Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Handleidingen: Hoe zelf iets te maken of doen.

Moderators: MBa@NL, webmasters

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby NickySchelfaut » TueSep04, 2012 11:15:58 PM

Vervang trouwens bij het reinigen gelijk de onderste o ring van de injector, deze heeft er bij mij voor gezorgd dat de anwb eraan te pas moest komen.

Diagnose: Het uit elkaar halen van de injector zorgt ervoor dat de o ring die eigenlijk een beetje te groot is geworden helemaal niet meer afsluit!
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby Kasper » TueDec11, 2012 6:49:50 PM

Joost wrote:na het demonteren het palletje wat uit de stappenmotor komt NIET op en neer bewegen want dan ben je toe aan een nieuwe.


Wat bedoel je met palletje?
Want toen ik hier mijn "reserve" injectiehuis aan het schoon maken was, en dus ook de stappenmotor, heb ik wel het bovenste stukje (waar hij af dicht) op en neer bewogen met het schoonmaken. Betekend dat dat ik hem nu weg kan gooien?
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
User avatar
Kasper
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 27
Joined: ThuOct27, 2011 7:05:28 PM
Location: Arnhem

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby pocketmech » TueDec11, 2012 8:11:01 PM

Top! Ik ga eens rustig op zoek naar een tweede MM voor mijn 1.1i......
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby Bossie » TueDec11, 2012 8:16:38 PM

Die heb ik volgens mij nog wel liggen. Zit ook nog een kop aan vast.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby pocketmech » TueDec11, 2012 8:23:30 PM

@Bossie:PB
@topic: on topic weer ;)
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(
User avatar
pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 421
Joined: FriMay15, 2009 6:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby Nico » TueDec11, 2012 10:48:06 PM

Kasper wrote:
Joost wrote:na het demonteren het palletje wat uit de stappenmotor komt NIET op en neer bewegen want dan ben je toe aan een nieuwe.


Wat bedoel je met palletje?
Want toen ik hier mijn "reserve" injectiehuis aan het schoon maken was, en dus ook de stappenmotor, heb ik wel het bovenste stukje (waar hij af dicht) op en neer bewogen met het schoonmaken. Betekend dat dat ik hem nu weg kan gooien?


Dat staafje waar het driehoekige kopje opzit wordt aangedreven door een kunststof wormwieltje. Als je hem met geweld heen en weer gaat bewegen (in en uit schuiven) dan gaat dat wormwieltje kapot. Dat moet je dus niet doen. Alleen het bovenste stukje kun je dacht ik niet los bewegen.

Nico
Ax 1.1 TGE 1993 370.000 km
Nico
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 166
Joined: ThuDec18, 2003 5:02:38 PM
Location: Putten

Re: Injectiehuis Magneti Marelli (1.1i) reinigen

Postby Kasper » WedDec12, 2012 12:23:13 AM

Nico wrote:
Kasper wrote:
Joost wrote:na het demonteren het palletje wat uit de stappenmotor komt NIET op en neer bewegen want dan ben je toe aan een nieuwe.


Wat bedoel je met palletje?
Want toen ik hier mijn "reserve" injectiehuis aan het schoon maken was, en dus ook de stappenmotor, heb ik wel het bovenste stukje (waar hij af dicht) op en neer bewogen met het schoonmaken. Betekend dat dat ik hem nu weg kan gooien?


Dat staafje waar het driehoekige kopje opzit wordt aangedreven door een kunststof wormwieltje. Als je hem met geweld heen en weer gaat bewegen (in en uit schuiven) dan gaat dat wormwieltje kapot. Dat moet je dus niet doen. Alleen het bovenste stukje kun je dacht ik niet los bewegen.

Nico


Okee, dus gewoon wat een en weer bewegen met beleid kan geen kwaad dus.

Dank U!
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
User avatar
Kasper
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 27
Joined: ThuOct27, 2011 7:05:28 PM
Location: Arnhem

Previous

Return to HOWTO

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron