hebben niet zoveel wereldtitels behaalt in de autosport in human historie.
4. het is een beetje dicht bij huis.
5. goh, we rijden ook in Citroen.
6. lijk me leuk om als AX club in Frankrijk Citroen zou supporten.
7. ik droom nog steeds van een foto met Loeb naast mijn Citroen?
8. Eens een keer wat anders.

Ik kan nogal wat redenen bedenken, daar zullen er wel meer zijn.
Dus wie gaat er mee.
Ik ben van plan om zowiezo te gaan.
Zou leuk zijn als er meer AXjes zich zouden melden voor deze legendarische happening.
Last edited by CitroenZetiX on ThuSep27, 2012 9:19:31 AM, edited 1 time in total.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby Laurent » SunAug19, 2012 10:06:18 PM

Lijkt mij an sich leuk, ik kan alleen nu nog niet zeggen of ik kan. Iets met school enzo.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: WRC 2012 France

Postby AXVTS » MonAug20, 2012 6:55:37 PM

leuk idee, ben er niet bij
AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 414
Joined: ThuJul03, 2003 6:31:02 PM
Location: Den Bosch

Re: WRC 2012 France

Postby Holländer » MonAug20, 2012 6:59:52 PM

wil je het echt gaan organiseren of gaan we daar gewoon heen en treffen we elkaar af en toe?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SatAug25, 2012 11:46:32 AM

lijkt me een goed idee om ergens centraal af te spreken en dan in een groep richting Frankrijk te rijden.
Ergens voor de grens van Belgie. Voorbij Breda richting Antwerpen.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby Holländer » SatAug25, 2012 9:19:23 PM

is opzich wel vet! en hoe ga je overnachten? (of is 't maar 1 dag?) als we dan met z'n allen een camping scoren heb je een meeting, tourrit en kampeermeeting in 1! hoe vet is dat!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SatAug25, 2012 10:05:58 PM

Ja, lijkt me een goed plan. Er zijn genoeg campings in die omgeving. Het is dan ook buiten het seizoen, dus goedkoper. Denk dat een reservering niet echt nodig zal zijn.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby Holländer » SatAug25, 2012 10:24:04 PM

en dan maar hopen op goed weer! Ik weet nog niet of ik mee kan, zal ik even moeten kijken. Lijkt me opzich wel heel leuk.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: WRC 2012 France

Postby Johannus » SunAug26, 2012 9:47:40 AM

Ik moet ook kijken of ik dat weekeinde kan, maar lijkt me anders zeker vet :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: WRC 2012 France

Postby Holländer » SunAug26, 2012 9:59:46 AM

is één van jullie trouwens ooit eerder bij een WRC rally geweest? heb eigenlijk geen idee wat ik me er bij moet voorstellen. Ga je gewoon langs 't parcour staan en alle auto's voorbij zien scheuren?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: WRC 2012 France

Postby Bossie » SunAug26, 2012 10:28:30 AM

Begin hier maar eens: http://www.rallyedefrance.com/en/

Mooi gebied waar ze rijden, daar hebben we vorig jaar Le Citron Pressé ook verreden in dat gebied.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SatSep08, 2012 8:56:09 AM

De route gaat natuurlijk via Luxemburg om nog even ouderwets te tanken. Volgens mij is de benzine daar nog 1.20 euri per liter.
Het idee is dat we ergens een vaste meetingplaats afspreken. Ik dacht ergens bij tilburg of eindhoven. Ik ga de meest economisch en beste route uitzoeken.
Bijdeze ga ik het nu helemaal uitstippelen en kijken welke camping plaats heeft.
Halverwege september zal ik een lijst starten voor mensen die mee willen.

Dit gaat heel leuk worden
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SatSep08, 2012 9:12:00 AM

Holländer wrote:is één van jullie trouwens ooit eerder bij een WRC rally geweest? heb eigenlijk geen idee wat ik me er bij moet voorstellen. Ga je gewoon langs 't parcour staan en alle auto's voorbij zien scheuren?


Nee, dit word voor mij de eerste keer. Ik wil dit gewoon een keer meemaken. Er zijn ook meetingpoints waar men de rijders kan ontmoeten. Citroen spullen zijn denk ik wel volop gratis te krijgen. En een foto en handtekening van een race koning Sebastian Loeb is mijn doel.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SatSep08, 2012 9:23:41 AM

Hebben mensen nog tips of andere ideeen. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby citrofenwick » TueSep11, 2012 10:26:52 PM

Ik zou ook wel graag eens een WRC-rally gaan bekijken, maar helaas is het wat veraf en duur...
Jaarlijks is hier in Ieper een IRC-rally vlak bij de deur, en dat is ook wel al de moeite. Soms zelfs dezelfde piloten met ook extreem snelle bolides.
Als je geluk hebt kan een klein praatje wel ff lukken. 1 jaar had ik een VIP-ticket waarmee ik in de BAR kon waar de piloten van een groot team zaten, en daar kon je wel een praatje maken.
Misschien een goed idee om aan een VIP-ticket proberen te geraken?

Is het trouwens niet interessanter om naar de ADAC te gaan? Die is nu natuurlijk wel al gepasseerd...

dit mag je wel vergeten vrees ik:
7. ik droom nog steeds van een foto met Loeb naast mijn Citroen?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » ThuSep20, 2012 2:02:23 PM

Image

Hallo allemaal,

Zoals belooft, maar wel iets te laat.
Ik vertrek zaterdag heel vroeg. Ik ga toch proberen een low budget hotel te regelen anders wordt het kamperen.
Ik heb reeds gebeld met een camping die open is rond die tijd en die heeft zat plek, maar zit wel 42 km van de Rally.
Ik heb dan ook dat meegenomen in de berekening van de benzine.

Kosten? ongeveer 32 euro twee nachten 1 persoon en ongeveer 40 euro voor 2 personen twee nachten. 1 nacht is de helft van de prijs.
Men kan in de omgeving ook nog wel goedkope hotelkamers boeken onder de 70 euro voor 1 nacht twee personen.
Wat betreft benzine valt het wel mee als men 1:15 rekent ben je ongeveer 150 euro kwijt, daar zit het rondrijden ook bij , maar ook omdat we langs Luxemburg rijden met een benzineprijs van 1,44 kan dit zelfs nog minder zijn.
Totaal reken ik op ongeveer 1200 km delen door 15 x 1,88= 150.40 en dat is heen en weer. per persoon denk ik als je met zijn tweeen met de auto gaat 100 euro inclusief verblijf.

Dat is niet veel dat is denk ik een goede avond stappen ook wel waard. Nu ga je een weekend weg met een leuk doel voor ogen.

Mochten mensen zijn die mee willen laat het even weten.
Kunnen we telefoonnummers uitwisselen en afspreken.
Ik dacht om dan bij Breda Hazeldonk in de vroegte af te spreken, want dan als we aankomen kunnen we eerst nog ergens inchecken en nog iets meepakken van de Rally.
Zondag is het misschien leuk om dan alles te bekijken tot het einde ongeveer en daarna weer terug te rijden laat in de avond naar Nederland.

de camping:
http://www.campingfrance.com/NL/Zoek-een-camping/LORRAINE/Vosges/LE-THOLY/LE-NOIR-RUPT/%28decoupage_node_id%29/18843/%28NOGEOLOC%29/1

de omgeving en bijbehorende de kaart van de World Rally France:
http://www.rallyedefrance.com/en/spectators-maps
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » SunSep23, 2012 12:47:10 PM

citrofenwick wrote:Ik zou ook wel graag eens een WRC-rally gaan bekijken, maar helaas is het wat veraf en duur...
Jaarlijks is hier in Ieper een IRC-rally vlak bij de deur, en dat is ook wel al de moeite. Soms zelfs dezelfde piloten met ook extreem snelle bolides.
Als je geluk hebt kan een klein praatje wel ff lukken. 1 jaar had ik een VIP-ticket waarmee ik in de BAR kon waar de piloten van een groot team zaten, en daar kon je wel een praatje maken.
Misschien een goed idee om aan een VIP-ticket proberen te geraken?

Is het trouwens niet interessanter om naar de ADAC te gaan? Die is nu natuurlijk wel al gepasseerd...

dit mag je wel vergeten vrees ik:
7. ik droom nog steeds van een foto met Loeb naast mijn Citroen?


WRC is toch de eredivisie van motorsport. Persoonlijk vind ik het nog van een hoger kaliber vergeleken Formule 1, waar je enkel hard hetzelfde rondje hoeft te rijden.
Rally is toch echt meer dan hard rijden alleen en dat vind ik fascinerend.
Dit moet ik gewoon eens een keer meemaken.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby citrofenwick » SunSep23, 2012 5:21:13 PM

Ja, dat klopt inderdaad. Maar ik vind IRC toch al dik in de buurt komen. In ieder geval zeker ook de moeite om naar te gaan kijken. (moet je eens doen als je de kans hebt)
Het grote verschil tussen rally en circuit is dat het wegdek telkens helemaal kan veranderen. Afgesneden bochten geraken uitgereden waardoor veel modder en grind op de baan kan komen te liggen. Bij circuitrijden blijft het asfalt veel gelijker. Ook is rallyrijden een samenspel van over/onderstuur, wat je bij circuitrijden normaalgezien niet ziet. (of het gaat mis) Veel meer spektakel dus.

Als je naar het NK/BK gaat kijken zie je telkens trouwens ook veel WRC-wagens rijden hoor. Andere piloten, maar quasi dezelfde auto's. (wel minder geëvolueerd soms)
Zo rijdt de ex Loeb C4 WRC hier in België rond en wordt hij ook dit jaar terug Belgisch kampioen. Vorig jaar startte hij zelfs in een rally waar ik ook deelnam. Ik dacht er nog voor te zijn, maar dat lukte niet ;)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » ThuSep27, 2012 9:18:50 AM

Image

citrofenwick wrote:Ja, dat klopt inderdaad. Maar ik vind IRC toch al dik in de buurt komen. In ieder geval zeker ook de moeite om naar te gaan kijken. (moet je eens doen als je de kans hebt)
Het grote verschil tussen rally en circuit is dat het wegdek telkens helemaal kan veranderen. Afgesneden bochten geraken uitgereden waardoor veel modder en grind op de baan kan komen te liggen. Bij circuitrijden blijft het asfalt veel gelijker. Ook is rallyrijden een samenspel van over/onderstuur, wat je bij circuitrijden normaalgezien niet ziet. (of het gaat mis) Veel meer spektakel dus.

Als je naar het NK/BK gaat kijken zie je telkens trouwens ook veel WRC-wagens rijden hoor. Andere piloten, maar quasi dezelfde auto's. (wel minder geëvolueerd soms)
Zo rijdt de ex Loeb C4 WRC hier in België rond en wordt hij ook dit jaar terug Belgisch kampioen. Vorig jaar startte hij zelfs in een rally waar ik ook deelnam. Ik dacht er nog voor te zijn, maar dat lukte niet ;)



Ik ga voor een foto met Loeb en mij in de AX CLUB shirt.
Dat moet toch wel gaan lukken?
Mijn broertje gaat mee, want hij is de fotograaf in onze familie. Dus ik hoop dadelijk een paar mooie kiekjes te kunnen tonen.
Nogmaals mocht iemand tijd hebben en een beetje geld en interesse om mee te gaan in zijn AX, dan hoor ik het graag.
inmiddels een hostel gevonden en een reservering gestuurd:

reserveren gaat per mail:
fjt.st-die@wanadoo.fr

http://www.hihostels.com/dba/hostels-Saint-Di%C3%A9-des-Vosges-020182.en.htm#tabs=2
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: WRC 2012 France

Postby CitroenZetiX » MonOct08, 2012 7:45:57 PM

Image
Elsace, France 5-6 octobre 2012

Kom net terug van een mooie ervaring. Toch maar op een donderdagavond vertrokken.

Het was legendarisch, indrukwekkend, kei vet, schitterend, intensief en waarschijnlijk de laatste keer voor Sebastian Loeb.
Geruchten doen de ronde dat hij dit jaar stopt. Helaas, zou heel jammer zijn.

Om een verhaal kort te houden een kleine impressie opgenomen met mijn telefoon en er zullen nog mooiere foto's komen van mijn broertje:

Na lang zoeken eindelijk een parking gevonden langs het parcour in St Stail, France, 6 oktober 2012.
22 graden lekker zonnetje en goed te doen.
(Vreemd genoeg is er weinig info op internet te vinden van deze Rally. Het online programmaboekje was in slechte kwaliteit en dus onleesbaar als je hem uitprint.)

Al met al toch een spot gevonden en een vriendelijke fransoos die mij een programmaboekje gaf en haarfijn uitlegde waar we morgen 7 oktober op de zondagochtend naar toe moesten.

Image

Image

Image

Image

Image


Link



Link


Image

Aan het einde van deze lange bocht stonden wij eerst met prachtig uitzicht op het naderende gevaarte en mocht het fout gaan hadden ze ook een prachtige schans gemaakt om het ook goed fout te laten lopen.
Wij dachten toch maar uit deze bocht te blijven. Ging allemaal wel goed, maar toch. Het zekere voor het onzekere.

Image

Ja, Fransen maken hele mooie auto's. afijn niet allemaal. Opel wir hassen autoos! :lol:

Image

Onderweg naar Hagenau, France kwamen we af en toe WRC Rally wagens tegen die voorbij kwamen rijden.

Image

Nou begon zondag 7 oktober 2012 met regen en kou, maar deze spot maakte me zo blij als een kind.
Regroup point, Hagenau, France

Image



Link


Aankomst van een race legende nummer 1 Sebastian Loeb.

en natuurlijk..


Link


Citroen WRC Nummer 2 Hirvonen

Image

Link

Image
Image
Image
Image


Ja, en ik roepen: "He Sebastian ici!" Kon ik eindelijk een handtekening krijgen was ik mijn viltstift vergeten, DOM!
Gelukkig wel goed op de foto.
Wel even op de schouder geklopt en gezegd: "vous etes le champ!" en volgens mij is dat nog niet eens Frans.
Jammer dat ik geen handtekening heb kunnen krijgen.


Link


Deze Ford was volgens mij in de omgeving St. Stail tegen een elektriciteitspaal aan gereden, nadat hij een stuk door het maisveld heeft gecrossed. oeps dat bleek solberg te zijn geweest.
Een russisch team. Deze had een flinke crash gehad in een richel.
Laten we zeggen typisch russische rijstijl. Deed me direct denken aan deze:


Link

levensgevaarlijk!


Link

Ze maken wel een hoop lawaai als ze aankomen knallen, als ze aankomen knallen dus!
Kon niet alles op video vastleggen want mijn batterij ging op van mijn Nokia N8.

Image
Image
kijk mooie Saxo


Link


Image
Image
Wie weet welke Citroen dit is uit 1932. Het is volgens mij geen traction.



Link

Sebastian Loeb 9 de keer WORLD CHAMPION RALLY met Citroen Racing Team.

Image

En natuurlijk was het dringen geblazen. Zag zelfs Fransen met ladders en keukentrappen rondlopen. Eerst dacht ik, dat iedereen niet goed wijs was, bleek dus heel slim te zijn.
Zij zagen alles en ik dus niets.


Link

Toch wel geprobeerd iets vast te leggen van de huldiging.

Image

Op de terugweg via Strassbourg kwamen we in de file terecht en kwam er een DS3 langs de vluchtstrook aanscheuren.

Ik ben heel moe en moet morgen weer vroeg werken, maar ik had dit voor geen goud willen missen. Vond het wel jammer dat er niet meer AX liefhebbers mee zijn gegaan.
Wat mij opviel is dat er trouwens vrijwel geen tot weinig AX-jes rondreden in Frankrijk.

Heel leuk was het ochtendontbijtje bij de HEMA in Mechelen, Belgie. tada een AX, de enige die ik ben tegengekomen:

Image
Image

wordt vervolgd
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Next

Return to Agenda en Meetings

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron