Spie schakelhevel + aanjager problemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Spie schakelhevel + aanjager problemen

Postby NickySchelfaut » FriSep09, 2011 4:54:53 PM

Ik zit op dit moment eigenlijk met 2 problemen waar ik niet uitkom. Ik vond ze te klein om er een apart topic voor te openen, dus doe het maar samen!

Mijn schakelstangen heb ik laatst zelf met wat hulp vervangen, dus het echte in een vissenkom roeren is weg. Echter er is nog steeds horizontale speling. Ik had wel een spietje besteld, echter zei mijn moeders beun: ''waar moet dat spietje dan zitten??, ik maak nooit meer dat er ergens een spietje zit'' nu las ik net dat dit op het schakelhevel moet zitten? maar waar zit dit dan? en is dit makkelijk zelf te doen?


probleem 2:
Mijn aanjager werkt nog maar alleen op stand 3, dit kan ik zelf vervangen, moet gewoon de ventilator eruithalen en er 2 nieuwe weerstanden in solderen(er is weinig wat ik goed kan, maar solderen kan ik wel). Echter ik heb een gek probleem:

Stel ik hem in op warm dan kan ik hem op mijn gezicht laten blazen, maar als ik de schakelaar naar ramen verplaats dan blaast hij gewoon op de ramen (en een kleeein beetje nog via die roosters voor op je gezicht).

Echter als ik de temperatuur koud zet dan wil hij alleen nog maar in mijn gezicht blazen, ook al zet ik de schakelaar naar raam of been?

iemand een idee wat dat kan zijn?


edit: volgens AlexanderB moet hij wel zijn gezichtsroosterjtes dicht draaien voor het naar het raam gaat, ga ik eerst eens proberen..
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Spie schakelhevel + aanjager problemen

Postby q01z » SatSep10, 2011 9:17:38 PM

dat spietje!

dat kan je nog wel vinden.. maar dan moet het wel schoon zijn... op de schakelhevel waar 2 piefjes opzitten, zit op de het draaipunt een spie.. en die is vaak kapot! als je je linkervoorwiel eraf haalt en dan 2 lange verlengstukken pakt en daar een goede torx-dop op.. dan kan je vanuit die wielkast die spie zien en eruit meppen..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron