Motortransplantatie-vragen

LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch

Moderator: webmasters

Postby Browny » SatDec05, 2009 11:55:00 AM

ik zou trouwens gewoon de hele voorpoten wisselen, anders heb je voor 3-gaats en achter 4-gaats
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11194
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby WYD » SatDec05, 2009 3:58:05 PM

Dat was natuurlijk ook de bedoeling.
Snelheidssignaal is volgens mij nog niet digitaal bij een 1.6 8v uit 1997.
Helaas gaat het hele verhaal niet door omdat de verkoper de VTR op gaat knappen omdat hij niet total loss blijkt te zijn. :(
To finish first, you'll first have to finish!
User avatar
WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 300
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Postby pechie » TueJun15, 2010 5:20:16 AM

Hoe zit dat dan met een zx 1.4i motor blok.? wat moet er allemaal aangepast worden dan.

Ik heb het idee gevat, om me eigen zx te ontmantellen en het blok, in de ax volcane te dirigeren. hihihii.

Als ik niet te veel problemen, aanpassingen hoef te doen, zou ie zomaar in de ax kunnen verdwijnen.

pechie
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Postby Rio97 » TueJun15, 2010 5:59:07 AM

Mark heeft dit ooit gedaan. (Dus niet q01z, maar Mark!)
Maar dan moet je wel een jaar of vijf terug gaan zoeken in zijn wie=wie.

Wat ik mij kan herinneren dat hij niet uitkwam met de centrale stekker.
K' heb twee Citroëns, hele mooooie.
Een goude en een geeeele.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6738
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Motortransplantatie-vragen

Postby Siemax » WedJun27, 2012 10:43:38 PM

Wil me 1.1i vervangen voor een 1.4i

Vroeg me af wat t verschil is tussen en AX 1.4 en een AX 1.4 GT?

Kan aan 1.4 blok komen met bak (200000 +) uit 99 (Saxo). of kijken voor een 1.4gt. Zou ik dan ook motor erin kunnen doen die ouder is dan me eigen auto (1994 type 2 Volcane)? Bv een type 1 zit een injectie blok in dus moet geen probleem zijn lijkt me.

Wil graag tzt blok omlaten bouwen. Wil ook de nodige dingen vervangen die dan gebruikelijk zijn. Volgend jaar hoop ik de transplantatie laten doen
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroen al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
User avatar
Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 191
Joined: FriApr06, 2012 8:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Motortransplantatie-vragen

Postby AlexanderB » ThuJun28, 2012 2:23:43 PM

AX 1.4 TRS/TGS/etc en AX 1.4 GT zijn dezelfde motoren. AX GTI (multipoint) heeft een andere kop, andere injectoren, andere kabelboom en andere computer, en 20-25 pk meer. (95-100, afhankelijk van chip)

Saxo 1.4 multipoint blokken, vooral de latere, hebben *niet* 25 pk meer, maar hetzelfde als de oudere "gewone" 1.4 blokken: 75 pk.

AX type 1 blokken hebben andere stekkers aan de kant van de auto, dan moet je een passende type 2 kabelboom vinden.. (das niet heel moelijk, die van je 1.1 zou moeten passen mits je nu ook een bosch computer hebt, en niet een magnetti marelli)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Renault Mégane Break LPG G3 ---- RIP AX Diesel
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5923
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Motortransplantatie-vragen

Postby Bossie » ThuJun28, 2012 2:45:57 PM

Siemax wrote:....Wil graag tzt blok omlaten bouwen. Wil ook de nodige dingen vervangen die dan gebruikelijk zijn. ....


Informeer eerst maar eens wat het kost om om te laten bouwen. Als je het niet zelf gaat doen, kun je beter een AX met 1.4 kopen.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5897
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Motortransplantatie-vragen

Postby Siemax » ThuJun28, 2012 6:15:44 PM

Is al gedaan

Wou ik eerst ook. Zag ze wel maar was vaak een type 1 (niks mis mee) Paar die ik heb gezien had aardig wat roest en motorisch klonken ze niet zo heel lekker.

Wou zoiezo een type 2 hebben. Deze die ik nu heb bevald me prima, koets is prima dus leek me een goed basis om verder te gaan.
1.1 is ook lekker op 700 kg, maar een 1.4 vind ik net wat leuker.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroen al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
User avatar
Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 191
Joined: FriApr06, 2012 8:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Motortransplantatie-vragen

Postby MNM(tm) » SatJun30, 2012 8:56:05 PM

'94 Volcane weegt 687kg, geen 700. ;)

En als je 't jezelf dan na(ast) de motor swap niet al te moeilijk wilt maken, kun je best zoeken naar een 1.4 met aluminium onderblok. De Volcane heeft die standaard ook en als je er dan een 1.4 met gietijzeren onderblok voor in de plaats gaat hangen, dan gaat de boel aan de voorkant nogal een eind naar beneden. Je zou in dat geval dan ook de veren van de voorpoten moeten vervangen, en da's ook niet echt een fijn klusje.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5970
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Previous

Return to Technische/Technical F.A.Q. (eerder gestelde vragen met antwoorden!)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests