vragenvuur wrote:1)doorroesting binnenkant bij de koplampen (nooit geweten/gezien)
kan alleen afkeur zijn als er gaten zitten binnen een straal van 10 cm van de lasnaad van de veerpoot. Ik kan me niet voorstellen dat jou AX dat heeft, mijn AX komt namelijk daar nog niet in de buurt en ik heb achter de koplampen vrijwel geen plaatwerk meer zitten.
Mijn gok: gezeik van de garage
2) toeter werk niet (tot voor kort gegarandeerd wel)
Miss hangt stekkertje los, zet er is 12v op, als dat werkt is of je schakelaar stuk (dat kan maar acht ik niet waarschijnlijk) of t draadje gebroken. Miss moet je er ff aan wurmen.
3) achterdemper lek
Tja, dat is afkeur. Voor 30e kan je bij sloperijen best mooie nieuwe dempers halen.
4) stationair toerental niet goed (kan kloppen, laatste tijd start/afsla/brandend katalysatorlampje problemen)
ff uitlezen, maar reset eerst de ECU eens, misschien is dat genoeg. Daarbij is een hoog stationair GEEN apk afkeur!
De uitstoot is dit natuurlijk wel en met een te hoog stationair kan dit niet goed zijn....
5)aandrijfashoezen LINKS en RECHTS kapot ! (Gisteren er nog ondergelegen en niets kunnen ontdekken. Bovendien al 3 jaren vervangen, 4 jaar genoemd. Vorig jaar heb ik niet ingestemd met vervangen en hebben ze het daarbij gelaten. Achterdochtig wordt ik hiervan en zou bijna denken wat ze hiermee toch flikken, misschien tijdens de proefrit zonder klant erbij bijvoorbeeld?
beetje beun garage kit het dicht en dat blijft niet echt lekker zitten, maar goed kost een 10tje en dan kom je er wel mee door de apk
6)remverschil
voor achter? voet handrem? Probeer hem eerst eens goed los te remmen. Als het achter bij zowel voet als handrem is -> remvoering los, gok ik. Beide kanten ff open maken, goed schoonmaken en terug zetten. En als de rem 'pads' los zijn van de voering tja dan moeten er wel ff andere voeringen in. Dit wil je toch, want is levensgevaarlijk als je het zo laat dan.
Vooraan is vaak paar keer goed hard remmen genoeg, dan doen die zuigers het wel weer even.
7)roest /gat zijkant dorpel, links helemaal vooraan bij voorwiel
hmm ja dat is wat lulliger. Opzich als het alleen de wielkast is en niet de dorpel zelf, mag/hoeft ie daar niet op afgekeurd te worden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6ZNWY4EJ-D.jpg
weet niet of t duidelijk is maar dat had de TRS. Geen afkeur...
verder is het een garage tijdens APK volgens mij niet toegestaan een proefrit te rijden. Ik ben er bijna altijd bij en ze rijden bij mij nooit met de autos. Ook mogen ze geen dingen weghalen. Zo had ik dus bij de TRS skirts over de roest, maar onze 1.0 had die roest ook een geen skirts en die is wel goedgekeurd.
Echt gaten in de dorpels is wel weer afkeur. en als hij echt grote gaten daar heeft zou ik voor t geld een andere auto kopen, roest is hardnekkig.
Maar alleen bij de wielkast -> haal alle roest weg, smeer het in met omvormer en spuit het daarna in tectiel ofzo. Dan roest het iig voorlopig niet verder.