kan een hobby sleutelaar nabij Almere helpen? koppakking??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Re: kan een hobby sleutelaar nabij Almere helpen? koppakking

Postby aapje63 » MonOct17, 2011 4:53:24 PM

Ik denk rond de 500 a 750 km... er wordt veel Almere mee gereden, en minder snelweg, op snelweg en dan neerzetten en bij afkoelen lijkt het even te komen, dit wat hij nu zeg maar lekt doet hij al zeker twee jaar zelfs meer.... zo af en toe vul ik wat bij, ik heb nooit een halve liter of zo moeten vullen, toen ik het ooit voor het eerst ontdekte gelijk 5 Liter koelvloeistof gehaald heb toen wat overgegooid in literfles en deze staat in de auto, lange rit gaat grote kan altijd mee nooit nodig gehad onderweg.
Als de auto van de plek is op straat ligt er af en toe ene klein plekje maar dit is snel weer weg....na regen of zo, de straat is niet vies en geen olie plekken op straat.. ik zal nu de km even bijhouden...
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Re: kan een hobby sleutelaar nabij Almere helpen? koppakking

Postby aapje63 » MonOct17, 2011 4:55:57 PM

Sorry twee keer het bericht ik krijg dit niet meer weg... :?
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Re: kan een hobby sleutelaar nabij Almere helpen? koppakking

Postby q01z » MonOct17, 2011 5:10:49 PM

dan denk k dat het een zwetende pakking is... en dat kan je uiteraard verhelpen door de pakking te vervangen, maar ls de auto nooit echt warm gereden wordt (korte stukjes) gaat hij binnen de kortste keren weer lekken/zweten..

met mijn ervaring van 15 ax-en en 8 jaar AXrijden /sleutelen durf ik wel te zeggen; ik zou er niets aan doen :)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: kan een hobby sleutelaar nabij Almere helpen? koppakking

Postby Ceristimo » MonOct17, 2011 10:49:30 PM

Ik sluit me bij daar ook bij aan: overmatig zweten doen vrijwel alle Citroen AX'en aan motor en versnellingsbak. Ziet er op de brug altijd mooi uit als je eronder kijkt: overal gitzwarte oliekoek.

Als je druppels olie onder de auto ziet (rechtsvoor, dus linksvoor als je vóór de auto staat), komt het inderdaad hoogstwaarschijnlijk bij 't oliekanaal vandaan dat daar loopt. Daar kunnen AX'en heel oud mee worden! Mijn vorige AX had dat ook, maar daar lagen soms echt kleine plassen olie onder. Uiteindelijk is die er dan niet erg oud mee geworden, maar die is naar de sloop gegaan om een andere reden dan de olielekkage.
De ellende is alleen dat als 't goed gaat lekken de olie over je dynamo heen gaat zeiken, (dat had ik dus ook) mja: voor 't zo erg is gewoon doortuffen. 't Voordeel als ze veel olie lekken is dan wel weer dat je nooit je olie hoeft te verversen: dat gebeurt immers al automatisch als je er iedere maand anderhalve liter in moet mikken :P

Je zei zelf al dat je waterpomp drupjes water verliest. Dat gebeurt natuurlijk ook onder het rijden, en de rijwind blaast dat overal onder je auto door. Als je dan met je vinger gaat voelen zul je inderdaad hier en daar koelwater gaan aantreffen.

Je zegt zelf al dat het al twee jaar lekt...Minder zal het nooit worden, maar als het in twee jaar tijd niet veel meer is gaan lekken zou ik er ook niets aan doen. Behalve af en toe bijhouden en bijgooien.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: kan een hobby sleutelaar nabij Almere helpen? koppakking

Postby aapje63 » TueOct18, 2011 10:36:44 PM

Top voor jullie reacties...geruststellend
Deze ax veroorzaakt geen olie vlekken op de straat wel eens een koelvloeistof vlekje deze gaat altijd weer weg..
Het lijkt wel of een paar druppels een grote plek maken op de grond..
En ja komt het van de waterpoomp of ook ergens uit de kop dan kan ik echt niet zien, van boven af zie ik niets (misschien achterkant blok.... en verder onder zo op straat zoals de foto's gemaakt zijn wordt ik ook niet veel wijzer dus waar komt get vandaan jajajaja????


Morgen is de olie peilsok binnen bij de dealer dus kost ong 12 euro incl btw.

Eerst febr apk veiligheid gaat voor en dan kijken we verder, ook ja recessie lol

Maar veel goedkoper kun je volgens mij niet rijden heb wel iets met Citroen ook 2x een BX gehad heerlijk....
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Previous

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron