Ik sluit me bij daar ook bij aan: overmatig zweten doen vrijwel alle Citroen AX'en aan motor en versnellingsbak. Ziet er op de brug altijd mooi uit als je eronder kijkt: overal gitzwarte oliekoek.
Als je druppels olie onder de auto ziet (rechtsvoor, dus linksvoor als je vóór de auto staat), komt het inderdaad hoogstwaarschijnlijk bij 't oliekanaal vandaan dat daar loopt. Daar kunnen AX'en heel oud mee worden! Mijn vorige AX had dat ook, maar daar lagen soms echt kleine plassen olie onder. Uiteindelijk is die er dan niet erg oud mee geworden, maar die is naar de sloop gegaan om een andere reden dan de olielekkage.
De ellende is alleen dat als 't goed gaat lekken de olie over je dynamo heen gaat zeiken, (dat had ik dus ook) mja: voor 't zo erg is gewoon doortuffen. 't Voordeel als ze veel olie lekken is dan wel weer dat je nooit je olie hoeft te verversen: dat gebeurt immers al automatisch als je er iedere maand anderhalve liter in moet mikken
Je zei zelf al dat je waterpomp drupjes water verliest. Dat gebeurt natuurlijk ook onder het rijden, en de rijwind blaast dat overal onder je auto door. Als je dan met je vinger gaat voelen zul je inderdaad hier en daar koelwater gaan aantreffen.
Je zegt zelf al dat het al twee jaar lekt...Minder zal het nooit worden, maar als het in twee jaar tijd niet veel meer is gaan lekken zou ik er ook niets aan doen. Behalve af en toe bijhouden en bijgooien.
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!