Moderators: denny, vtspower, webmasters
j0achim wrote:Ik heb net even dit topic doorgelezen en zoals iedereen bekend kan je 10000000 verschillende remproblemen hebben dus mijn probleem zat er ook niet tussen. Mijn GTI is afgekeurd op teveel verschil tussen links en rechts voor. Of eigenlijk linksvoor doet niks. Ik had ook een lekke ashoes aan die kant die ik had vervangen, dus ik dacht 1 en 1 is 3 en er zit nog vet en olie op mijn remmen. Dus ik heb de hele handel uit elkaar gehad, schoongemaakt en weer terug in elkaar. Probleem bleef helaas.
Remmen ontlucht, die cilinder in de klauw gangbaar gemaakt, nog geen positief resultaat. Dus de auto maar weggebracht op de hoop dat iemand die er verstand van heeft dit probleem kan verhelpen.
Niet dus. Hij heeft er een goede middag tijd in gestoken, maar geen resultaat. Hij heeft ook weer ontlucht en gangbaar gemaakt. Uiteindelijk remolie vervangen en ontlucht, nog geen resultaat.
Zijn conclusie was dat waarschijnlijk de remdruk verdeler in de hoofdremcilinder niet meer goed was en ik de hoofdremcilinder maar moest vervangen. Klinkt op zich plausibel.
Helaas was het de laatste dag dat de auto gekeurd was en ik heb hem daarom maar geschorst, voordeel is wel dat ik weer wat meer tijd heb om het te fixen.
Dan mijn vragen:
Klinkt dit inderdaad als de oorzaak in jullie oren, of zou ik nog even verder moeten zoeken, een hoofdremcilinder is ook niet gratis.
Als tweede vraag, wanneer het mijn hoofdremcilinder is, welke moet ik dan in hemelsnaam hebben? Als ik zoek op mijn kenteken dan krijg ik 8 verschillende remcilinders. Dat zijn verschillende merken, maten en prijzen, van 43 tot aan 160 euro.
Ik kan kiezen uit een boring van 19mm, 20,6mm, 22,2mm en dan van de merken Bosch, TRW en LPR. Het gaat om een GTI uit 1993. Alvast bedankt.
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests