by MNM(tm) » SunJun06, 2010 10:42:25 AM
Remkracht verschil achter wordt meestal veroorzaakt door een versleten automatisch stelmechaniek. Best is dan gewoon het hele binnenwerk te vervangen. 't Kan ook zijn dat er een remcylindertje lek is, hetgeen best goed te zien is aan de nattigheid die aan een (of soms beide) kanten van 't cylindertje zit. Da's iets meer werk om die te vervangen.
Remkracht verschil vóór wordt meestal veroorzaakt door de zuiger in een van de remklauwen die niet soepel meer beweegt. Da's op zich ook wel een redelijke klus om dat op te lossen, want dan moet je de remklauw reviseren (lees: helemaal uit elkaar halen en goed schoon maken. Haal wel bij de automaterialen toko een remklauw revisiekitje, want de seal-ring in de wand van de remklauwcylinder moet wel vervangen worden! (en in het kitje zit ook een klein zakje speciaal vet dat tegen remvloeistof kan, warmee je de nieuwe seal-ring eerst moet insmeren alvorens deze in de cylinderwand te plaatsen!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!