kan het kwaad.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

kan het kwaad.

Postby pechie » SatDec03, 2011 4:51:57 PM

Ben ik bezig met mijn irritante voorrem. die aanloopt. Stroomt me er een partijtje remolie uit wil jij niet weten.

Is dit normaal. of zit er nog een afdichtring in, in de remklauw.

Was even op ontdekkings reis, altijd goed voor de stress. maar schrok toch wel even.

Kom er niet achter wat het aanlopen betreft, maar heb nu wel een vermoeden. niet genoeg druk

ging mij er alleen om.... de hoeveelheid olie. die er nog uitkomt als je zonder remblokken de remcilinder eruit wilt hebben.

pechie wel even vandaag.

:shock:
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: kan het kwaad.

Postby q01z » SatDec03, 2011 5:27:13 PM

euhmm, ja dat is normaal..
ja dat kan kwaad..

kijk maar es onder de kap naar je remvloeistof reservoir, dat zal een eind leeg zijn!

je kan nu NIET meer rijden, totdat je je vloeistof hebt bijgevult, en netjes rondom hebt ontlucht.
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: kan het kwaad.

Postby pechie » SatDec03, 2011 5:38:32 PM

viel eigenlijk wel mee. heeeeeeel snel weer bijgevuld, en de cilinder weer terrug geduwd. kwam alleen zwarte vloeistof uit...... toch wel vervuild.

dus moet het hierin zoeken voor het aanlopen. dat weet ik wel.

Maar eending weet ik wel...... rijd nooit meer door, als er een remblok versleten, geen vlees meer heeft, en de olie boven maximum staat.

had hhet nooit eerder mee gemaakt.

thanks.
pechie.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: kan het kwaad.

Postby Terminal » MonDec05, 2011 2:58:44 PM

Jij rijd nu dus met een remklauw die vol met lucht zit?

Mijn devies met remmen, als je werkelijk waar geen idee hebt wat je aan het doen bent breng de auto alsjeblieft naar de garage! Medeweggebruikers zullen je dankbaar zijn... :roll:
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: kan het kwaad.

Postby pechie » MonDec05, 2011 8:58:05 PM

iK weet goed waar ik mee bezig ben. probeer het allleen op te lossen. En ja als er wat gebeurd heb ik gewoon een afwijking naar rechts. de vluchtstrook in, of de berm in.

Troost je rijd niet zulke afstanden als van heemskerk naar zutphen.... uit voorzorg begin ik er geen eens aan. En ja ik heb de olie bijgevuld.

Maar het gaat gewoon even niet zo als het zou moeten. En ja binnenkort naar de garage voor de apk. waar de remproef gewoon goed is.

Medeweg gebuikers, rijden veel harder hoor als ikke met mijn 100... dus ze zien me toch niet met 140

maar goed. het kan dus kwaad, en ja kijk maar uit voor een blauwe ax.

hihihihhhihhi mag ik ook eens lache.
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: kan het kwaad.

Postby Mastenhose » TueDec06, 2011 1:18:26 PM

Lekker, je rijdt 100km/u en voor je is een stilstaande file... Dat je het risico neemt dat je jezelf op een hoop rijdt vind ik tot daar aan toe, maar degene die voor je op de rijbaan stilstaat, die heeft er niet voor gekozen en niet bewust het risico genomen om bij de file aan te sluiten voor een donkerblauwe remloze AX...
De optie berm/vluchtstrook heb je in de bebouwde kom niet, kies je dan voor de stoep waar een moeder met kinderwagen loopt? Dat zal lekker remmen... :roll:

Zorg dat je auto op orde is voordat je ermee de weg op gaat, zéker wanneer het de remmen betreft!!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: kan het kwaad.

Postby Bossie » TueDec06, 2011 6:43:44 PM

Als jij die zuiger er uit hebt gehad, zit er gegarandeerd lucht achter, dus zul je eerst moeten ontluchten. De kleur van de remvloeistof voorspelt ook al niet veel goed, die zo ik maar compleet vervangen. Gezien je reactie hier weet je dus duidelijk NIET waar je mee bezig bent. Maar waarschijnlijk moet je je eerst te pletter rijden voordat het tot je doordringt.

Ik zou als ik jou was ook vooral niet naar een garage gaan en gewoon op deze manier door blijven beunen. Misschien kom je er dan achter hoeveel beschermengeltjes je (niet) meer hebt. :wall
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: kan het kwaad.

Postby Bossie » TueDec06, 2011 7:03:52 PM

Ow, en je schrijft dat je toch niet sneller dan 100 km/u rijdt. Kijk eens naar mijn wie-is-wie, naar de foto's van mijn aanrijding. Dit gebeurde met een snelheid onder de 100 km/u, tegen een Volvo, waarvan de bestuurder zijn rem los liet omdat hij mij aan zag komen. Als ik die klapper met de AX had gemaakt, hadden ze me er denk ik uit moeten knippen.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=9&t=9750&start=767
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: kan het kwaad.

Postby pechie » TueDec06, 2011 8:24:12 PM

ik zei niet harder als 100.... dus maximaal. NOuuuuuuuuuuu..... gezien de algehele staat van de picasso. zit ik toch liever in de ax van mij... Volvo.... hihihihh mischien de volgende auto.

WAt een gezellige club jongens en meisjes. Ik denk dat ik het maar verders bij lezen en opsteken hou. Want dit leid toch tot niets.


Ja ik let op. en ga zeker niet naar een citroen dealer. die moeten toch ook zoeken, en vervangen het verkeerde. Dan doe ik het liever zelf. en weet wat er aan de hand is.

Heb het al gevonden hoor. Heb lekkage aan de remleiding. Wordt zo spoedig mogelijk verholpen. tenslotte bijna de apk.
dus ellende komt er dan toch wel uit. zit ik toch weer bij de garage.

Gezien de groei van het gezinnetje, zoek ik mischien wel wat anders.

pechie... (nog niet)
Eens een citroen, altijd een citroen. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 312
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Re: kan het kwaad.

Postby q01z » TueDec06, 2011 8:53:28 PM

we zijn heel gezelig, maar allemaal erg bezorgt naar de veiligheid van mede forumleden...
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: kan het kwaad.

Postby Terminal » TueDec06, 2011 11:13:22 PM

Verschillende mensen zegen dat het levensgevaarlijk is, allemaal mensen die er geen verstand van hebben natuurlijk en jij weet het allemaal beter, vooral blijven denken en klungel lekker verder met je remmen. Klap dan ook alsjeblieft op een boom en niet op iemand zijn duur betaalde auto.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: kan het kwaad.

Postby Mastenhose » WedDec07, 2011 2:39:09 AM

Ik hoop dat 't je niet overkomt, denk dat er van je AX iets soortgelijks overblijft van je Focus in 't filmpje in de spoiler....
Spoiler Tuning:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1771121/640f5ea8/auto_s_slopen.html
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests

cron