Moderator: webmasters
TTF wrote:maakt als het goed is niks uit, als de auto maar voldoet aan de orginele uitstoot enz
jeffrey van dal wrote:maakt niks uit voor de apk, mijne is een 1,0 op kenteken.
ligt ook een 1.3 in met 2 dikke webers erop maar maakt niet uit.
rockfordbreda wrote:Dit is nou het zelfde als die gast die op tv(wegmisbruikers) werdt aangehouden omdat zijn achterlichten en snelheid niet klopt.
Gaat ie zelf lopen vertellen dat ze er een 2.0 in gelegt hadden.
Gaat de politie kijken op kentekenbewijs....... nemen ze zijn auto inbeslag omdat ie niet volgens kenteken is......
Terwijl die PET niet eens het verschil weet tussen een 1.0 of een 2.0 .
Dus gewoon naar de apk en niets zeggen.
Als de 4gas test goed is kijken ze niet eens meer naar de motor.
Maar als je zelf gaat lopen vertellen dat je de motor en onderstel en uitlaat en en en en dan gaan ze je wagen met een microscoop nakijken.
Mijn maatje heeft zijn eclipse helemaal verbouwd en gedaan 500+ pk en met apk gaat ie naar de dealer,vraagt die monteur: zo zo opgevoerd?
Wij : NEE alleen uiterlijk en met meten alles goed dus goedgekeurd.
Dus hou gewoon je mond bij de keurmeester en als ie wat vraagt gewoon verbaasd doen..
Mvg:
Rf breda
rally wrote:Is voor de A.P.K geen probleem.
Zelfs al leg je er een 6 cil in. De ligging van de
motor moet wel op de zelfde plaats blijven.
En geen chassis verandering , zoals chassisbalken veranderen.
Wij zij met een project bezig met een AX waar de motor achterin komt te liggen. Een haybusa 1300 cc met 180 pk. Dus word een achterwiel aandrijver. Deze auto word naar england verkocht zogenaamd daar word ie gekeurd en op kent gezet en dan komt ie terug naar NL en word ie opnieuw ingevoerd. BPM hoeft er niet betaald te worden wand het is al een NL auto geweest.
Mastenhose wrote:rally wrote:Is voor de A.P.K geen probleem.
Zelfs al leg je er een 6 cil in. De ligging van de
motor moet wel op de zelfde plaats blijven.
En geen chassis verandering , zoals chassisbalken veranderen.
Wij zij met een project bezig met een AX waar de motor achterin komt te liggen. Een haybusa 1300 cc met 180 pk. Dus word een achterwiel aandrijver. Deze auto word naar england verkocht zogenaamd daar word ie gekeurd en op kent gezet en dan komt ie terug naar NL en word ie opnieuw ingevoerd. BPM hoeft er niet betaald te worden wand het is al een NL auto geweest.
AX zou afgekeurd moeten worden omdat er op het kentekenbewijs andere gegevens staan (namelijk 1.1i in plaats van 1.6i). Controle van de gegevens die op het kentekenbewijs staan (dus zoals geregistreerd bij de RDW).
Dan val je dus met een 6-cilinder bij een auto die op kenteken een 4-cilinder is bij een keurmeester/monteur die z'n werk een beetje serieus neemt en weet waar ie over praat (dus niet Kwik-Fit o.i.d.) meteen door de mand.
Een 1.1i of 1.6i is van buitenaf lastiger te checken en dus kom je makkelijker door de keuring.
Echter, mocht er een aanrijding plaatsvinden, waarbij de auto aan een technische keuring wordt onderworpen, dan loop je het risico om geen vergoeding te krijgen en zelf krom te moeten liggen voor de schade, aangezien de auto niet aan het verkeer had mogen deelnemen zonder goedkeuring. (auto zou namelijk meteen na de engine-swap opnieuw gekeurd moeten zijn door de RDW...)
rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
Mastenhose wrote:rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
rally wrote:Mastenhose wrote:rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
rally wrote:En dat was de vraag van deze topic
Mastenhose wrote:rally wrote:Mastenhose wrote:rally wrote:Alleen volgens de A.P.K regels Mag het
APK regel is toch het controleren van de gegevens van het kentekenbeijs zoals ingeschreven bij de RDW ten opzichte van het voertuig? Die kloppen toch niet met elkaar? Dan is het toch afkeur?
Tuurlijk, je kunt met een hoop dingen wegkomen, maar wil je het risico lopen? Voor de APK zou het me niet zoveel uitmaken, maar wel voor m'n verzekering. Ik zou na een onverhoopte aanrijding niet de rest van m'n leven krom willen liggen om de schade die ik een ander heb toegebracht te vergoeden...
klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
rally wrote:klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
En dat was de vraag van deze topic
MNM(tm) wrote:rally wrote:klopt maar van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit het is wat anders als je naar een 2,o 16v gaat met 150 pk. maar het mag voor de A.P.K wel
En dat was de vraag van deze topic
Pardon? Van 1.1 naar 1.6 maakt niet zo veel uit?
Sorry hoor, maar daarmee ga je van net 55pk naar een slordige 115pk!
Kan aan mij liggen, maar da's toch echt wel meer dan 40% vermogenswinst, en daarover is de RDW gewoon heel duidelijk: dan is herkeuring noodzakelijk. En dat houdt m.i. ook automatisch in dat een 1.6 in de auto en 1.1 op 't kentekenbewijs APK afkeur is.
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests