Welkom op het gastenboek van de Citroën AXClub

Een vriendelijk verzoek aan de vaste clubleden, laat hier gasten rustig hun gang gaan. Beantwoorden zal gebeuren door bestuursleden!

Moderators: Rock's, webmasters

Postby Edwin » SunOct01, 2006 12:01:07 PM

Toyotapoweerrrr wrote:Hoi Hier misschien een leuke link. Weet alleen niet of het al bekend was.

http://members.home.nl/autobedrijf.konings/kbtuning/pagina%20map/citroen/citroen_ax.htm

Tjee mooi spul zeg!!

Image

Image
Image
AX liefhebber
AX liefhebber

Ruitschade

Postby NORISKautoruitservice » TueJan16, 2007 10:57:52 PM

Ik zal mij even voorstellen : Ruud Westdijk van NO-RISK Autoruitservice

Ik zag dat mijn site bezocht werd vanaf jullie forum waarop ik hier een kijkje nam en zag dat ruitschade nog wat vragen oproept en wil hier wel proberen wat duidelijkheid in te scheppen.

Sterreparatie verzekerd:
Op sterreparatie van een voorruit wordt door de meeste verzekeringsmaatschappijen GEEN Eigen Risico ingehouden.
Wij faktureren de reparatie rechtstreeks aan de maatschappij en de AX-rijder hoeft de knip dus niet te trekken.

Voorruitvervanging verzekerd:
Bij het vervangen van de voorruit wordt op de faktuur een Eigen Risico ingehouden. Dit Eigen Risico belasten wij niet door aan de AX-rijder en ook nu kan de knip blijven zitten. Bij Carglass of Autotaalglas betaalt u al gauw ? 68,00 (bij ons dus niets)

Ruitschade is verzekerd bij All-Risk of WA-extra (ook wel WA-plus/WA+ of WA mini casco genoemd)

Sterreparatie niet verzekerd:
Enkele sterreparatie: ?40,00
Meervoudige sterreparatie: ? 60,00
Uitsluitend voor AX-forumleden uit te voeren bij NO-RISK in werkplaats

Voorruitvervanging niet verzekerd:
Blanke voorruit ? 150,00
Groen getinte voorruit ? 160,00
Groen getinte voorruit met groene zonneband ? 170,00
Inclusief montage en BTW
Uitsluitend voor AX-forumleden uit te voeren bij NO-RISK in werkplaats

Voor meer informatie bel 010-2028450 of www.no-risk.nl
NORISKautoruitservice

Postby DuFF » TueJan16, 2007 11:23:14 PM

Hallo Ruud,

graag nog even vermelden op welke locaties er garages/werkplaatsen te vinden zijn van Fa. NO-RISK Autoruitservice.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
DuFF
AXtremist
AXtremist

axje

Postby ghost » MonMay21, 2007 11:34:24 AM

leuke site heb het er wel naar me zin
ax moet weg heb een andere auto gekocht
ghost
Vlotte starter
Vlotte starter

test

Postby testesttest » ThuAug30, 2007 12:04:27 PM

jippy
testesttest

Postby Guest » TueSep04, 2007 10:55:28 AM

pfffffft
Guest

tgest

Postby test » WedSep26, 2007 9:09:42 AM

test
test

registreren

Postby axxx » FriNov23, 2007 12:08:58 AM

hallo mensen,
ik heb mij gister geregistreerd maar ik heb nog steeds geen mail gekregen over verdere informatie en heb geprobeert me nog eens in te loggen maar dan staat er dat de gebruikersnaam en het e-mail adres al in gebruik is... heel vreemd :? maarja ik hoop dat er een oplossing is :D
vriendelijke groet
axxx

Re: registreren

Postby Guest » FriNov23, 2007 9:41:41 AM

axxx wrote:hallo mensen,
ik heb mij gister geregistreerd maar ik heb nog steeds geen mail gekregen over verdere informatie en heb geprobeert me nog eens in te loggen maar dan staat er dat de gebruikersnaam en het e-mail adres al in gebruik is... heel vreemd :? maarja ik hoop dat er een oplossing is :D
vriendelijke groet

zie mail Jeroen
Guest

Re: Citroën AX op het oog = aspirant clublid

Postby benny666 » MonDec17, 2007 1:06:19 PM

Joost wrote:
WillemJ wrote:Beste AX liefhebbers,

Allereerst mijn complimenten voor deze mooie en complete site.

Dan mijn vraag voor wie niet het hele onderstaande verhaal wil lezen: is een AX geschikt voor mensen van 1m85 en langer?

Momenteel ben ik hard op zoek naar een geschikte auto. Ik rijd circa 120-150km per dag om mijn werk met mijn studie en bestuurswerk voor de studentenvereniging te combineren. Op dit moment leg ik alle kms op mijn zwarte motor af (Suzuki VX800) maar raak er op uitgekeken. Te weinig praktisch en na een werkdag is motorrijden vaak te inspannend, en hoe ongeloofwaardig het ook lijkt: ook motorrijden gaat vervelen. Na een werkdag wil ik lekker onderuitzakken in een autostoel, muziekje aan en rijden maar.
Graag zou ik een Volvo 480 kopen maar het hoge brandstofverbruik en de hoge brandstofprijzen schrikken mij af. Nu wil ik het allergoedkooptst rijden en dat blijkt een AX 1.4 op diesel te zijn.
Ik ben dus hard op zoek naar een leuk geprijsd exemplaar met niet te veel kms.

vriendelijke groet, Willem

Ja 1,85 past!

Klopt ik ben 1:94. Past prima!! Gewoon niet meer dan drie mensen in de auto. Anders moet jouw stoel naar voren en dan kun je niet meer sturen en gaat je ruitenwisser en knipperlicht naar rechts aan.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.
benny666
AX liefhebber
AX liefhebber

Postby Guest » SatFeb02, 2008 7:19:12 PM

Guest

Re: Citroën AX op het oog = aspirant clublid

Postby Richie3301 » MonFeb04, 2008 11:32:57 AM

benny666 wrote:
Joost wrote:
WillemJ wrote:Beste AX liefhebbers,

Allereerst mijn complimenten voor deze mooie en complete site.

Dan mijn vraag voor wie niet het hele onderstaande verhaal wil lezen: is een AX geschikt voor mensen van 1m85 en langer?

Momenteel ben ik hard op zoek naar een geschikte auto. Ik rijd circa 120-150km per dag om mijn werk met mijn studie en bestuurswerk voor de studentenvereniging te combineren. Op dit moment leg ik alle kms op mijn zwarte motor af (Suzuki VX800) maar raak er op uitgekeken. Te weinig praktisch en na een werkdag is motorrijden vaak te inspannend, en hoe ongeloofwaardig het ook lijkt: ook motorrijden gaat vervelen. Na een werkdag wil ik lekker onderuitzakken in een autostoel, muziekje aan en rijden maar.
Graag zou ik een Volvo 480 kopen maar het hoge brandstofverbruik en de hoge brandstofprijzen schrikken mij af. Nu wil ik het allergoedkooptst rijden en dat blijkt een AX 1.4 op diesel te zijn.
Ik ben dus hard op zoek naar een leuk geprijsd exemplaar met niet te veel kms.

vriendelijke groet, Willem

Ja 1,85 past!

Klopt ik ben 1:94. Past prima!! Gewoon niet meer dan drie mensen in de auto. Anders moet jouw stoel naar voren en dan kun je niet meer sturen en gaat je ruitenwisser en knipperlicht naar rechts aan.

1.93 hier, past inderdaad prima, maar ik heb het liefst helemaal niemand achterin, gaat ie niet heel veel lekkerder van rijden :D

En meestal begin ik na iets meer dan een uur rijden ook wel een beetje last van de rug te krijgen, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn rug liggen!
Richie3301
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Even voorstellen

Postby Marla » MonMar10, 2008 10:16:29 PM

Hallo allemaal,

Ik kom hier even rond neuzen. Allereerst mijn complimenten; prettig forum! (vooral door de vriendelijke schrijvers!)

Zelf ben ik op zoek naar een AX. Ik heb 'iets' met Citroen; zit in de familie / omgeving/ imago, ach, wat is dat eigenlijk? :?:
Mijn partner rijd een lease C4 coupe in het wit, met transformer stickers erop; :lol:

Nou ben ik zelf (helaas al weer 26 lentes oud) nog bezig met mijn rijbewijs en dus aan het rond kijken voor mijn eerste autotje. Die moet gewoon handje-contantje betaald worden en aangezien alle financieen nu naar de rijlessen gaan is er geen vetpot om dadelijk een vette VTR C2 te kopen of zoiets... :roll:

Meest interessant en ook aantrellijk vind ik het AX koekblikje, hoewel de SAXO mij ook wel trekt; maar dan moet ik echt nog ff door sparen.

Mijn toekomstig auto´tje moet vooral een stadstijgertje zijn; rijden in Rotterdam centrum, elke dag zo'n 15 km op en 15 neer naar werk en huis. Ook wil ik graag met mijn toekomstig auto tje af en toe wat verder weg met vriendinnen, maar echt lange afstanden als vakanties of weekendjes weg doen we wel met de C4.
Ik ben NIET handig. Dus: reparaties gaan toch echt naar de garage.

Wat denken jullie? AXje geschikt? Of doorsparen?

En: wat moet ik eigenlijk denken van die prijsverschillen? De eene AX met een jaar APK kost 500 euro, de ander 1700?? Kan ik voor circa 800 euro een betrouwbaar AXje kopen?

alvast bedankt! en; ik hoop binnenkort mij mét auto voor te kunnen stellen. :salute:
Marla

Postby q01z » MonMar10, 2008 10:28:28 PM

hoi! en welkom..

een axje is uitermate geschikt voor in de stad, misschien nog wel meer als de huidige auto's (behalve C1's/Aygo's en Cuore's).
je bent snel, wendbaar, zuinig, makkelijk te parkeren en veel ruimte binnenin!

je kan met gemak met 4 volwassenen in een AX (mits niet te lang) maar als je alleen/ met zn tweeen bent, dan kan je de achterbank helemaal platgooien en kan je ermee verhuizen! :D (ervaring..)

qua betrouwbaarheid;
een AX is heel eenvoudig qua techniek, voordeel daaraan is dat er niet zoveel stuk kan gaan.. ze worden natuurlijk al wel wat ouder.. maar dat heeft zeker voordelen ten aanzien van de kosten en onderhoud..
uiteraard heb ej altijd onderhoud, maar dat heb je bij elke auto, nieuw of oud..

over de prijzen;
tsja mijn goeikoopste ax was 50 of 75,- (joost? wat heb ik je betaald?) en daar heb ik zeker 2 maanden in gereden! maar je kan evengoed een AX kopen voor 2500,- en na 2 weken stil staan (peter op het forum bijv. of rocks). Maar dit geld voor elke auto, een AX is al wat ouder en daardoor niet meer zo duur.. voor 800,- kan je best een nette AX1.1 kopen met apk in redelijk tot goede staat.. op het forum staat wel een lijstje waar je op moet letten!
Image
q01z
Total admin
Total admin

Postby Bossie » MonMar10, 2008 10:38:10 PM

Welkom hier. Voor stadsverkeer zijn AX-jes ideaal. Zaterdag 's ochtends neem ik de AX meestal mee om de boodschappen te doen in de stad en het meeste plezier heb ik met de AX gehad in Parijs. Geweldige auto om mee in zo'n stad rond te crossen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat een AX en een C4 Coupe heel goed samen gaan :lol:

Image

Image
Image Image Image
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Postby Marla » MonMar10, 2008 10:52:25 PM

Bedankt allebei voor het uigebreide antwoord!

Die foto ga ik echt op slaan... hihi... :P

ik houd de boel hier in de gaten, wie weet staat er nog wel wat leuks op de marktplaats hier binnenkort.

Maar goed, ik ben ook veel te enthousiast, eerst maar eens dat rijbewijs...
"binnen, buitenspiegel, dode hoek... kijken! Marla, Kijken!" ik: "ja, ja, volgende keer afslaan doe ik het goed..." "k*t.... koppeling.;.. terug in 2... AARGGGH! " :wall:
Marla

Postby q01z » MonMar10, 2008 10:57:24 PM

in 4e versnelling, bocht zien,
maximaal remmen, koppeling in, met hiel gasgeven terwijl je vol doorremt, terug naar 3, gas los, koppeling op, koppeling in, gas met hiel, terug naar 2, gas los koppeling op, rem los, paar meter rollen, insturen, gas erop!

zoiets toch? :P

maaruhm, voor in de stad is een 1.1 meer dan voldoende, handig om dan naar te kijken is bijv. een Volcane uitvoering, lekker zuinig maar toch luxe!
verder moet je even kijken, vanaf '92 is de AX 'opeens' veranderd, heel lichtjes, maar het is een wezelijk verschil als je goed gaat kijken!
Image
q01z
Total admin
Total admin

registreren !

Postby trucker59 » WedApr09, 2008 9:40:06 PM

heb me reregistreerd maar geen email terug gehad,dus weet niet of het goedgekeurd is na3 weken :!: ,m.v.g. dirk?(D.de.jong58@hotmail.com)
trucker59

Postby TTF » WedApr09, 2008 10:16:42 PM

is de mail toevallig niet in je ongewenste post mapje beland?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'

Image Image
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo

re:

Postby trucker59 » WedApr09, 2008 10:30:47 PM

TTF wrote:is de mail toevallig niet in je ongewenste post mapje beland?

nee heb echt niks ontvangen heb het net nog na gekeken :shock:
trucker59

PreviousNext

Return to Gastenboek