Injectiesysteem vervangen (opvoeren)

Handleidingen: Hoe zelf iets te maken of doen.

Moderators: MBa@NL, webmasters

Postby B_iks » WedJan16, 2008 9:03:47 PM

Het lampje hoeft niet permanent te branden of af en toe op te lichten om aan te geven dat er een foutcode geconstateerd is. Ik neem aan dat je mm-lampje wel aangaat bij het inschakelen van contact?

Injectiehuis vervangen is een kwestie van alle slangen en stekkers verwijderen en vervolgens 4 torx-bouten losschroeven. Dat is een klusje wat iedereen zou moeten lukken (alleen die benzineslangen kunnen vreselijk goed vast zitten :evil:). Bij het terugplaatsen wel even de pakking vernieuwen (die kun je evt. zelf snijden).
User avatar
B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 462
Joined: SunMay20, 2007 7:43:08 PM
Location: Heesch

Postby DLS » ThuJan17, 2008 8:51:15 AM

mja het lampje gaat wel aan maar onderweg nooit
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroen AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL
User avatar
DLS
AX Master
AX Master
 
Posts: 1555
Joined: SatMay19, 2007 4:24:42 PM
Location: Lelystad

Postby B_iks » ThuJan17, 2008 5:40:40 PM

Dan kun je 'm gewoon volgens procedure uitlezen.
User avatar
B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 462
Joined: SunMay20, 2007 7:43:08 PM
Location: Heesch

Postby MBa@NL » SatNov01, 2008 3:55:58 PM

Zou iemand eens kunnen onderbouwen waarom de injectieweerstand vervangen moet worden?
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby MNM(tm) » SatNov01, 2008 4:08:43 PM

MBa@NL wrote:Zou iemand eens kunnen onderbouwen waarom de injectieweerstand vervangen moet worden?

In welke context?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby MBa@NL » SatNov01, 2008 4:18:41 PM

MNM(tm) wrote:
MBa@NL wrote:Zou iemand eens kunnen onderbouwen waarom de injectieweerstand vervangen moet worden?

In welke context?


Wat is het verschil tussen een 1.1 en een 1.4 weerstand?
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby MNM(tm) » SatNov01, 2008 4:27:14 PM

Volgens mij is de weerstand bij een 1.4 injector kleiner (dus lagere weerstand) dan bij een 1.1 injector, omdat er per injectie-puls méér brandstof ingespoten moet worden, en dus de stroom door de injector iets groter moet zijn, zodat deze verder open gaat?

'k Zou 't allemaal eens moeten nameten om er meer over te kunnen zeggen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby MBa@NL » SatNov01, 2008 4:39:06 PM

gemeten waarden:

1.1 PLAISIR U9: 3.1Ω (van mijn eigen plaisir)
1.1 PLAISIR U9: 3.1Ω (van een opknappertje)
1.4 TRS U9: 3.1Ω
1.4 GT U9: 3.1Ω

BOSCH typenummer injectieweestand

1.1 PLAISIR U9: 0 280 159 015 (van mijn eigen plaisir)
1.1 PLAISIR U9: 0 280 159 015 (van een opknappertje)
1.4 TRS (zoeken we even op maar is anders omdat deze anders bedraadt is, niet met vaste AMP stekker maar losse schuistekkers)
1.4 GT U9: 0 280 159 015
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby MNM(tm) » SatNov01, 2008 4:42:57 PM

Als je dit allemaal al weet, dan was je vraag dus best wel heel erg retorisch. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby MBa@NL » SatNov01, 2008 5:01:59 PM

MNM(tm) wrote:Als je dit allemaal al weet, dan was je vraag dus best wel heel erg retorisch. ;)


Ik vroeg me dus gewoon af wat een "1.4 injectieweerstand" inhield ;)

Voor zover ik dus nu weet zijn er voor de monopoints 2 verschillende weestanden maar niet in waarde maar in aansluiting.

Met een AMP stekker en met schuifstekkers.

[s]morgen ofzo de weerstand die momenteel in mijn witte PLAISIR en in m'n TRS zit het nummer van opzoeken. Die in de TRS zit is voor zover ik weet nooit vervangen en die momenteel in mijn PLAISIR zit komt ook uit een TRS.[/s]

het nummer van de weerstand uit een TRS is (en is dezelfde als momenteel in m'n PLAISIR): 0 280 159 009

Nog even terugkomend op de 3,1Ω, dit moet 3,0Ω zijn (meter moest maar weer eens geijkt worden)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Johannus » MonJun15, 2009 12:27:24 PM

Kan ik voor deze aanpassing een injectiehuis, inlaatsrpuitstuk en ECU uit een ZX 1.4 injectie gebruiken?

ik was vandaag op de sloop en daar stond een ZX 1.4i en het lijkt namelijk of daar hetzelfde blok in lag als de AX. Ik kon daar de onderdelen voor ongeveer 35 euro meenemen als ik wil.

En nog even een ander vraagje (heb dit nog niet echt ergens kunnen vinden dus sorry als het wel al ergens vermeld is) Welk onderdeel is het inlaatspruitstuk? is dat dat "luchtding" in de HOWTO waarop je ook je luchtfilter of luchtfilterhuis aansluit?

Alvast bedankt voor de info
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby pcrodent » MonJun15, 2009 12:31:30 PM

Het inlaatspruitstuk is een metalen ding met vier korte pijpjes die naar de motor gaan en het bevindt zich recht onder je injectiehuis (dat zit er namelijk aan vast). In de Howto staat een fotootje van het spruitstuk!
Succes!
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Joost » MonJun15, 2009 12:32:50 PM

zx heeft bosch 3.0 en past hiermee niet als je nu bosch 2.2 hebt.
Je kan beter ax onderdelen pakken voor de plug and play.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Johannus » MonJun15, 2009 12:35:17 PM

Hmmm, niet goed genoeg gezocht dus, ik ben er inmiddels achter waar ik het spruitstuk kan vinden, maar kan het bericht hierboven niet meer aanpassen.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby raoel » SatSep19, 2009 6:22:21 PM

verschil in vermogen:

met 2 dezelfde auto's (1.1i image), eentje met 1.1i (auto A) en 1.4 (auto B) injectie inbouw merkten we het volgende:

Auto A en B zijn allebei fantastisch qua uiterlijk, kosten en kunnen dat lekker pittige optrekken en bochtenwerk.

Bij auto A vol trekken in de 2 heb je vol koppel tot ~50 km/u, gaat door tot de 70 en dan stopt het echt.
Bij auto B vol trekken in de 2 heb je vol koppel tot 60, misschien zelfs iets erboven. Het gevoel is dat hij best boven de 80 in de 2 kan, maar de eigenaar rijdt liever niet zoveel toeren.

Het lijkt dus wel degelijk verschil te maken. En natuurlijk het placebo-effect niet te vergeten :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Previous

Return to HOWTO

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron