Moderators: denny, vtspower, webmasters
q01z wrote:mmmm ik begin een verband te zien tussen verschillende problemen op het forum.
maar even systematisch gedacht;
-koppakking is vervangen -> juiste aanhaalmomenten e.d.? + wrom werd deze vervangen?
-bougies vervangen?
-distributieriem/waterpomp / spanrol --> distributie niet stiekem een tandje te vroeg?
-thermostaat vervangen --> voor 1 van hoeveel graden?
-radiateur vervangen -> preventief altijd goed, maar als je temperatuur zo hoog oploopt, kan dat niet door de radiateur komen
-ventilator gecontroleerd?
-ontluchten; ventieltje l.a./thermostaathuis/radiateur?
-koelslangen op de kachel wel goed om aangesloten en niet omgewisseld? (dan hoopt er namelijk koelwater op in je thermostaathuis.. wat tegen de stroom in moet gaan zwemmen)
-ontsteking, is het een DIS of verdelerkap? in geval van verdeler -> staat deze niet BELACHELIJK vroeg?
succes
q01z wrote:ik denk eigenlijk dat de thermostaat (nieuw of niet..) kapot is
Bossie wrote:De andere radiateur, bedoel je daar je kachelradiateur mee of de grote voor in de auto?
Wordt de slang van de thermostaat naar de radiateur (die grote dikke) wel hard en warm?
Ontlucht in de juiste volgorde? (met de klok mee, eerst achter de motor, daarna bij de thermostaat en tot slot op de radiateur) en met draaiende motor?
Kopbouten ook vervangen, of heb je de oude weer gebruikt? (in dat laatste geval, heb je ze ook opgemeten om te zien of ze nog binnen de toleranties vielen?)
Persoonlijk had ik de koppakking niet vervangen enkel om een beetje olielekkage boven de dynamo, daar hebben de meeste TU-blokken last van en is niet ernstig.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
AlexanderB wrote:ik weet t niet, of ze horen "by design" zo warm te lopen, is schijnbaar goed voor de efficientie ofzo..
maar ik vind het maar n beetje vervelend, n paar graden kouder kan wat mij betreft geen kwaad..
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests