Moderator: webmasters
TTF wrote:btw, mijn andere AX word elk jaar gewoon goedgekeurd zonder kat
DuFF wrote:en speciale armaturen voor de AX? een auto van 15 jaar oud? vergeet het maar.
Tijmen wrote:grietje wrote: -knip-
Het is dus alsvolgt voor benzine (rekening houdend met die nieuwe regels):
Tot 31-12-1973
geen eisen wb emissie
van 31-12-1973 tot 31-12-1985
max 4,5% CO
Na 1985 scheiding in lambda geregeld of niet geregeld
Lambda geregeld: 0.5%
Niet geregeld: 4.5%
Na 31-12-1986: (type 1's en eerste jaar type 2)
Lambda geregeld 0.5%
Niet geregeld: 3.5%
Na 21-12-1992: (type 2 behalve eerste jaar)
Met aanduiding E2/U9: lambda geregeld: 0.5%
Geen aanduiding: 3.5%
Na 31-12-1995 (type 3.. toch?)
Kat en lambda altijd verplicht, altijd 0.5%
Na 2002
max: 0.3%
Daarbij is opgegeven moment ook een 4 gas meting verplicht:
Na 1992 als er E2 of U9 aangeduid is
en na 1995 altijd.
-knip-
En als er E2/U9 op je kenteken staat hoeft dit pas NA 1992 er ook verplicht op te zitten:
Bij personenauto’s met een verbrandingsmotor
met elektrische ontsteking die in gebruik zijn
genomen na 31 december 1992 en die zijn
voorzien van een emissiebestrijdingssysteem,
moeten de door Onze Minister aangegeven
onderdelen van dit systeem aanwezig zijn.
Na 1992 moet de lambda waarde ook kloppen, maar alleen bij autos die op papier een lambda hebben. Na 1995 is dit dus sowieso verplicht
Betekent dit dat een AX van januari '92 zonder kat en lambda APK-waardig is qua uitstoot als je maar onder die 3,5% CO blijft? Ook als er U9 op het kentekenbewijs staat?
Zo ja, dan ruik ik een project met dubbele carbs....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests