by raoel » TueJan11, 2011 9:46:25 PM
Type 1 demonteren, ff vlug want ik ben ermee bezig nu (bijna klaar).
- maak de accu los (plus/min, eentje moet, de ander mag, weet niet meer welke)
Wat moet los?
binnen:
- plankjes
- knopjes middenpaneel
- radio
- verwijder tellerhuis (zie andere howto)
- achter tellerhuis: trek alle kabelschoentjes los die vast zitten (labelen!)
- kabels zitten vast met tie-wraps. knip deze los
- van aanjager (bijrijderskant): er is een buis richting het midden, deze kan je zo lostrekken
- in de aanjager zit ook een stekker, haal deze los, en nog wat tie-wraps
- contactslot
- maak van het stuurhuis de schroefjes los zodat je het metalen deel waar het contactslot in zit kan draaien
motorruimte:
- ruitenwisser
- parafaan
- onder de ruitenwissermotor zit 1 bout, maatje 10
- in de parafaanbak zitten uiterst links en rechts zitten 2 rubbers. duw deze naarbinnen (lastig)
- luchtinlaat (luchtfilterhuis enzo)
- onder het luchtfilterhuis gaan een aantal kabels naarbinnen, deze moet je naarbinnen duwen (stekkers ervan losmaken, gewoon volgen waar ze naartoe gaan)
Nu moet je binnen alle schroefjes die het dashboard vasthouden losmaken.
Wees voorzichting, type 1 dash is behoorlijk breekbaar. Beetje trekken en dan zoeken waar hij nog vast zit.
Gaat niet los he? Klopt, er zitten nog 2 schroefjes (torx 20) die het kachelhuis vasthouden. Ga maar eens naast je pedalen liggen met je hoofd en kijk naarboven, gebruik een lamp. En een torx 20 natuurlijk.
Volgens mij ben ik nu een heel eind, to be continued....