koplamp unit Tjaffer gezocht

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby graat » FriJul08, 2011 10:50:31 AM

hallo TJaffer vrienden. Ik heb zelf geen Tjaffer , maar voor een goede vriend ben ik op zoek naar een buitenste koplamp van een Tjaffer. Nu kan ik wel een lamp ergens kopen , maar ik ben geschrokken van de prijs.
naar verluid heeft de Tjaffer lichthoogte regeling van binnenuit en daardoor een koplamp unit, specifiek voor de Tjaffer met de daarbij horende prijs.Nu kom ik oorspronkelijk uit de onderdelen voorziening, en ik kan mij niet voorstellen dat Mega , voor een zo'n kleine oplage aan auto's een aparte koplamp unit liet maken. Daarom vraag ik jullie heeft iemand een koplamp unit ( buitenste ) liggen ? het gaat mij om de achterkant en zou daar graag een goede duidelijke foto van willen zien. ( de auto van mijn kennis staat aan de andere kant van de wereld. )of in welke andere auto's is deze unit gebruikt ? Ik heb al een Valeo unit , maar daar zijn de montagesteuntjes aan de achterkant niet juist .u kunt foto's sturen naar mijn mail adres graat50@orange.nl .
graag lees ik jullie bevindingen..
met vriendelijke groet Graat
graat
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 4
Joined: FriJul08, 2011 10:38:58 AM

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby MBa@NL » FriJul08, 2011 6:39:46 PM

Zou je niet een foto kunnen regelen van de huidige units dat we hier ook mee kunnen zoeken? Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat de lampen uit de dubbele koplampen voor een AX (de originele van Citroën en dus niet van morette) er verdacht veel op leken, of het ook zo is weet ik niet maar heb het daar wel eens over gehad met een Tjaffer rijder.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby graat » FriJul08, 2011 7:25:43 PM

Hallo Mba@nl
da's nou net het probleem, zoals ik al vertelde , de auto staat aan de andere kant van de wereld, en er is niemand daar om dat te regelen . Dus als iemeand een foto kan regelen ....graag, wel van de achterkant , de foto kan natuurlijk ook via het forum gestuurd worden , kan ook iedereen meekijken..

Graat
graat
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 4
Joined: FriJul08, 2011 10:38:58 AM

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby Eisso » FriJul08, 2011 7:28:32 PM

Op tjaffer.nl (gastenboek pg5) claimt iemand dat de koplampen dezelfde zijn als een heftruck merk jungheinrich.
Of het waar is weet ik niet.

Maar kan me ook niet voorstellen dat Mega ze niet gewoon ergens ingekocht heeft.

Wellicht biedt het franse forum uitkomst? http://www.yaronet.com/forum.php?s=522
Hoewel, ik zie in de gauwigheid alleen dat ze zeggen dat ze maar 80Euro zouden kosten. Niet waar ze vandaan komen.

Succes
Eisso
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 3
Joined: SunJun12, 2011 7:37:24 AM

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby graat » SatJul09, 2011 10:31:34 AM

hallo Eisso
een heftruck met verstelbare koplampunits ? heb ik in mijn 35 jarige cariere in de automaterialen nog nooit gezien, echter de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
wie kan mij uitlaggen hoe het verstel mechaniek werkt
als ik dan daarbij de foto heb weet ik waar ik moet gaan zoeken.Ik heb al alle furums nagelezen ook de \franse
ik heb ook contact gehad met mega frankrijk , die verwijzen mij naar Classic Jaap , maar die vraagt de hoofdprijs !
Die lampen hebben ze ergens anders ingekocht , is alleen de vraag waar ? heeft Citroen AX niet ook verstelbare koplamen van binnenuit ?
Graat
graat
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 4
Joined: FriJul08, 2011 10:38:58 AM

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby degene » SatJul09, 2011 10:48:34 AM

Jazeker heeft de ax dat!
Een vrij simpel mechaniek. Dat moet vast te combineren zijn met die heftruck koplamp.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby Terminal » SatJul09, 2011 12:42:11 PM

Mocht je een foto hebben van de unit, en eventueel een type of een serie van welke heftruck het in zou moeten zitten kan ik wel eens voor je gaan zoeken :)
De kans lijkt mij alleen vrij klein aangezien er in zover ik weet geen enkele heftruck verstelbare koplampen zitten, maar goed misschien is het aan te passen :)
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby Eisso » SatJul09, 2011 1:54:14 PM

Verstelbare koplampen op een heftruck denk ik ook niet. Kan me voorstellen dat Mega ingekochte lampen met een betaand verstelmechanisme gecombineerd heeft. Maar ik zit niet in de automaterialen dus ik gok maar wat.

Ik ben wel geinteresseerd in de Tjaffer maar heb er niet een dus foto's kan ik ook niet voor je maken.

Succes ermee
Eisso
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 3
Joined: SunJun12, 2011 7:37:24 AM

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby xantharel » WedAug03, 2011 10:34:59 AM

Verstelbare koplampen?? in een Tjaffer??
Ik heb een Tjaffer maar zou niet weten hoe ik ze zou kunnen verstellen (bij het er inzetten misschien met een schroefje ofzo?) verder gaan ze gewoon aan en uit maar niet op en neer
Op Tjaffer.nl wordt inderdaad melding gemaakt van die heftruck, ook staat er ergens (een link?) naar een onderdelen catalogus (door een Duitse liefhebber geplaatst) Wie weet staat daar ook wat tussen
maar wellicht had je dat al gevonden want je schrok van de prijs, schreef je, maar waar had je dat gevonden? (bij classicJaap?) Tjaffers zijn duur dus waarom de onderdelen niet? Hoe duur dan?
(ik heb zelf een barstje in een koplampglas waar hij overigens nog nooit op is afgekeurd, maar ben toch geïnteresseerd in info over de koplampen, want wie weet gaat hij toch een keer echt kapot)
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
User avatar
xantharel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 61
Joined: SunMar29, 2009 10:54:28 PM
Location: Almelo

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby megamike » SatJun23, 2012 4:33:38 PM

ik heb die koplampen gezien op die heftruck maar de koplampen van een oude BMW 3-serie zijn maar 4mm groter en passen dus ook(ze zaten op mijn eerste tjaffer).
megamike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 4
Joined: SatJun23, 2012 4:29:20 PM

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby Rock's » SatJun23, 2012 4:45:02 PM

Das een mooie tip !

Bedankt
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: koplamp unit Tjaffer gezocht

Postby Willemke » SatMar29, 2014 9:18:32 PM

Beste allemaal,

Heeft er misschien iemand ondertussen concrete gegevens over de verkrijgbaarheid van koplamp reflectoren, of eventuele alternatieven die passend zijn.

Groet
Willem
Willemke
AX driver
AX driver
 
Posts: 34
Joined: MonMar17, 2014 3:46:58 PM
Location: Haren


Return to Tjaffer

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron