zelf uitlijnen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

zelf uitlijnen

Postby WTBer » ThuFeb05, 2015 1:27:12 PM

Ik heb van de week op een redelijk hogesnelheid een stoeprand gemaakt. nu is er verder weinig aan de hand alleen er zit een kleine deuk in mijn velg en het stuur loopt langzaam naar lings. Verder staat mijn stuur ook niet helemaal mee rin de middelstand.hoe is dit op te lossen?

Door hem uit te laten lijnen? of zijn hier zelf ook dingen aan te doen of dingen die ik kan vervangen om het weg te halen.

Groeten guus
WTBer
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 91
Joined: WedSep17, 2014 3:15:20 PM

Re: zelf uitlijnen

Postby Bossie » ThuFeb05, 2015 1:45:38 PM

Ik verwacht dat er eerder wat krom is en dat je dit er niet zomaar met uitlijnen uithaalt. De kleine deuk in je velg zal waarschijnlijk voor wat trillingen zorgen, maar het naar links trekken en het stuur dat niet meer in het midden staat, wijst er op dat er meer aan de hand is. Ik zou eerst het wiel waarmee je de rand geraakt hebt demonteren en kijken wat er loos is.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: zelf uitlijnen

Postby WTBer » FriFeb06, 2015 11:11:04 AM

Ik heb er al goed naar gekeken, maar kon niet veel er aan zien wat er als ongewoon uit ziet. ik beel er wel echt flink van... ga van de week bijna alles vervangen grote beurt, motorsteuen, remmen enzo. moet ik denken aan het vervangen van de stuurstang ofzo denkje?
WTBer
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 91
Joined: WedSep17, 2014 3:15:20 PM

Re: zelf uitlijnen

Postby Bossie » FriFeb06, 2015 11:30:28 AM

Ga eerst maar eens meten om te kijken of alles nog recht is. Kan best zijn dat bv. je draagarmen en stuurstangen gewoon recht zijn, maar dat een deel van de carrosserie krom is. Dus om zo maar te zeggen wat je waarschijnlijk vervangen moet, dat gaat niet. Meet eerst maar eens de afstand van het hart van de voorwielen tot het hart van de achterwielen en kijk of er verschil zit tussen links en rechts.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: zelf uitlijnen

Postby WTBer » TueFeb10, 2015 1:55:27 PM

Dit ga ik zaterdag opmeten! en me grote beurt doen.
WTBer
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 91
Joined: WedSep17, 2014 3:15:20 PM


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron