VOORSTE OPHANGING TJAFFER

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

VOORSTE OPHANGING TJAFFER

Postby bertvandyck » SunJan22, 2012 4:41:36 PM

Hallo, ik heb een klein jaar geleden een volledig originele Mega Club 1.1 gekocht van '97
met 19.500 échte kilometers, voorzien van hard-en softtop, witte zeteltjes en 13' aluvelgen.
Daarover heb ik al een eerste vraag : ik vind de originele Michelin MXV2 185/60 R13 80H banden
nèrgens meer. Heeft iemand een betaalbare tip hierover, of een goed alternatief ?
Na vervanging van remschijven en blokjes remt dit sprintertje ook weer zoals het moet.
Maar sinds enige tijd hoor ik een erger wordend 'kloppend' geluid rechts voor, als ik naar links
draai op bijvoorbeeld kasseien. Ik heb samen met mijn vriend/garagist al alles nagezien en
vinden nergens speling. Heeft iemand met dit euvel al te maken gehad ?
Laat me dan aub iets weten want ik vind dat het erger met de dag wordt.
GRTS
Bert
bertvandyck
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: TueJul26, 2011 1:45:47 PM

Re: VOORSTE OPHANGING TJAFFER

Postby gigawebs » SunJan22, 2012 5:00:36 PM

Goede kans dat je een homokineet hoort in de bochten. Wordt het erger als je extra gas bijgeeft in zo,n bocht?
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: VOORSTE OPHANGING TJAFFER

Postby AlexanderB » SunJan22, 2012 6:06:43 PM

klopt, banden worden uiteraard na n paar jaar opgevolgd door betere banden, producenten zitten ook niet stil :)

op sites als http://www.popgom.nl en http://www.autobandenmarkt.nl kan je voor scherpe prijzen nieuwe banden bestellen, en laten monteren kan je eventueel gelijk erbij regelen, of je moet zelf een adresje weten. :)

ik zie trouwens dat er bijna geen aanbod is in 185/65 13", 175/65 of 185/70 is een stuk meer in leverbaar. ik zou bijvoorbeeld de Uniroyal RainExpert aanbevelen, goede banden voor n hele scherpe prijs :) ik zou wegblijven van banden van de echt chinese merken als wanli, Rockstone, LingLong, (om er een paar te noemen) of met ECO in de naam, want die hebben hard rubber om de rolweerstand en slijtage te verbeteren, maar hebben daardoor minder grip, niet echt prettig op t moment dat je die grip van mooie nieuwe banden n keer nodig hebt. (/mijn mening.)

dat kloppende geluid in bochten is inderdaad bijna zeker een homokineet met speling, dat is niet erg, maar natuurlijk wel een vervelend geluid. een andere aandrijfas monteren is de oplossing. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: VOORSTE OPHANGING TJAFFER

Postby xantharel » ThuApr12, 2012 6:49:03 PM

Originele Michelin MXV2 185/60 R13 ?? Ik denk dat je bedoelt dat die er op zaten toen je de Tjaffer kocht.
Mijn Tjaffer heeft de bandenmaten volgens de originele boekjes van 165/65 x 13 of 155/70 x 13
Knap breed 185 voor zo'n licht karretje
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
User avatar
xantharel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 61
Joined: SunMar29, 2009 10:54:28 PM
Location: Almelo


Return to Tjaffer

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron