Aandrijfas GTI, jawel de vraag is er !

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Aandrijfas GTI, jawel de vraag is er !

Postby lekkersimpel » TueJul21, 2015 12:12:49 AM

Geachte forum leden, het spijt me dat ik een nieuw topic aanmaak voor een steekas vraag, maar zoals ik op de site had gelezen ga ik "DE" vraag stellen :roll:
Een jaar geleden is bij mijn peugeot 106 1.4 XSI bj 92 met KFZ motor uit een AX GTI :wink: de linker steekas gebroken, dit gebeurde onderweg, dus een een steekas gehaald bij de sloop en ter plekken gemonteerd.
Echter voor een gewone 106, zoals velen zullen weten uit ervaring de oude meteen weg gegooid, de auto rijd toch weer :?
Daarna is de nieuwe as herrie blijven maken, dit wordt vooral erger als ik langer rijd met veel bochten, tevens maakt de bak of as een vervelend geluid bij het rijden, op een brug (voetjes van de vloer) is er niets vreemds te horen.
Dus nu toch maar besloten 'even' een ander te bestellen, geloof me, daar wordt je niet vrolijk van, zoveel maten !!!!!!!!!!!

Dus nu toch DE vraag, is er iemand op dit forum die mij kan vertellen welke maat aandrijfas er in mijn auto moet aan de linker zijde(bestuurders zijde) ?

Voor de duidelijkheid, er zit een standaard xsi bak onder met nummer :CA58
VIN NR. : VK31CKFZ250111736
p.s auto heeft geen abs

Mijn dank alvast !
Techniek is simpel zolang je het snapt !
User avatar
lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 310
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: Aandrijfas GTI, jawel de vraag is er !

Postby Bas_S » ThuJul23, 2015 8:53:06 AM

Wat voor assen komen er onder vandaan? Een kleine of een grote(re) homokineet? Ik gebruik altijd de assen van een Sax 16v
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: Aandrijfas GTI, jawel de vraag is er !

Postby lekkersimpel » ThuJul23, 2015 7:25:12 PM

Top man :)
Volgens de peugeot database moest er een 3272.V2 of later 3272.9J steekas in ( eerste nummer is af fabriek, 2e nummer is een as die gereviseerd is )
Volgens een buitenlandse site is de steekas van een saxo 1.6 120 pk ook geschikt voor artikel nummer 3272.9J van peugeot :D
Keurig alle bestel nummers er bij van alle materiaal boeren, dus ook van SKF, want ik heb hier op het forum begrepen dat ik die het beste kan hebben.
Nu nog kijken of mister-auto hem op tijd en zonder gezeur wil leveren voor 76.50 euro, schijnt soms wat moeilijk te gaan daar :?

Heel erg bedankt !

Groet Edwin

Oja, over wat jij voeg, geen idee, oude heb ik niet meer, is uitvoering zonder tussen lager aan de rechterkant (lage as) en geen abs :wink:
Techniek is simpel zolang je het snapt !
User avatar
lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 310
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: Aandrijfas GTI, jawel de vraag is er !

Postby Bas_S » FriJul24, 2015 8:47:57 AM

De lange as van de 120pk saxo (=Saxo 16v) heeft wel een tussenlager.
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: Aandrijfas GTI, jawel de vraag is er !

Postby lekkersimpel » FriJul24, 2015 10:48:27 AM

Die kant blijft nog steeds heel, maar ik ga het wel even uitzoeken waneer dat tussenlager bij mijn auto er op is gekomen of en dat het mogelijk is die er tussen te plaatsen !
Dank je wel weer voor je info !

Groet edwin
Techniek is simpel zolang je het snapt !
User avatar
lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 310
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

cron