Water in de auto

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Postby AlexanderB » TueJan25, 2011 11:38:44 AM

gatver, vandaag weer, toen ik wegreed niet, toen ik 5 minuten later stilstond lag de grote oceaan dr weer.. heel irritant.. en ik heb nog geen gat kunnen vinden, noch kan ik vinden waar het vandaan komt, op de terugweg beter op letten.. mogenlijk ergens in de wielkast ofzo, dr lagen veel plassen buiten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby JBo » TueJan25, 2011 11:46:57 AM

AlexanderB wrote:gatver, vandaag weer, toen ik wegreed niet, toen ik 5 minuten later stilstond lag de grote oceaan dr weer.. heel irritant.. en ik heb nog geen gat kunnen vinden, noch kan ik vinden waar het vandaan komt, op de terugweg beter op letten..


Echt vervelend, bij mij nog steeds droog gelukkig.

Een suggestie die gister iemand bij mij deed was dat het ook koelvloeistof kan zijn,weggelekt uit de binnenradiateur. Zou het kvs kunnen zijn?
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Postby AlexanderB » TueJan25, 2011 12:00:15 PM

veeg het op, is het een andere kleur dan doorzichtig en/of ruikt het heel sterk (zoet of amandel) dan is het kvs. is het gewoon kleur en geurloos water, dan is t waarschijnlijk regenwater.. (+ dat het bij mij niet uit het midden komt, maar meer richting de zijkant, als de radiator lek geweest was had ik een grote natte plek rondom het kachelhuis verwacht..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby degene » TueJan25, 2011 8:36:02 PM

Ga je kokkend de auto uit en neem je steede een diepe hap lucht als je er weer plaats in wil nemen? .. Dan is het kvs..
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby JBo » WedJan26, 2011 1:10:25 PM

bij mij was het 100% water :D
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Water in de auto

Postby Sabine » ThuOct13, 2011 12:21:15 PM

Ik heb hetzelfde probleem met mijn AX, vooral aan de bestuurderskant, maar op de vloer van de achterbank, en een beetje bij de bestuurder. Alles gecheckt met een tuinslang, waar het vandaan kwam; geen idee...een klein straaltje water bij het bestuurders-portier, maar dat verklaart geen 3 cm water op de vloer na de regenbuien van afgelopen dagen... Ik heb de achterramen met een ringetje om het scharnier wat strakker laten sluiten, rubbers van deuren en ramen flink uitgetrokken en ingesmeerd met vaseline, zodat het water buiten blijft, dakbekleding is niet nat, parafaan leeggehaald...Het is ook geen koelvloeistof, maar gewoon regenwater. Maar goed, mijn ideeen zijn op! :shock: Iemand nog andere suggesties wat het zou kunnen zijn, en vooral; hoe het op te lossen is? :?:
Sabine
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuOct13, 2011 12:11:33 PM

Re: Water in de auto

Postby Sabine » ThuOct13, 2011 12:22:42 PM

Ik heb hetzelfde probleem met mijn AX, aan de bestuurderskant, maar op de vloer van de achterbank, en een beetje bij de bestuurder (je ziet water doorkomen bij de richels van het rubberen matje bij de pedalen). Alles gecheckt met een tuinslang, waar het vandaan kwam; geen idee...een klein straaltje water bij het bestuurders-portier, maar dat verklaart geen 3 cm water op de vloer na de regenbuien van afgelopen dagen... Ik heb de achterramen met een ringetje om het scharnier wat strakker laten sluiten, rubbers van deuren en ramen flink uitgetrokken en ingesmeerd met vaseline, zodat het water buiten blijft, dakbekleding is niet nat, parafaan leeggehaald...Het is ook geen koelvloeistof, maar gewoon regenwater. Maar goed, mijn ideeen zijn op! :shock: Iemand nog andere suggesties wat het zou kunnen zijn, en vooral; hoe het op te lossen is? :?:
Sabine
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuOct13, 2011 12:11:33 PM

Re: Water in de auto

Postby q01z » ThuOct13, 2011 4:44:45 PM

stond er echt zo'n laag?

als het bij de achterbank stond, zou het eventueel nog vanaf je achterklep kunnen komen...
sluiten de rubbers van de antenne en je ruitensproeier achter goed af?
verder willen de rubbers van de klapruitjes achter nog wel eens lekken, of hieronder gaten ontstaan..... (roest) waardoor er ook water naar binen kan lopen

hou er overigens rekening mee dat bij harde wind de deur ook een beetje kan bewegen of (in theorie) het deurrubber iets opzij geblazen kan worden zodat het water erlangs kan..

het straaltje water dat je als lekkage zag, zou ik tch even goed bekijken!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Water in de auto

Postby AlexanderB » ThuOct13, 2011 4:46:16 PM

bij mij was het, (om daar ff op terug te komen) de rubbers van de klapraampjes en af en toe n druppel van t dakraam. vaseline loste dat op.

daarmee gezegd: nee, zo te zien heb je alle opvallende candidaten al gehad, de enige die ik nog zo verzinnen kan, is dat er ergens een roestgaatje zit waardoor t naar binnen komt op n plek waar je niet kijkt.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Water in de auto

Postby homiethomie » ThuOct13, 2011 6:39:06 PM

wat ook nog wel eens voor komt is als het plastic folie uit de deur is (achter je deurpanneel vandaan) dat het water via je raamrubbers zo je auto binnen komt.
Image
User avatar
homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 565
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: Water in de auto

Postby q01z » ThuOct13, 2011 7:47:12 PM

als het water tijdens het rijden naarbinnen gekomen is, moet je de dorpels en vloerplaten idd maar es controleren op roest...
goede van alexander
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Water in de auto

Postby Sabine » FriOct14, 2011 12:24:49 AM

Dankjewel voor de reacties, ik heb net weer 2 handdoeken uitgewrongen met water dat er alweer in stond. De auto stond al anderhalve week stil, toen er dus echt 3 cm water instond.. (en nee, dit is niet overdreven...helaas) Ik heb geen dakraam, en de rubbers van de achterramen ook al gecontroleerd, met tuislang er flink op. Komt niks door. De folie van de deuren is een goede tip, die zal ik nog eens checken. Vanuit het dak komt niks, althans; de dakbekleding is niet nat, en hier zie ik ook geen water langs lopen. Ik vermoed dat het te doen heeft met de deur rubbers, of inderdaad de raamrubbers. Maar heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
De achterklep heeft wel 1 scheef scharnier, waardoor de achterklep ook wat scheef zit. Maar deze sluit wel helemaal, toen ik hierop spoot met de tuinslang kwam ook nergens water naar binnen. Dus ik geloof niet dat het hier vandaan komt.
Om te kijken waar de lekkage vandaan komt heb ik zelfs 9 euro uitgegeven aan een wasstraat, om maar lang in de auto te zitten met al het water erop, en maar alle kanten op klauteren in die kleine AX. Moet er best grappig uit hebben gezien, maar ontdekken waar het vandaan kwam, ho maar.
Er zat ook een gat bij de dak-rubber, die plastic staal die over de lengte van je dak loopt, maar die is vanaf het begin af aan al dichtgekit met zee-schepen kit, en laat ook geen lekken zien tijdens die water testjes.
Ik begin wat radeloos te worden, en echt te denken aan het boren van kleine gaatjes onderin de vloer, zodat die laag water in ieder geval weg kan. Dat is dus wanneer de folie van de deuren het niet blijkt te zijn.
Hebben jullie verder nog tips hoe je precies kunt checken of het van je voorruit, zijramen of deurrubbers komt?En hoe dit dan op te lossen is?

Groetjes Sabine
Sabine
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuOct13, 2011 12:11:33 PM

Re: Water in de auto

Postby Mastenhose » SatOct15, 2011 10:06:46 AM

Er zitten rubber doppen in de voetenbak van je AX, die zou ik er eerder uittrekken dan dat ik gaatjes zou gaan boren (geboorde gaatjes kun je zo lastig herstellen he...)

Wat betreft de lekkage, je parafaanbak is schoon, maar heb je nog wel het 'plaatje' boven de luchtinlaat van je aanjager zitten?
Hoe is het rubber van je voorruit? Toevallig ook geen roestgaatje in je A-stijl (ook niet achter je voorspatbord)? Mijn blauwe had dat en was net zo nat of misschien nog wel natter... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Water in de auto

Postby Ceristimo » SatOct15, 2011 11:26:22 AM

Ik had vorig jaar ook ernstige lekkage in de AX. De kofferbak was zeiknat, de achterbank compleet doorweekt, ónder de achterbank lag een plas water en ook de vloerbedekking had hier en daar natte plekken...

Kwam er op de één of andere manier via de kofferbak en de achterlichten in. Met een tuinslang er op sproeien en emmers water erover heen kieperen lieten echter niks zien, maar na iedere regenbui stond de auto blank.

