Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Postby kermit » FriJan17, 2014 6:19:57 PM

Citrofielen (en in het bijzonder alle Tjafferbezitters ....!!!)

Heb het idee dat bijna ALLE Tjaffers -althans die in Nederland- van de weg zijn verdwenen.
Hebben jullie, net als ik ook moeite om dat prachtige karretje APK gekeurd op de weg te houden ?
Mijn KERMIT is 2 weken geleden afgekeurd op zijn koplampen (geen groot licht cq verstralers en geen stadslicht!) en
de reflectoren zijn eigenlijk te veel door roest aangetast.
Nu ben ik bezig een en ander te herstellen, maar het valt niet mee.Omdat die lampenset voor ook onbeschermd deels in het voorspatbord hangt
zijn door al het spat water als stekkertjes en contra-stekkertjes flink(zo niet onherstelbaar gecorrodeerd,Die roest op de reclectoren komt daar ook door!
Bovendien heb ik geen electrisch schema ......(een keer in 2003 of zo aan een zogenaamd clublid, wonende te Amsterdam,
uitgeleend met de belofte dat hij het weer naar me zou opsturen...)Nooit meer gezien en ook deze persoon is van de aardbodem verdwenen.
even klagen..?!@#$%^&*)
Het CO percentage was ook te hoog, maar dat is door een geode garage wel op te lossen ?
Tot zover. Graag hoor ik de belevenissen van andere "tjafferaars" mbt tot bovenstaande.
een tjaffer is een "mega-mehari AX
kermit
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: FriOct10, 2008 8:54:45 PM
Location: driebergen

Re: Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Postby Rock's » FriJan17, 2014 8:06:48 PM

Oven een maand of 3 gaat de mijne de weg weer op hoor ...

Ik heb een mailinglijstje die ik gebruik om bij de zomermeeting zoveel mogelijk Tjaffer eigenaren bij elkaar te krijgen om ideeen en tips uit te wisselen.

Het co probleem is er wel uit te krijgen maar de lampen zijn idd lastig, ik heb vorig jaar een setje bijna nieuwe lampen gemonteerd en aangezien ik alleen in de zomer rij zullen deze wel even meegaan.

Volgens mij zijn ze nog wel te bestellen ergens in Fr. .... kost wel iets van 250,-

Ik had wel diverse ideeen over "wat als de lampen uitgestorven zijn" ..... ik zou nu een setje universele vrachtwagenlampen kopen en de montagebeugeltjes van de oude lampen op de nieuwe lampen proberen te monteren.
Ik belgie heb ik er 1 gezien met BMW 3 serie lenzen, ik heb deze ook in mijn handen gehad maar het vrachtwagen lensje lijkt mij een stuk makkelijker.

Het (de)monteren van de lampen is overigens een klus die ik de komende 15 jaar niet meer hoef te doen ... (maar dat komt omdat ik met de instelling ..."dat doe ik ff" begon.

De Tjaffer is niet aan het uitsterven hoor, maar helaas zijn de meeste bezitters rijden er alleen mee maar zijn niet echt met het internet bezig op auto gebied.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Postby degene » SatJan18, 2014 3:01:52 PM

(Toevallig?) rond Amsterdam zie ik vrij vaak Tjaffertjes rijden.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Postby PapaAX » SunJan26, 2014 8:26:26 PM

Hier in Apeldoorn staat een hele mooie! Iig ziet er netjes uit, maar nooit zien rijden, dus of hij technisch ok is...
Image
User avatar
PapaAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: MonJan13, 2014 10:17:39 AM
Location: Apeldoorn

Re: Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Postby xantharel » MonMar31, 2014 4:38:23 PM

Nou ik rij er ook nog altijd mee rond hoor ! echter niet zo heel erg veel, ook omdat ik ook een grotere auto heb op G3 en nog een campertje en nog een moter en nog een fiets In ieder geval is 's zomers de kans het grootst dat je mij ermee tegen komt
Almelo
Don't go too Fast , if you want to remember the beautiful past !
User avatar
xantharel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 61
Joined: SunMar29, 2009 10:54:28 PM
Location: Almelo

Re: Tjaffers: een uitgestorven soort ?

Postby Tjafster » MonApr21, 2014 2:53:31 PM

Wie weet waar mijn Tjaffer is gebleven?
VG-GF-95
Volgens rdw geen apk en verzekering ook niet geschorst?????
Tjafster
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 1
Joined: MonApr21, 2014 2:45:17 PM


Return to Tjaffer

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests