Als je de behuizing wilt open maken moet je de vier popnageltjes afzagen. Deze kun je dan weer met M3 boutjes dichtmaken. Ik heb bij mn xantia een keer gehad dat de diode die dan recht onder de aansluitpinnen zit was doorgebrand, maar dat lijkt me wel vreemd als je een nieuwe hebt. Ik weet niet wat je met een DOA bedoelt? Als je de werking van de sensor wilt weten moet je even googelen op "citroen technical training module B7". De eerste link die je dan krijgt is als het goed is een pdf "MODULE B7". Vanaf pagina 29 van deze pdf staat de werking van de snelheidsensor beschreven. Weet je zeker dat je multimeter wel goed is? Als je bij 2 verschillende sensoren dezelfde fout hebt zou je het haast in iets anders dan de sensor zelf moeten gaan zoeken..
Als je met een andere sensor ook geen resultaat meet, is het inderdaad veel waarschijnlijker dat er een andere oorzaak in 't spel is. 'k Zal vanaaf (als ik tijd heb) even kijken of ik een meetopstelling kan maken, zodat je precies weet hoe je moet meten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done: - M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. - Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
"Sorry, die pagina is niet gevouden." [sic.] Niet zichtbaar dus..
koppelingssensor heb ik een reed-contact op een alu beugeltje, en een magneetje voor. magneetje plak ik aan t koppelingspedaal ofzo, ergens waar t beugeltje dr bij past.. die zou je in principe ook aan de kabel of op de bakhevel kunnen klussen, zelfde idee..
Ik heb ook een reed-contact. Magneetje + ontvanger. Het enige "vaste" object in de buurt van het pedaal is zo'n rammelend type 1 dashboard onderdeel. Ik verwacht dat de CC elke 15 seconden op "uit" gaat omdat ie denkt dat ik het pedaal gebruik...
werkt dat n beetje fatsoenlijk? t ziet dr niet echt uit alsof de cruisecontrol zo meer dan half gas kan geven... ik ga zelf toch proberen de 2 kabels aan elkaar te krijgen, mogelijk dat ik de bevestiging van de originele gaskabel daarvoor iets moet aanpassen...
t vervelende vind ik vooral dat ik alle originele montagemateriaal dr niet bij heb, dus dat ik alles zelf moet verzinnen.
er is iets mis met de volgorde van de contacten, met de meetmethode, of misschien moet ik hem gewoon naief inbouwen en gaan rijden en kijken wat er dan gebeurt...