Sinds het vervangen van de achterlampen en het kofferbakrubber is de auto al meer dan een jaar helemaal droog.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Water in de auto

Postby Sabine » MonOct17, 2011 9:55:05 PM

Ik heb nogmaals de check gedaan van de dingen die jullie hadden aangedragen, t straaltje water aan de binnenkant van de deur is nu wat beter weg, doordat ik ook wat vaseline aan de bovenste rubbers van de ramen heb gedaan aan de bestuurderskant, en ik heb nogmaals de parafaan vrij gemaakt, en er even foto's van gemaakt, om te kijken of jullie hier de problemen in zien... Ik mis een stuk aan de ontluchter (heb ik me laten vertellen) maar ik heb me ook laten vertellen dat dit niet erg is, en hier het water absoluut niet vandaan zal komen. Zijn jullie het hiermee eens? Zie foto 1.
Foto 2 laat de linkerkant van de parafaan zien, met een kapot stuk wit plastic. Is dit de boosdoener?
Foto 3 laat de parafaan rechts zien, die is goed leeg, en lijken geen problemen te zijn, toch?
Foto 4 laat nog de prachtige oever-rand zien, van hoe hoog het water er stond in mn ax...Erg jammer, ook te zien aan het kattenzand, wat ik als improvisatie gebruik als turbo-vochtvreter. Helpt dit voor verdere ideeen?
Image
Image
Image
Image
Sabine
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuOct13, 2011 12:11:33 PM

Re: Water in de auto

Postby q01z » MonOct17, 2011 9:57:24 PM

foto 1 klopt idd, je mist iets, maar daar mis je niets aan :)

op de andere foto's zie ik ook niets verdachts..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Water in de auto

Postby Mastenhose » TueOct18, 2011 1:58:08 AM

De plek waar het kattenzand ligt, doet mij toch vermoeden dat het probleem bij het rechterachterzijruitje gezocht moet worden of bij het rubber van de bestuurdersdeur... Van onderaf zal 't niet komen, want als 't er daar in kan, kan 't er daar ook uit. Is de zitting van je achterbank wel droog? En staat 't water tot aan de voetenbak van de bestuurder of blijft 't redelijk op z'n plek achter de bestuurdersstoel?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Water in de auto

Postby Sabine » TueOct18, 2011 1:53:49 PM

het staat tot de voetenbak van de bestuurder; als je op het rubber trapt voor de pedalen, zie je water door de groeven heen komen. Dus dat is gewoon 'doorvloeisel' denk ik, en niet zozeer de hele laag water. Maar de grote laag blijft echt achter de bestuurdersstoel. Ik denk ook niet dat het van onderaf komt. De zitting van de achterbank is droog. Het rechterachterzijruitje heb ik 'strakker' gemaakt door middel van ijzeren ringen tussen het scharnier, nu sluit het heel strak, en met vaseline ingesmeerd om het water buiten te houden. Hier zie je ook geen water komen bij de befaamde tuinslang/carwash test.
Sabine
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuOct13, 2011 12:11:33 PM

Re: Water in de auto

Postby Sabine » TueNov08, 2011 8:34:07 PM

Goed, de ontknoping van het raadsel is daar! We hebben de bestuurdersstoel en bekleding eruit gehaald, het water bleek onder het stuur, in de hoek daar, naar binnen te komen. Wanneer je een fles water leeggoot door de parafaanbak, kwam het er in een straaltje vanuit de hoek onder de voorruit uit te komen, bij die water-afvoer-rubbertjes vlakbij het knipperlicht. Spatborden er dus afgehaald, alles dicht gekit, en nu ben ik van de lekkage af!! En ook van de ondermat in het interieur..daar bleek alleen nog pulp van over te zijn.. Toen een matje over de bedrading gelegd, en het interieur weer terug gedaan, stoelen terug gedaan. Nu ben ik angstvallig aan het wachten op de eerste fikse regenbui, want dan zal ik zien of de lekkage echt weg is. Maar goed, na het kitten kwam er geen water meer naar binnen wanneer je een fles water leeggoot op dezelfde plek, dus ik heb goede hoop. Bedankt voor het meedenken allen!!! Groetjes Sabine
Sabine
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuOct13, 2011 12:11:33 PM

Re: Water in de auto

Postby JBo » ThuNov10, 2011 10:40:49 PM

mooi dat het opgelost is
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

PreviousNext

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests

cron