Grrr afgekeurd

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Grrr afgekeurd

Postby Mark » MonJan14, 2008 5:03:42 PM

Zucht... Heb je alles aan je auto vervangen...

Is de CO uitstoot te hoog. Mja. 1 dag per jaar zit er een kat onder. En rij alleen maar kleine stukjes. Zit nu een halve tank euro 95 in. Gooi de andere helft wel vol met Vpower. En een flesje injectie cleaner.

Dan vanavond maar ff flink doortrappen. En morgen nog is proberen.

Kan het zijn dat de ECU gereset moet worden? Omdat die al die tijd zonder kat heeft gereden. Lijkt me toch niet... Want lambda heeft ie al die tijd wel gehad.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Zal voor..........

Postby MrBBQ » MonJan14, 2008 6:11:32 PM

He Mark,

Zal morgen voor je duimen :wink: !

Gr Mr Dean 8)

p.s. morgen weer een ax met apk
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Postby grietje » MonJan14, 2008 6:16:26 PM

98 tanken deed bij mij de truc wel *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Mark » MonJan14, 2008 6:25:34 PM

Mja. Zit nu 26 liter Vpower in. Dus ook nog 17liter anwb euro 95. En een flesje Wynn Injectie Cleaner. Staat op dat dat werkt voor te veel uitstoot.

Originele achterlichten ook terug gezet. Die andere waren zwart gespoten. Ging vorig jaar wel goed. Maar ja van mijn originele is een hoekje afgebroken bij het remlicht. Het lichtgevende gedeelte van de unit is nog wel goed. Dat schuine randje is er over 3.5cm afgebroken. Maar volgens mij moet dat mogen.

Vanavond maar ff de motor schoon blazen. Bodegraven - Woerden op en neer krossen over de snelweg in zijn 4.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby Mark » MonJan14, 2008 8:45:29 PM

:twisted: Toch best leuk om je motor schoon te blazen.

170 in zijn 4 :roll: .
180 in zijn 5 en dan maar stoppen want daarboven is rijbewijsje inleveren als het echt fout gaat.

Maar goed bodegraven de meern op en neer gereden 50km grotendeels 130 / 140 in zijn 4. Rond de 5000 toeren blijven rijden. Motor is nu echt heel goed heet geweest. Veel schoner zie ik het niet worden.

En ik moet toch zeggen dat die billstein dempers met verlagen echt een onwijs goeie wegligging geven hoor. Met 180 slinger je heerlijk over de baantjes heen. En dat ook nog is met windkracht 5 a 6.

Morgen maar is kijken wat het resultaat is geweest. Maar volgens mij hebben ze hem gewoon niet goed heet laten worden. Je zal toch wel 15minuten stationair moeten lopen voordat je een CO meting kan doen lijkt mij.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby grietje » MonJan14, 2008 9:43:01 PM

:lol: :lol:

Maaruhm het kan wel hoor. Mijne was met 95 ook afgekeurd op CO met warme motor... Tank later met 98 ineens gewoon goed *-) vaagheid.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Mark » MonJan14, 2008 10:12:32 PM

Mja ik heb nu 50/50. Oftewel Euro 96.5 met een flessie cleaner. Nou we zien het morgen wel. Kan wel vertellen dat ik een chago ga worden als het weer fout is.

Breng verdorie die volvo die ik voor een appel en een ei heb gekocht en die gaat er feiloos doorheen. Zelfs door de steekproef.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby grietje » MonJan14, 2008 10:14:59 PM

Ik ken je frustratie maar al te goed helaas *-) Maar. het gaat lukken, ik voel het aan mn water :roll: :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Joost » MonJan14, 2008 10:16:52 PM

heb zelfde probleem gehad met een katloze waarbij de oplossing een kat was. (geen ecu reset gedaan)
Heb je zeker te weten geen klein gaatje in de uitlaat pijp zitten?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Mark » MonJan14, 2008 10:33:14 PM

Nee mijn spaghetti sluit echt goed af. Want dan zou die lucht moeten trekken voor de lambda. En de lambda zit helemaal boven aan. Op 1 cylinder dat wel... Hij kan ook onderaan waar de 4 pijpen 1 zijn geworden maar dat is moeilijker met de bedrading enz.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby Joost » MonJan14, 2008 10:45:22 PM

ik heb hem in de centrale pijp van de spaghetti met de bedrading achter het blok langs. Sinds wanneer heb je de spaghetti? (eerdere apk mee gehad)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Henri106 » MonJan14, 2008 11:10:29 PM

Co tehoog is vaak snel opgelost.

Er voor "schoon" rijden heeft vaak geen enkel nut.

Wat de oplossing is om net even voor de APK hem goed warm terijden (de kat voornamelijk) het moment dat je even een zure lucht ruikt dan is de kat schoon aan het branden en zal je CO dalen.

Zoniet, even een vacuum slangetje los trekken (CO zal dan gelijk bijna 0 zijn ;) kat of geen kat).
Image

My Cars <98>.
User avatar
Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 470
Joined: MonJun13, 2005 6:13:13 PM
Location: Werkendam

Postby Mark » MonJan14, 2008 11:44:17 PM

Ja wel eerder APK met die spaghetti gehad. Maar eigenlijk het idee dat er nooit echt gemeten is.

Vacuum slangetjes... Ik heb een sparco openlucht filter:

Image

Daar zitten nog wel 2 vaccuum slangetjes op. Maar die heb ik volgens mij al afgedopt. Omdat ze ergens heen gingen wat op het luchthuis zat. En dat zit er nu niet meer in.

Voor de rest weet ik geen slangetjes te zitten. En die twee op het plastic boven je injectie heeft toch eigenlijk geen zin? Het openlucht filter zit er vlak onder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby Bas_S » MonJan14, 2008 11:57:43 PM

Waren die vacuum slangetjes ook niet iets met uitstoot bijregelen?
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Postby TwoTone » TueJan15, 2008 12:19:09 AM

Een van die slangetjes is volgens mij een "regelaar" die de ontsteking bijregelt, om voor het milieu de Nox uitstoot te verminderen.
Voor de viergastest is dat niet belangrijk.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
User avatar
TwoTone
AX Master
AX Master
 
Posts: 1506
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Postby Joost » TueJan15, 2008 12:47:30 AM

achter op je injecthuis lopen nog wat slangetjes. Weet alleen niet hoe bij jou ivm bosch 3.0 zx
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Mark » TueJan15, 2008 9:55:26 AM

Weer afgekeurd. Zucht. Nou wordt het iritant.

Zal wel iets aan mijn lambda of kat mankeren. Is het slecht voor een kat alssie 1x per jaar gebruikt wordt? Co mocht 0.3 zijn en het was 2.0 ofzo.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Dat schilt

Postby MrBBQ » TueJan15, 2008 9:59:15 AM

Mark wrote:Weer afgekeurd. Zucht. Nou wordt het iritant.

Zal wel iets aan mijn lambda of kat mankeren. Is het slecht voor een kat alssie 1x per jaar gebruikt wordt? Co mocht 0.3 zijn en het was 2.0 ofzo.


Dat schilt nog wel veel !
Dan KAt of Lamba vervangen!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Postby DLS » TueJan15, 2008 2:08:48 PM

hm dat schiet zo idd niet echt heel erg op nee.. Hopen dat het de volgende x genoeg is.. Balen dat je zoiets ook niet thuis kunt testen..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroen AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL
User avatar
DLS
AX Master
AX Master
 
Posts: 1555
Joined: SatMay19, 2007 4:24:42 PM
Location: Lelystad

Postby Mark » TueJan15, 2008 4:51:06 PM

Stationair is het nog net aan goed. Alleen op toeren niet meer.

Maar een stappenplan gemaakt met het keurstation.
Eerst maar eens de ECU resetten en de originele chip terugduwen.

De motor lijkt ontregeld. Stationair zit ie er soms net onder en dan opeens flink erboven. Op toeren is het sowieso te hoog.

Het zou natuurlijk kunnen dat die chip de boel in de war stuurt.

Als het met andere chip nog steeds niet goed is dan vervang ik eerst maar de lambda sonde. En als het dan nog niet goed is de kathalysator. Dan moet het wel goed zijn. Ben je alleen weer heel veel euro's verder.

Maar de motor liep heel mooi. :roll:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Next

Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests