Waar zit de brandstofpomp bij de Tjaffer ?

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

Waar zit de brandstofpomp bij de Tjaffer ?

Postby Rock's » MonOct11, 2010 4:06:45 PM

Waar zit de brandstofpomp bij de Tjaffer ?

Ik ging er een beetje vanuit dat hij net als bij de AX onder de achterbank zit ....
Dit is mischien ook wel het geval, maar bij een AX kan je een afdekdop onder de achterbank weghalen om de brandstofpom er uit te halen.

Bij mijn Tjaffer heb ik onder de achterbank een gladde laadvloer en dus geen luikje ...

Moet ik mijn tank er onder vandaan sleutelen om bij de brandstofpomp te komen ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby raoel » TueOct12, 2010 7:52:04 AM

Ff vergelijkend met de AX:

Je kunt 'm horen als je 'm op contact zet :)

Wat voor motormanagement zit er eigenlijk in (Bosch / Magnetti Marelli)? Bij Bosch gaat er een dikke gele kabel met een rode stekker door het schutbord op een goed zichtbare hoogte, dat zou al wat meer informatie geven.
(Bij MM zou ik niet weten).
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Henk Bats » TueOct12, 2010 10:18:59 AM

raoel wrote:Ff vergelijkend met de AX:

Je kunt 'm horen als je 'm op contact zet :)

Wat voor motormanagement zit er eigenlijk in (Bosch / Magnetti Marelli)? Bij Bosch gaat er een dikke gele kabel met een rode stekker door het schutbord op een goed zichtbare hoogte, dat zou al wat meer informatie geven.
(Bij MM zou ik niet weten).


Het probleem bij Rock's is een brandstofpomp die geeen brandstof brengt op de plek waar het nodig is en je hoort hem niet.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Rock's » TueOct12, 2010 11:05:34 AM

Het leuke is dat Edwin van Veller mij vertelde dat hij wel een luikje heeft onder de 8terbank ......

Hij had daarintegen wel een 4x4...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Henk Bats » TueOct12, 2010 1:33:10 PM

Rock's wrote:Het leuke is dat Edwin van Veller mij vertelde dat hij wel een luikje heeft onder de 8terbank ......

Hij had daarintegen wel een 4x4...


Dan vrees ik dat de tank er onderuit moet :(

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby q01z » TueOct12, 2010 1:46:10 PM

luikje zagen? :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby MBa@NL » TueOct12, 2010 4:36:45 PM

q01z wrote:luikje zagen? :P


Zagen zal je in het woordenboek van Aad niet vinden... maak daar maar slijpen van. ;)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby q01z » TueOct12, 2010 5:59:40 PM

owhjee.....

*heeft visioenen van aad met een huge slijptol bij de brandstoftank...
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Rock's » TueOct12, 2010 7:20:28 PM

MBa@NL wrote:
q01z wrote:luikje zagen? :P


Zagen zal je in het woordenboek van Aad niet vinden... maak daar maar slijpen van. ;)


Ik weet heus wel wat zagen is ... maar met de slijptol zaag je gewoon een stukje sneller. 8)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby jk » TueOct12, 2010 7:59:47 PM

www.tjaffer.nl/club.html Tjaffer Club Nederland
Last edited by jk on FriOct15, 2010 9:06:36 AM, edited 1 time in total.
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby q01z » TueOct12, 2010 8:17:21 PM

mmm tjaffer.nl.. waar heb ik die URL vaker voorbij zien komen...... :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Browny » TueOct12, 2010 8:27:50 PM

Volgens mij weet Aad precies waar de brandstofpomp verscholen zit, maar een specifieke tjaffer-vraag stellen hier vindt ie gewoon leuk.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Mastenhose » TueOct12, 2010 8:53:02 PM

Browny wrote:Volgens mij weet Aad precies waar de brandstofpomp verscholen zit, maar een specifieke tjaffer-vraag stellen hier vindt ie gewoon leuk.


Gewoon, omdat men hier moet nadenken over het antwoord... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby jk » TueOct12, 2010 9:32:02 PM

En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda

Postby MBa@NL » TueOct12, 2010 9:36:11 PM

@jk, Er is wel de MAX Roadster...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Bossie » TueOct12, 2010 9:36:31 PM

jk wrote:En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.


Die is er geweest, de Max Roadster. Zelfs een Nederlands product. http://www.web-manager.nl/paginah.asp?id=1730&siteid=173
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby degene » TueOct12, 2010 10:28:10 PM

Bossie wrote:
jk wrote:En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.


Die is er geweest, de Max Roadster. Zelfs een Nederlands product. http://www.web-manager.nl/paginah.asp?id=1730&siteid=173


"Ook de wielophanging werd naar eigen idee aangepast en verlaagt, dit met behulp van schokbreker/veren fabrikant White-Power."

/offtopic en wat Brownie zegt :D
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby MNM(tm) » WedOct13, 2010 7:17:40 AM

Lekker off-topic weer. :P

raoel wrote:Ff vergelijkend met de AX:

Je kunt 'm horen als je 'm op contact zet :)

Wat voor motormanagement zit er eigenlijk in (Bosch / Magnetti Marelli)? Bij Bosch gaat er een dikke gele kabel met een rode stekker door het schutbord op een goed zichtbare hoogte, dat zou al wat meer informatie geven.
(Bij MM zou ik niet weten).

Da's bij MM hetzelfde hoor, Raoul. de kabelboom vanaf de grote ronde stekker boven de bak naar binnen toe is bij alle ph2's hetzelfde (bij de GTi/GTi lopen er echter wat meer draadjes door voor bijv. temp.sensor en olie-niveau enz.). Overigens loopt de voedingsdraad voor de brandstofpomp via de verlichtingskabelboom en komt deze via de grote ronde stekker achter het linker zijscherm de carrosserie binnen. Daar gaat de voedingsdraad, zoals Raoul al zei, verder als dikke gele draad die op zo'n 10 cm na de ronde stekker nog 'onderbroken' wordt door een rode stekkerverbinding (enkelpolig).
Daar kun je dus even meten of er wel netjes spanning op komt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby jk » WedOct13, 2010 8:53:44 AM

Bossie wrote:
jk wrote:En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.


Die is er geweest, de Max Roadster. Zelfs een Nederlands product. http://www.web-manager.nl/paginah.asp?id=1730&siteid=173


Hartelijk dank voor de informatie.
Dit is mij om een of andere reden ontgaan en dat gebeurt niet veel met auto's van voor 1990 (daarna vind ik de meeste auto's niet interessant meer).

Inderdaad Off-Topic, excuses.
C5 Break 2.0i 16V (2004) 310.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 30.000km
Land Rover S3 Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Op termijn op zoek naar een goede AX 1.1 <150k km 1993-1998
User avatar
jk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 815
Joined: SatAug04, 2007 8:56:51 PM
Location: Regio Breda


Return to Tjaffer

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron