electrisch schema Tjaffer ?

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

electrisch schema Tjaffer ?

Postby kermit » FriJan03, 2014 4:51:19 PM

Mijn dierbare Tjaffer (bwjr 1995) is op zijn 18-e verjaardag NIET door de APK gekomen. Belangrijkste afkeurpunt waren de 4 koplampen!
Niet de lampen zelf (nog net aanvaardbare roest van de reflectoren?) maar: 1) stadslicht LV weigert elke dienst (zelfs geen stroom op de draad....)
2)De 2 verstralers (H1-lampen) willen ook totaal NIET werken-heb ze ook bijna nooit aan!----
Hellup!@#$!!?
Wie heeft er voor mij een electrisch schema van de Tjaffer 1.1 van 1995.????????? Dan heb ik tenminste houvast voor de kleur van de draden en als ik wist hoe en wat over de zekeringen-
ergens omder mijn stuurkolom....?
Tweede belangrijk afkeurpunt was het CO percentage.Hoe krijg ik dat omlaag (carburateur schoonmaken ???
Veel vraagtekens dus, WIE WEET ANTWOORD
een tjaffer is een "mega-mehari AX
kermit
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: FriOct10, 2008 8:54:45 PM
Location: driebergen

Re: electrisch schema Tjaffer ?

Postby Rock's » FriJan03, 2014 5:02:04 PM

Meestal is het een massa probleem maar je hebt geen stroom op de draad dus dar zal het niet zijn, misch kan je hem vanaf de andere kant wel doorlussen :roll:
Een electrisch shema vinden van een tjaf zal lastig zijn maar ik verwacht dat je hetzelfde resultaat hebt met een ax el.schema.

De CO zou je naar beneden kunnen halen door ... ECU resetten :roll: ?
Een toevoeging in de brandstof (wyns ofzo)
Even hard laten werken ... lang stuk en wat hoger in de toeren rijden.

suc6 iig
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel


Return to Tjaffer

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests