APK Uitlaat probleem

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

APK Uitlaat probleem

Postby Okasha » TueJan13, 2009 8:58:46 PM

15 maart moet ons AX-je voor de APK :)

Vandaag even de auto gedropt bij een vriend van mij die automonteur is maar volgende week voor een jaar naar aussie gaat. Hij heeft er naar gekeken en moet in elk geval 2 nieuwe voorbanden (versleten) en hij gaat een achterband verwisselen met de reserveband (beschadiging aan de zijkant). Ook moeten de dashboard lichtjes vervangen worden en de benzinevulslang is lek (dit had ik zelf al vastgesteld). Alleen; de knalpijp is door. Hij zegt dat hij het normaal zou kunnen gaan proberen te lassen maar dat erg lastig wordt en hij dat niet gaat redden voor de reis.

Kosten nieuwe pijp 160 euro excl. bevestigen. Pfff duur! Ik heb nu gezegt dat in elk geval even te laten zitten, wil toch kijken of dat goedkoper kan.

Kan ik zo'n ding eventueel zelf bevestigen als ik er eentje bij de sloop regel?
Okasha
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: SatMay03, 2008 6:54:33 AM
Location: Den Haag

Postby grietje » TueJan13, 2009 9:01:47 PM

Ik heb nog een uitlaat pijp met ev einddemper te koop met katalysator

25 euro voor pijp, 25 voor einddemper

zelf monteren is zeker te doen, bij de downpipe een boutje met dop 10 loshalen, veertjes en boutjes eruit, en aan de achterkant zit er meestal een klem die met dop 13 los kan.....

Einddemper hangt in rubbers, kwestie van trekken ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Rock's » TueJan13, 2009 9:02:39 PM

die kan je idd zelf makkelijk vervangen...

Ik heb er binnenkort wel 1 over, maar er zijn er denk ik nog wel een paar op de club die er 1 uit het rek kunnen halen voor je...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Okasha » TueJan13, 2009 9:12:34 PM

Wow zo vlug had ik geen reacties verwacht :wink:

Anyway, ik heb hem nog even gebeld om het een en ander duidelijk te hebben. Het gaat om het midden- en achter deel. Het achter deel is in elk geval verrot, samen met de achterdemper (hij maakte ook altijd al wel een heel euh.. sportief geluid :)) hij geeft aan dat de verbinding tussen midden en achter vaak een zwakte is, en het daarom slim is het middendeel ook te vervangen? En het middendeel kost toch niet zo veel.

Is het nu nog steeds makkelijk :D Echt onhandig ben ik niet overigens

Model is Citroen AX 1.1 TGE uit Juni 1990 (YP-76-ZY, die blauwe smurf :))

Maar moet je niet een brug ofzo hebben om erbij te kunnen? Die bevestiging geloof ik inderdaad wel.
Okasha
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: SatMay03, 2008 6:54:33 AM
Location: Den Haag

Postby grietje » TueJan13, 2009 9:13:28 PM

Nee hoor, bij een standaard ax kan je er zo zelfs wel bij
Anders even opkrikken ;) Moet je er wel onderliggen, dat wel. Maar het is echt te doen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Okasha » TueJan13, 2009 10:40:08 PM

Oke maar dat 'midden' en 'achter' zegt jullie iets? En ik moet dus ook zo'n demper hebben. Ik ga er wel even zelf onder kijken als ik hem vrijdag weer ophaal.

zijn al die dingen voor alle typen gelijk?

Want wil dan wel graag ergens komende maand hem ergens afhalen als het kan :)
Okasha
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: SatMay03, 2008 6:54:33 AM
Location: Den Haag

Postby grietje » TueJan13, 2009 10:44:04 PM

ze zijn niet allemaal gelijk,

maar volgens mij is de jouwe een gewone 1.1 injectie en dat is de meest voorkomende pijp. Standaard uitlaatpijp met katalysator.

Kan het alleen zo zijn dat sommige een bocht voor een stang hebben die jij niet hebt, maar, dat maakt voor jou niet zoveel uit.

als je mijne wilt moet je maar even pben dan kan ik kijken of ik hem in de buurt van jou kan krijgen, aangezien ik er wel in de buurt kom.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM


Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron