Hydraulische handrem ontluchten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Hydraulische handrem ontluchten

Postby citrofenwick » WedMar25, 2015 11:15:03 PM

Toch maar ff een draadje maken hiervoor.

Ik heb in een ax een hydraulische handrem gezet maar krijg het geheel niet fatsoenlijk ontlucht.

Setup momenteel:
Kleine servopot
1.6 hrc
1.6 klauwen
Bovenste 2 remleidingen naar vorenste wielen
1 onderste afgedopt
1 gaat via regelaar met genoeg reductie naar wilwood handrempomp
Dan t-stuk en naar achterste wielen
Achteraan 4gaats trommels
Type1 pompjes ivm geen drukbegrenzing (???)

Tevens
Gloednieuwe remslangen
Reeds andere hrc
Manueel en eezibleed gedaan
Pomp staat verticaal

Het pedaal heeft 3/4 slag na ontluchten. Als ik dit doe heeft de handrem genoeg druk.

Als ik de handrem optrek heb ik ook genoeg pedaaldruk, dus ligt niet aan vorenste remmen. Je sluit zo als het ware de achterste remmen af.


Ik kloot er al 3 avonden aan. Misschien nog iemand een idee?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Hydraulische handrem ontluchten

Postby Netheo » TueApr07, 2015 6:20:09 AM

Hebben de type 1 pompjes geen remdrukreductie in de pompjes zelf zitten? Ik dacht altijd dat bij mijn tyoe 1 GT, de rempompjes achteraan zelf een reductie hadden. Anders zou hij toch direct rondgaan als ik vol op de rem zou staan. misschien zit daar je probleem.

BTW wat ik altijd doe als ik nieuwe leidingen enzo steek, 'ontlucht' ik eerst de leidingen. Ik monteerd de leidingen maar span ze niet volledig aan op klauw/pompje. Dan pomp ik een paar keer tot er remolie uit de leiding komt en dan snel vast zettten. Zo naar de volgende tot ze alle 4 gedaan zijn. Zo ben je zeker dat er nergens een luchtbel blijft zitten aan een bocht of reductie.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Hydraulische handrem ontluchten

Postby citrofenwick » ThuApr09, 2015 4:20:58 PM

Nee, enkel type2 pompjes hebben die. Bij een type 1 zit er een lastafhankelijke regelaar op de achteras dewelke de druk regelt naar de achterremmen. Hoe meer load, hoe meer hij remt achteraan.

Ondertussen zijn er al letterlijk liters doorheen het systeem gegaan. In de leidingen zal geen lucht meer zitten vermoeden we, maar het valt idd misschien nog eens te proberen. Ik vermoed eerder dat er lucht zit in de handrempomp ofzo.

Ik bekijk het later nog eens. Eerst bezig met een koppakking :P Bedankt voor het meedenken!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Hydraulische handrem ontluchten

Postby citrofenwick » ThuApr09, 2015 4:20:59 PM

Nee, enkel type2 pompjes hebben die. Bij een type 1 zit er een lastafhankelijke regelaar op de achteras dewelke de druk regelt naar de achterremmen. Hoe meer load, hoe meer hij remt achteraan.

Ondertussen zijn er al letterlijk liters doorheen het systeem gegaan. In de leidingen zal geen lucht meer zitten vermoeden we, maar het valt idd misschien nog eens te proberen. Ik vermoed eerder dat er lucht zit in de handrempomp ofzo.

Ik bekijk het later nog eens. Eerst bezig met een koppakking :P Bedankt voor het meedenken!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Hydraulische handrem ontluchten

Postby Netheo » TueApr14, 2015 6:23:37 AM

citrofenwick wrote:Nee, enkel type2 pompjes hebben die. Bij een type 1 zit er een lastafhankelijke regelaar op de achteras dewelke de druk regelt naar de achterremmen. Hoe meer load, hoe meer hij remt achteraan.

Ondertussen zijn er al letterlijk liters doorheen het systeem gegaan. In de leidingen zal geen lucht meer zitten vermoeden we, maar het valt idd misschien nog eens te proberen. Ik vermoed eerder dat er lucht zit in de handrempomp ofzo.

Ik bekijk het later nog eens. Eerst bezig met een koppakking :P Bedankt voor het meedenken!

ik wissel nu geregeld 2 keer per jaar van achteras (verlaging/keuringmodus) en ik heb op geen enkel van de 2 achterassen een lastafhankelijke regelaar zitten. Beetje raar, dan heb ik type 2 achterassen zeker :).

Zo'n handrempomp heb ik nog nooit gehad, dus ook nog nooit ontlucht. Ik veronderstel dat het een systeem is zoals een HRC. Deze kun je toch los van het systeem al ontluchten zodat deze vol remolie zit. Heb je dit gedaan?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron