niet teveel zorgen over maken, de druk is maar 7-8 bar ofzo, das amper 2x wat dr op de benzineslang staat als je pomp t goed doet..
zelf ikbouwen mag gewoon, maar moet je daarna laten keuren bij rdw, alternatief is inderdaad door een inbouwbedrijf laten inbouwen (of, als je ze zo gek krijgt, laatste hand aan laten leggen en checken) waarna zij die keuring + op kenteken zetten voor je regelen.
ik zit zelf ook te twijfelen, ik zit eigenlijk precies op het omslagpunt, ik wil dan wel gewoon n simpele G1 installatie (die dus net als een carb met 2 stelschroeven in te stellen is, en met minimale aanpassing aan de injectiemeuk te doen is. 2 relais, 1 weerstand, 1 schakelaar in het dash, wat draad, en ik zou zelf naast de gasniveumeter een
'afr' meter (voltmetertje aangesloten aan de lamda) in het interieur zetten, dan kan je zelf heel makkelijk goed afstellen.. alleen ik weet niet wat ze dr van vinden bij de apk
alternatief is een G2 installatie, das eigenlijk t zelfde maar dan met een computertje die aan de hand van de lamda een stappenmotortje aanstuurt in de gaskraan ipv 1 van de 2 instelschroeven van de G1 installatie.. storingsgevoelig, maar waarschijnlijk de goedkoopste apk-toegestane oplossing.
3e alternatief is een G3 installatie die met een kastje de injectorwaarde van de benzineinjector 'omrekent' naar de hoeveelheid te injecteren gas, die gaat dus uit van alle features van de motorcomputer om de boel juist te krijgen. helaas is een AX (waarschijnlijk) te oud om het G3 belastingvoordeel te krijgen, dus ik zie weinig punt om deze duurdere installatie te kopen. je kan het wel voor elkaar krijgen, dan moet je n saxo g3 installatie zien te vinden die werkt op je 1.1i, en dan ook nog eens aan de RDW bewijzen dat je blok 1:1 100% hetzelfde is als het wel-G3 saxo 1.1i blok, tot de bestelnummers van alles aan toe. not easy.
en over onderdelen van de sloop: gewoon doen, enige wat een probleem kan zijn is de gastank, die moet om de 10 jaar gekeurd worden en dat keuren schijnt praktisch net zo veel te kosten als een nieuwe tank.. verder begreep ik dat hele oude spullen (tank, verdamper) waar nog geen keurmerk op staat ook niet mogen, mja.. wil je werkelijk 30 jaar oude troep van al 25 jaar failliete merken?
last but not least: inbouwen incl een nieuw setje kost +/- 1000-1200 euro, als je n minder dan 10 jaar oude tank en een regelaar van de sloop haalt, wat nieuwe slangen koopt en evt n revisiekitje voor je verdamper indien lek, zelf inbouwwt, en laat omkeuren ben je waarschijnlijk +/- 500-600 euro kwijt all in.
[edit:] oh, en niet gelijk een 100 liter tank dr in bouwen, je kentekengewicht leeg word vermeerderd met 0.8x de bruto inhoud van de tank, en dat kan je net n schaal belasting hoger kosten, waardoor je niet 4x maar 5x zoveel MRB gaat betalen.. (ja, n dikke 50 euro de maand is toch net ff wat minder leuk dan 12-15 euro per maand, maar als je genoeg rijd, haal je t dr wel uit..)
[edit2:] en eigenlijk moet je uit voorzorg je ontstekingssysteem goed checken/vervangen door nieuw, als die niet 100% goed vonkt, dan word het onbetrouwbaar, backfires, etc.. niet leuk. klepstellen ook ff doen als dat niet al gebeurd is.