"Plok" geluid bij opkomende koppeling in 1ste vers

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

"Plok" geluid bij opkomende koppeling in 1ste vers

Postby lindap89 » MonMay25, 2009 10:51:22 AM

Mijn AXje doet het al een jaar prima (heb er nu 9000 km mee gereden), maar sinds kort (een weekje ofzo) maakt de auto een raar geluid als je wegrijdt vanuit stilstand. Eerst hoor je niks, en als de koppeling dan bijna helemaal opgekomen is hoor je "plok" of iets dergelijks. In de tweede versnelling is dit heel licht en af en toe, en in de overigen niet. Je hoort het eigenlijk alleen als je het langzaam op laat komen of wat later gas bij geeft. Weet iemand wat dit is? (Ik heb ook al bij FAQ gekeken maar daar stond dit niet tussen)

Het gebeurt zowel bij koude als warme motor al lijkt het bij warme motor vaker te gebeuren.

Het is wel zo dat een bocht naar rechts iets zwaarder gaat dan naar links; zou het hier toch mee te maken hebben? Zou het dan een aandrijfas zijn? Wel erg snel.. Er staat pas bijna 64000 km op...
Het geluid komt wel van links voor dus dat zou de bocht naar rechts verklaren...

Het lijkt wel of hij iets minder snel optrekt dan hij anders altijd deed! Het lijkt oftie wel wil, maar niet helemaal kan. Nouja lastig uitleggen, dan zou je er eigenlijk in moeten rijden en moeten weten hoe hij eerst reed...

Als ik rem is het niet zo dat hij naar een kant trekt; dat gaat gewoon prima! Remmen kan hij heeeeel goed :P

Een paar maanden geleden is wel de koppelingskabel iets in gekort; zou die nu te laag staan? Of ik moet eens kijken of dat wiel opnieuw moet worden aangedraaid na een jaar met al die hobbeltjes in het dorp ;) Lijkt me stug eigenlijk
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

cron