mijn citroen ax loopt te snel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

mijn citroen ax loopt te snel

Postby drummie » WedFeb15, 2012 8:15:53 PM

het gaat om een citroen ax spot1.1 i van 1996 kilometerstand 106000


hallo
ik heb mijn citroen ax nu al 3 jaar
toen ik hem kocht ging er een mangement lampje branden
citroen garage geweest en die heeft de auto uitgelezen en zei nou geeft niks aan maar je lambasonde die zal wel vervangen moeten worden, en dat hebben ze gedaan maar ja volgende dag brande die al weer. ben niet terug gegaan omdat ik het gevoel had dat ze hem niet vervangen hadden, maar gewoon schoongemaakt (hij vertelde me we maken hem ff schoon en daarna vertelde die ik heb er een 2de hands ingedaan)(200 euro betaald)

toen bij een andere garage geweest en die vertelde me ja bij die axsjes dat is vaak de (bobine) (dat ding waar alle bougiedoppen opzitten)(100 euro betaald)heb daarna gebeld met de garage en verteld dat het lampje toch weer aanging, maar kreeg het idee dat die er geen zin meer in had

maar weer doorgereden toen kwam de apk ik dacht nou die komt er niet doorheen met die snelle motor loop, maar ja hoor goedgekeurd(liep op dat moment weer eens normaal)

weer bij een garage geweest en wat die heeft gedaan weet ik niet (kosten 125)
liep weer een tijdje goed en daarna weer niet

apk kwam er weer aan dus ik weer naar een garage maar ook omdat mijn lapmje van de accu ging branden, die garage man vertelde me ja zou best wel kunnen dat ded auto door de dynamo niet lekker liep maar ik zal je cabarateur ook eens vervangen
nou auto was weer klaar auto opgehaald was weer voor 1 jaar apk gekeurt en hij zei ja heb nw cabarateur erop gezet maar daarna heb ik je oude er weer opgezet en schoongemaakt, lampje brand niet meer en loopt stationair normaal het enige als die koud is gaat die schokken
nou 2 dagen later had ik de autro nodig en het lijkt of de choke blijft hangen en als die zoveel toeren maakt gaat het magement lampje ook weer branden maar deze keer hooguit 3 minuten.

wie weet raad ? woon in de buurt van zuidhorn
drummie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: WedFeb15, 2012 7:59:57 PM

Re: mijn citroen AX loopt te snel

Postby Ceristimo » ThuFeb16, 2012 2:09:31 AM

Carburateur vervangen kan niet, want die heeft jouw AX niet. Jij hebt injectie.

Lees je AX zelf eens uit dan? Da's een heel simpel klusje dat iedereen zelf kan doen. Stelt niks voor. Lees dit topic even door (www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=25513), daarin vind je de uitleg van hoe het moet.
Meld hier dan eens de storingscode(s)?

Overigens, doet hij die hoge stationairloop alleen als hij koud is? Dus gaat het na een minuut of 10 over? Als dat zo is, is het waarschijnlijk je temperatuurmeter...Mijn AX heeft hetzelfde probleem, maar ik stoor me er (niet) meer zo aan...bij de APK keuring laat ik 'm stationair draaiend bij de garage achter...dan blijft ie warm en krijgt 'ie dit gezeur tijdens de keuring niet...:P
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: mijn citroen AX loopt te snel

Postby AlexanderB » ThuFeb16, 2012 4:05:09 PM

:shock: wat n rekeningen, en dan nog de oorzaak niet kunnen vinden..

en +1 met Ceristimo, waarschijnlijk is het de temperatuursensor van de ECU (groene stekker op thermostaathuis), die willen nog wel eens stuk gaan, kosten ~8 euro. geeft vanalles van niet stationair willen lopen tot zeer hoog stationair lopen als resultaat, en ik denk ongeveer het meestvoorkomende probleem aan de AX (gedeelde 1e plek, roest?), eenvoudig te controleren.. controleer ook of de aansluitstekker nog goed is, de isolatie wil daar nogal van de draden af komen, waarna ze kortsluiting maken, geeft ook vreemde storingen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: mijn citroen AX loopt te snel

Postby Pascal » FriFeb17, 2012 7:37:41 PM

Gut inderdaad: dezelfde antwoorden... :lol:

Succes man, lijkt me nu wel op te lossen toch? :wink:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Re: mijn citroen AX loopt te snel

Postby drummie » TueFeb21, 2012 9:30:45 AM

ik wil jullie bedanken voor de reakties. ik heb de accupool eraf gehaald en nu loopt die weer normaal
het is niet de oplossing maar voorlopig maar even wel ............(heb het momenteel erg druk)

THANKS!!
drummie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: WedFeb15, 2012 7:59:57 PM


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests