Hey;
Daar ik nu met een gelijkaardig probleem kamp zet ik het gewoon hier bij in plaats van een nieuwe Topic te starten.
Op een Ax van 1993 benzine met een 950 blok hebben we de cilinderkoppakking vervangen, samen met de D-riem.
Het boeltje is al bij al vrij vlot in elkaar gegaan maar nu zit ik met het volgende probleem. Als ik rijd schokt de wagen als gek. Zelfs in
die mate dat je schrik krijgt om door de vooruit gelanceerd te worden bij wijze van spreken. Dit heeft ie vooral in 1ste en 2de in lage toeren. Als je hem erdoor
krijgt (lees hoger in toeren) dan stopt dit. Als gaat dit echt niet vanzelf. De motor wordt enorm warm op heel korte tijd en viel na een tijd gewoon af. Pas na wat afkoelen wil dan starten en begint het spelletje van voren af aan.
-Het is me al opgevallen dat er teveel water in de radiator zit maar volgens mij kan dit geen oorzaak zijn
.
-Bij het aansluiten van de ECU was het me niet helemaal duidelijk welk ficke waar moest. Er zijn namelijk 2 zwarte fickes met paarse binnenkant.
De meest achterste heb ik aan een wit rond soort potje gedaan waar ook een darm op aangesloten wordt (de darm die de ECO passeert). Het voorste fichke heb ik onderaan
de ECU verbonden. Het is een AX zonder toerenteller, electrische ramen of wat van extra luxe ook. Ik heb dan ook 1 fiche die blijkbaar nergens toe dient.
-Tijdens het opstarten zijn de bougies natgeslagen. Deze heb ik even met fijn schuurpapiertje opgeschuurd. Had ik dit niet gedaan was ie allicht zelfs nooit gestart.
-Ik heb hier al gelezen dat wanneer de ECU langere tijd is afgekoppeld geweest je de wagen stationair moet laten warmdraaien. Dit heb ik niet gedaan omdat ik die zonet pas ben tegengekomen.
-Voor het wisselen van de koppaking werkte de ontsteking prima. Het zou me verbazen moest ineens de bobine of de bougiekabels stuk zijn gegaan.
Iemand een idee wat dit kan zijn??