Interieur

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Interieur

Postby Mike » SatJul09, 2011 9:49:06 AM

M'n auto is afgekeurd voor de apk, reden: er zit geen achterbank in......
Die had ik er inderdaad al uitgehaald, want die was door de vorige eigenaar helemaal uitgewoond. De voorstoelen ook trouwens, maar die heb ik toch maar even laten zitten... Het idee was om eerst te kijken of ie door de apk heenkwam en er dan een nieuw interieur in te zetten.
Die apk haalt ie dus wel, als er maar een achterbank inzit. De oude heb ik jammer genoeg meteen naar de stort gebracht.

Nu de vragen:
- Ik heb een type 1 AX. Kan daar zonder problemen een type 2 interieur in ?
- Moet ik rekening houden met drie- of vijfdeurs ?
- Weet er iemand in de buurt van Nijmegen een adres waar ze ax-spul hebben ?
Mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: FriMar04, 2011 9:58:31 PM
Location: Nijmegen

Re: Interieur

Postby Johannus » SatJul09, 2011 9:57:13 AM

Type 1/2 is uitwisselbaar. 3/5 deurs volgens mij niet...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Interieur

Postby MBa@NL » SatJul09, 2011 10:09:36 AM

Johannus wrote:3/5 deurs volgens mij niet...


De voorstoelen passen zonder problemen maar als je een 5D stoel in een 3D zet kan de stoel niet meer voorover klappen en kom je dus niet meer achterin en een 3D stoel in een 5D is geen probleem.

De achterbankzitting van een 3D past wel in een 5D maar van een 5D niet in een 3D

De achterbank rugleuling is geen probleem, enigste verschil is wel of niet deelbaar. Aangezien je een oude generatie AX hebt niet je wel opletten bij een nieuwe generatie deelbare achterbank dat de standaard die in het midden zit ook wel past. Als je AX van 1991 is past dat sowieso, is hij ouder dan past het niet en zul je een oude generatie steun moeten zoeken of gaten boren in je bodem.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Interieur

Postby Mastenhose » SatJul09, 2011 12:17:37 PM

HUH? Afgekeurd op het ontbreken van de achterbank? :S
Ik had ook geen achterbank in m'n AX, alleen twee voorstoelen, nooit een probleem met de keuring gehad! APK is toch in 't kader van "wat er niet inzit, hoeft niet gekeurd te worden" toch?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Interieur

Postby Mike » SunJul10, 2011 7:20:48 AM

Zo, het is gefixt. Een interieur uit een totall-loss-AX erin gezet. Een uit '96, en dat past perfect. Ging vrij snel, anderhalf uur inclusief schoonmaken. En ook nog een Belgisch franc stuk gevonden (Hij is ooit ingevoerd). Hij ziet er nu een stuk beter uit en de combinatie van zwart/wit/grijs in het interieur is erg mooi.

De gedachtegang achter het afkeuren: het is een auto met 4 zitplaatsen, dus moeten er ook 4 mensen in kunnen zitten. Volgens de keurmeester dan. Nou ja, ik wilde er toch al een nieuw interieur inzetten.

Iemand nog interesse in twee voorstoelen ? Ze werken allebei nog. De bekleding van de bestuurdersstoel is door en ziet er niet meer uit, de passagiersstoel is in een wat betere staat. De stoelen zijn zwart met een rode bies en een grijze streep over het zitdeel. Je kunt ze ophalen tot maandag, dan gaan ze naar de stort.
Mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: FriMar04, 2011 9:58:31 PM
Location: Nijmegen


Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron