Even een vraagje. Ik heb nu het 1.6 16v blok in de ax hangen, in de donorsaxo zat een K&N luchtfilter met een zelf gemaakte pvc pijp, deze wil ik vervangen door een siloconen buis, nu zit er alleen halverwege een extra slang voor de carter ontluchting. Deze zit nu een beetje gek in de pvc pijp gekit.
Dit wil ik eigenlijk voorkomen zodat ik geen gat in de siliconen buis hoef te maken en dus ook geen (warme) valse lucht aan zuig.
Zou het een optie zijn om een olie catch tank te plaatsen, en dan van van de carter ontluchting naar de catch tank te gaan, en niet meer terug? Dus dat mijn carterdamp via de catchtank de lucht in gaat?
Met een catchcan met een filter erop bijvoorbeeld. En dan het tweede gat van de catchcan dicht maken.
Ik zie dan twee voordelen:
Ik kan een siliconen buis gebruiken voor de luchtinlaat zonder hier gaten in te maken
De vieze damp wordt niet aangezogen, maar komt netjes in de tank.
Zijn er naast dat ik eens in de zoveel tijd het tankje moet legen nog meer nadelen aan dit systeem? Of is dit in zijn geheel niet handig?