goedkeurrapport

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Postby Rio97 » FriMar23, 2007 12:08:52 AM

In het verlengde van het verhaal van Collin heb ik ook nog wel een leuk verhaal over de plus en minpunten van de rdw :wink:
Hier zit in de buurt een keurstation dat de reputatie heeft zeeeer makkelijk te zijn in de apk. Een vriend is er een keer met zijn peu heen geweest, ging met peu en al omhoog op de brug. Keurmeester vroeg 'm op de rem te trappen, rammelde wat aan een wiel en keurde vervolgens de auto goed. Onze GTcarb is zelfs goedgekeurd nadat de keurmeester zag dat het goed was, op 17 m afstand!
Met dit soort keuringen loop je natuurlijk snel tegen minpunten aan bij steekproeven.
Later heb ik het verhaal gehoord. Ze hebben twee apk-inschrijvingen.
En er komen ook gewoon vier jaar oude audi's langs waar helemaal niks mis mee is. Wordt er een remlampje losgedraaid en de auto afgekeurd. Vervolgens op de andere brug wordt het lampje weer aangedraaid en goedgekeurd. Afkeur en goedkeur binnen een dag is automatisch een steekproef en de garage heeft weer een minpunt minder :P

Mijn dagelijkse AX gaat hier dus niet heen, maar wel handig om te weten als ie wordt afgekeurd op een twijfelpuntje als waar een barst in een raam loopt ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Previous

Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron