Moderator: webmasters
citrovts wrote:nou nog een aanvulling voor jullie
blindering mag maar niet meer dan 30% voorzijramen
45& voorruit
bij andere velgen met slotbout moet die aanwezig zijn inde auto
bij een ander tankdop met andere sleutel, dan moet deze aanwezig zijn bij de auto
knipper lichten mogen tussen de 60 en 120 x knipperen maar moeten orange
booskijkers mogen maar niet meer dan een bepaald % van je licht wegnemen
citrovts wrote:ik wel ben er mee door de RDW keuring gekomen en ze vonden het schitterend
achterruiten mogen helemaal zwart zijn
voorzijruiten 30%
en de voorruit mag niet veel geloof 45 of hoger maar je je heoft de voorruit maar heel licht te tinten om het donker te krijgen
pcrodent wrote:Stickerland.nl zegt dit.
Stickerland wrote:Wetgeving voor het tinten van autoramen
Keurmeester bepaalt de mate van zicht
Bij de RDW komen regelmatig vragen binnen over de APK-keuring van autoruiten. Zoals bekend, mag de lichtdoorlatendheid van ruiten bij de typegoedkeuring van een voertuig minder zijn dan 100 procent. Maar in hoeverre mogen autoruiten donker zijn gemaakt of zijn voorzien van folie bij een APK-keuring?
Het antwoord hierop wordt gevonden in artikel 5.*.42 van de Permanente Eisen. Hierin staat, dat voor- en zijruiten niet mogen zijn voorzien van verkleuringen of onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder. Het is bij de keuring niet van belang of er door de ruiten goed naar binnen kan worden gekeken. Is het zicht naar buiten goed, dan is er geen reden tot afkeur. Er bestaat wel apparatuur om de verminderde lichtdoorlatendheid van ruiten te meten, maar de RDW wil niet alle keuringsinstanties verplichten die kostbare apparatuur aan te schaffen. Kortom, de keurmeester bepaalt of het verminderde uitzicht van de bestuurder toelaatbaar is
Mark wrote:Er staat gewoon een keurmerk op die lampen.
http://www.power2night.com/
Heb ik ook gezegd. Maar het voertuig voorschrift zegt:
Of witte lampen.
Of gele lampen.
En geen blauwe tint erdoorheen.
Maar ja. Die lampen is zo gefixed. Die neon is gewoon vervelend. Die zooi zit vastgeschroeft in je bodemplaat. En die schroeven eruit halen gaat alleen maar extra roesten. Mag ik wel weer flink met tectyl gaan spuiten.
En die draagarmbusrubbers... Heeft iemand dat vaker gehad? Wat kosten die dingen eigenlijk? Ziet eruit als een heel simpel klusje om te vervangen.
tufffen wrote:Sander wrote:Ashoezen:
Deze mogen niet gescheurt zijn of lekker. Hetzelfde geldt voor de hoesjes over je fusees.
[end]
ben wel door de keuring gekomen met een gescheurde hoes.
ze hebben het dichtgesmeert en verder niet moeilijk gedaan.
gelukje?
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests