by AlexanderB » MonJul01, 2013 4:15:51 PM
basically stond er in de howto:
-schuren
-ontvetten/ontstoffen
-primer (/grondverf voor metaal)
-aflakken
-niet te dunne of te dikke laagjes.
-volg de instructies op de spuitbus voor de tijd tussen lagen (meestal n half uur, of na 24 uur + opnieuw opschuren + ontvetten/ontstoffen.)
-resultaat met kwaliteitsverf is ietwat beter dan met de goedkoopste verf die je vinden kan.
De grote vraag is dan meer, wat is nou kwaliteitsverf en wat niet? Heb zelf met verf van de Action ook prima resultaten bereikt, alleen het aantal kleuren wat ze hebben is zeer beperkt, en zinkspray is geen echte primer/grondverf. Voor m'n eigen velgen heb ik metaalprimer van de Gamma eigen merk, en lak van een van de A-merken gebruikt, dat is erg goed gelukt, maar was niet goedkoop (Bijna bijna 40 euro voor 4 spuitbusjes.)
Dat over te dunne laagjes kwam ik trouwens zelf achter, als je de laag te dun maakt (geen echte laag maar alleen een hoop losse druppeltjes) dan heeft je velg daarna de structuur van schuurpapier, en kan je schuren tot ie weer glad is en 3 nieuwe lagen verf dr op zetten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter