codeklavier

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

codeklavier

Postby Babedee » ThuFeb09, 2012 3:12:34 PM

ben in bezit al 15 jaar van een ax.model 1997
Heb plots 2 problemen.
een
hoe demonteer ik het codeclavier om het lampje te vervangen code klavier staat voor versnellings pook
Twee
Heb globaal elektrischesloten op de wagen deze sluit de vier deuren en de achterklep soms is het onmogelijk de deuren (aan de bestuurders zijde) te openen telkens hoor je het slot openen bij het draaien van de sleutel,maar de sloten sleuten onmiddelijk terug.
Ik ben dan verplicht om aan de andere zijde de sloten te ontgrendelen, maar moet dan wel de klink omhoog houden.
dit gaat niet aan de bestuurders zijde.Heb schrik de er een dag komt dat het systeem helemaal niet meer funcionneerd.
Hartelijk dank voor de antwoorden en tot later.
Babedee
Babedee
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: ThuFeb09, 2012 2:53:52 PM

Re: codeklavier

Postby AlexanderB » FriFeb10, 2012 1:46:48 PM

De AX heeft standaard geen codeklavier (pincode-startonderbreker), dat is er dus achteraf ingezet. hoe dat dat los moet.. geen idee...

De centrale vergrendeling.. schiet ie terug op slot op t moment dat je de sleutel weer loslaat/naar het midden draait? dan kan het zijn dat je het slot moet smeren met wat olie (wd40 ofzo). (daar zit namelijk een hefboompje aan de achterkant aan, en die moet een stukje vrij kunnen draaien, als dat niet meer werkt ontstaan deze symptomen. als wd40 niet helpt, even uitbouwen en gangbaar maken, of een vervangend portierslotje monteren.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: codeklavier

Postby Babedee » SatFeb11, 2012 9:51:02 PM

Dank voor het antwoord

mijn exuses voor een grove vergissing maar ik heb drie citroens staan een AX een Saxo en een C5 Het is de saxo waar ik het code clavier van moet uitbouwen.
Babedee
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: ThuFeb09, 2012 2:53:52 PM


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests

cron