Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Algemene feiten en dingen van de club

Moderator: webmasters

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby j0achim » FriMay06, 2011 12:44:51 PM

Iemand toevallig ervaring met : http://www.gomaxx.com/vmchk/Licht-Lampe ... -look.html deze lampen?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby Mastenhose » FriMay06, 2011 12:50:56 PM

Niet mee bekend, maar wel nieuwsgierig!
Koop gewoon een setje en laat je bevindingen eens horen! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby j0achim » FriMay06, 2011 12:52:20 PM

Ik had nooit lid moeten worden... Kost me alleen maar geld haha. Ze staan onder mijn favorieten. Volgende week maar een order plaatsen :P
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby Mastenhose » FriMay06, 2011 12:55:59 PM

j0achim wrote:Ik had nooit lid moeten worden... Kost me alleen maar geld haha. Ze staan onder mijn favorieten. Volgende week maar een order plaatsen :P


Als je het AX-virus te pakken hebt.......... ;)
Ga je naar CitroMobile? Grote kans dat ze daar ook aangeboden worden hoor, of iets soortgelijks!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby CitroenZetiX » WedOct26, 2011 8:15:10 AM

Een goed adres in Den Haag waar ze ook gele lampen verkopen.

Slager Automaterialen
http://www.slagerbv.nl/

Ook goed voor sportfilters voor de AX. Ik heb daar namelijk een green filter aangeschaft.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby j0achim » TueNov15, 2011 1:36:14 PM

Mastenhose wrote:Niet mee bekend, maar wel nieuwsgierig!
Koop gewoon een setje en laat je bevindingen eens horen! (Y)


Zitten erin, voor de keuring heb ik wel andere lampen moeten plaatsen, aangezien het beeld niet optimaal te krijgen was (lastig althans, maar dat was met normale philips lampen ook al lastig, wellicht komt dit door de winparts koplampen.)
Maar er komt wel heel geel licht vanaf, ik ben er blij mee!
Image
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby Wheelnut » ThuJun14, 2012 5:26:32 PM

Sorry voor het schopje, maar ik zat erover te denken om ook gele H4's in m'n koplampen te duwen.
Nou zei die jongen bij de autocomfort dat "echte" gele lampen verboden zijn, maar dat geel gekleurde H4 lampen wel mogen.

Dit soort lampjes dus: http://www.autostyle.nl/dw-h4g.html (of het ook werkelijk autostyle is weet ik niet, kan ook philips zijn...)
Nou vraag ik me af wat het effect is als ik zo'n lamp erin zet.

Wordt de lichtbundel er echt geel van, of krijgt het licht alleen maar een geel zweempje?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby MBa@NL » ThuJun14, 2012 7:21:09 PM

@Wheelnut, Van de variant van Osram weet ik dat het mooi geel licht geeft maar dat er ook een keerzijde aan zit... je krijgt er gratis en voor niets een blauw, rood, paars, groene gloed omheen (dit zie je zelf als als je de lampen laat oplichten met een andere koplamp (als je er dus inschijnt)). Overigens zijn die van Osram wit van glas maar stralen geel uit. Waarschijnlijk zal het bij die "GoldVision" lampen beter gaat omdat die ook echt geel glas hebben. Bedenk wel dat als er een lamp sneuvelt je een nieuwe "GoldVision" moet kopen terwijl je de losse kapjes op ieder willekeurige H4 zo kan overzetten.

Verder vraag ik mij af wat er verboden is aan de H4 lampen met gele kapjes? Als dat voor de APK verboden is dan heeft onze keurmeester al een keer of 20 niet goed zijn werk gedaan (en ook nog een keurmeester waar ik noodgedwongen naar toe moest omdat ons normale adres wegens vakantie gesloten was).

Ik vermoed dus eigenlijk dat die knakker van "autocomfort" jou iets wijs probeert te maken zodat jij de lampen bij hem koopt en hij geen moeite hoeft te doen om H4'tjes met losse kapjes voor je te bestellen (als hij dat al zou willen en kunnen).

Wat stukjes uit het APK regelgeving van 2012 (1 april 2012).

APK regelgeving van 2012 (1 april 2012) wrote:Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en
achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel
stralen.
Wijze van keuren
Leden 1 tot en met 9: visuele controle, waarbij de
desbetreffende lichten worden ingeschakeld.


Verder kom ik in het hoofdstuk "Lichten" niets tegen over hoe de lamp zelf opgebouwd moet zijn of dat een los kapje over de lamp niet zou mogen.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby Wheelnut » ThuJun14, 2012 8:29:20 PM

MBa@NL wrote:Ik vermoed eigenlijk dat die knakker van "autocomfort" jou iets wijs probeert te maken zodat jij de lampen bij hem koopt en hij geen moeite hoeft te doen om H4'tjes met losse kapjes voor je te bestellen (als hij dat al zou willen en kunnen).


Hij kwam met een heel verhaal dattie gele koplampen op z'n gele vrachtwagen had, en dat hij ze eraf moest halen.
Misschien bedoelde hij dat z'n koplampglas geel was...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby Jongejan » ThuJun14, 2012 8:42:08 PM

Kijk hier maar eens http://www.autolampen.nl/particulier/bo ... 0_238.html
De H1 en de H7 heb ik in onze Pluriel zitten.

Onze Ax'en en m'n CX hebben gewone H4-lampen met gele kapjes, ook daar te koop, zie http://www.autolampen.nl/zakelijk/opzet ... p-607.html
Hiervoor moet je dus even op het zakelijke deel van de site kijken.
Je kan ze daar niet online bestellen, maar als je een mailtje stuurt, leveren ze het ook gewoon.
Al een paar keer gedaan.
AX 14 TGS 5-portes orga 5834 couleur EJX-cS Rouge Furio, presque "toutes options"
Jongejan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 207
Joined: SunMar01, 2009 8:42:36 PM
Location: Breezand

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby MBa@NL » ThuJun14, 2012 8:47:33 PM

Wheelnut wrote:
MBa@NL wrote:Ik vermoed eigenlijk dat die knakker van "autocomfort" jou iets wijs probeert te maken zodat jij de lampen bij hem koopt en hij geen moeite hoeft te doen om H4'tjes met losse kapjes voor je te bestellen (als hij dat al zou willen en kunnen).


Hij kwam met een heel verhaal dattie gele koplampen op z'n gele vrachtwagen had, en dat hij ze eraf moest halen.
Misschien bedoelde hij dat z'n koplampglas geel was...


Gezien het woord "eraf" erbij staat lijkt het mij dus om losse lampen te gaan? Auto's en vrachtwagens van de laatste 20 jaar zijn voor 99% voorzien van verlichting die in het ontwerp geïntegreerd zitten (die 1% is spelingsruimte voor auto's en vrachtwagens die iemand weet te vinden waarbij het weer niet zo is...) dus een lamp(unit) eraf halen gaat dan niet in het geval van originele verlichting.
Bij losse lampen denk ik dus direct aan lampen die niets met parkeerlicht of dimlicht te maken hebben maar met grootlicht of mistlampen. Waarschijnlijk heeft jij die losse lampen dus aangehad terwijl dit niet toegestaan was al hoef je ze dan niet meer als uit te doen. Wat dan nog over blijft is het hoofdstuk van de scherp uitstekende delen.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby AlexanderB » ThuJun14, 2012 8:55:17 PM

Of zo'n V'tje van oranje lampjes, dat schijnt ook niet te mogen, maar zie je vaak wel..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby MBa@NL » ThuJun14, 2012 9:47:12 PM

AlexanderB wrote:Of zo'n V'tje van oranje lampjes, dat schijnt ook niet te mogen, maar zie je vaak wel..


In principe mag ieder voertuig (met een normaal Nederlands kenteken) niet meer als 2 of 4 naar voren gerichte gele of witte lampen voeren (waarbij een blauwtint de laatste jaren gedoogd wordt vanwege xenon). Dat is zoals ik het in elk geval kan opmaken uit de APK regelgeving en zoals het vaak genoeg uitgelegd wordt.

Vrachtwagens die als complete kerstbomen rondrijden moeten eigenlijk gewoon door oom agent op bon maar het tegendeel blijkt... een aantal jaren geleden ben ikzelf nog aan de kant gezet omdat ik de verstralers in mijn voorbumper op halve sterkte (6v per lamp) had branden maar dat moest dus uit (en als je dan vraagt waar dat precies is terug te vinden dat het niet mag dan kun je ineens een bon krijgen als je het niet uitdoet, ben je als burger dus snel uitgelult en weet je eigenlijk nog niets). Dat een moderne auto 1 bermlamp aan heeft in de bocht waar hij heen draait schijnt wel weer te mogen. Echter is mij geleerd 2 of 4 lampen en niet 2 of 3...

Misschien toch maar eens aan RDW vragen hoe het nu eigenlijk echt allemaal zit...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby AlexanderB » ThuJun14, 2012 9:55:35 PM

MBa@NL wrote:
AlexanderB wrote:Of zo'n V'tje van oranje lampjes, dat schijnt ook niet te mogen, maar zie je vaak wel..


In principe mag ieder voertuig (met een normaal Nederlands kenteken) niet meer als 2 of 4 naar voren gerichte gele of witte lampen voeren (waarbij een blauwtint de laatste jaren gedoogd wordt vanwege xenon). Dat is zoals ik het in elk geval kan opmaken uit de APK regelgeving en zoals het vaak genoeg uitgelegd wordt.

Vrachtwagens die als complete kerstbomen rondrijden moeten eigenlijk gewoon door oom agent op bon maar het tegendeel blijkt... een aantal jaren geleden ben ikzelf nog aan de kant gezet omdat ik de verstralers in mijn voorbumper op halve sterkte (6v per lamp) had branden maar dat moest dus uit (en als je dan vraagt waar dat precies is terug te vinden dat het niet mag dan kun je ineens een bon krijgen als je het niet uitdoet, ben je als burger dus snel uitgelult en weet je eigenlijk nog niets). Dat een moderne auto 1 bermlamp aan heeft in de bocht waar hij heen draait schijnt wel weer te mogen. Echter is mij geleerd 2 of 4 lampen en niet 2 of 3...

Misschien toch maar eens aan RDW vragen hoe het nu eigenlijk echt allemaal zit...


6 lampen, zover ik weet, maar voor de rest, inderdaad...

verstralers op 6V staat voor oom agent gelijk aan het voeren van grootlicht, hoe zwak ze ook branden, omdat die lampen EU goedkeur als grootlicht hebben..

en grote autofabrikanten krijgen soms inderdaad rare dingen voor elkaar in goedkeuring, zoals dat "kapotte mistlamp, ohnee, das "bermverlichting"" en dat soort fratsen, mja :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby MBa@NL » ThuJun14, 2012 10:18:31 PM

AlexanderB wrote:
MBa@NL wrote:[..]


6 lampen, zover ik weet, maar voor de rest, inderdaad...

verstralers op 6V staat voor oom agent gelijk aan het voeren van grootlicht, hoe zwak ze ook branden, omdat die lampen EU goedkeur als grootlicht hebben..

en grote autofabrikanten krijgen soms inderdaad rare dingen voor elkaar in goedkeuring, zoals dat "kapotte mistlamp, ohnee, das "bermverlichting"" en dat soort fratsen, mja :P


RDW wrote:Uw verzoek is verzonden. Binnen 3 dagen ontvangt u een reactie van de RDW.


Misschien gaan we er achter komen hoe het nu allemaal zit... :-) (al vrees ik, RDW kennende, dat het een standaard antwoord gaat worden waarna nog een hoop mailverkeer gaat volgen *spreekt 'ie uit ervaring*)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby Wheelnut » FriJun15, 2012 9:11:04 AM

Aangezien de aanleiding van het verhaal H4 lampen waren, denk ik dat hij het wel degelijk over zijn koplampen had.
Hoe of wat weet ik niet, maar wel dat het dus blijkbaar niet mocht...

Edit:
WTF? Ik probeer van die H4's met kapjes te bestellen, zegt dat apparaat dat m'n straatnaam minimaal 5 letters moet hebben!
Leuk als je straatnaam "Turk" is...

Noggen Edit:
Ah, met een puntje er achter werkt het wel...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Gele H4 & R2 lampen, waar te vinden.

Postby deconstruction » SunJan20, 2013 10:08:32 AM

Image :wink:
deconstruction
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 3
Joined: SunJan20, 2013 10:07:30 AM

Previous

Return to Algemene F.A.Q./ General F.A.Q.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest