startproblemen na kortere tijd stilstaan.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

startproblemen na kortere tijd stilstaan.

Postby zweedje » MonApr04, 2016 12:54:48 PM

Ondetrussen weer een nieuw probleem.. of eigenlijk deed hij dit al langer, na een aantal dagen stilstaan doet hij moeilijk met starten, en tegenwoodig is 1 dag stilstaan al teveel, als ik hem iedere dag gebruik loopt hij geweldig en zonder problemen maar na 2 dagen stilstaan (als hij dan eindelijk start) is hij zeker de eerste 20km nog aan het puffen, dan moet ik in de hoge toeren blijven rijden... zijn er mensen die dit probleem herkennen...

Kan dit met de Voorverwarming van de lambdasonde-sensor te maken hebben?

Als het erg koud is moet ik in de Winter altijd een kachel onder de auto leggen een half uur voordat ik vertrek omdat hij anders niet start, de moter wordt er niet warm van maar ik denk dat ik op die manier de tempratuur sensor voor de gek kan houden. (maar dan heb ik het wel over temptraturen van rond de -25, ik woon in Zweden namelijk)
zweedje
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 8
Joined: MonJul20, 2015 8:24:51 AM

Re: startproblemen na kortere tijd stilstaan.

Postby bast1aan » MonApr04, 2016 2:30:38 PM

Oude bougies, slechte bougiekabels of vocht bij hoogspanningsgedeelte? Standaard hypothese bij dit soort klachten, niet AX spcifiek. Anders eens het motormanagement uitlezen.
De periodes van echte kou zijn in Zweden nu ook wel voorbij volgens mij?
Gebruik je trouwens speciale winter motorolie en goede koelvloeistof voor zulke lage temperaturen?
bast1aan
AX driver
AX driver
 
Posts: 33
Joined: SatJan02, 2016 6:22:27 PM

Re: startproblemen na kortere tijd stilstaan.

Postby zweedje » MonApr04, 2016 3:29:25 PM

De kou is nu voorbij, vochtig is het wel, bougies en bougiekabels zijn 6 maanden geleden nog vervangen. zou dan toch met vocht bij hoogspanningsgedeelte te maken hebben... maar wat doe ik daar aan? Ik merk dat het erger is bij regenachtig weer maar heb de auto toch in de garage staan.

Motorolie en koelvloeistof zijn aangepast.
zweedje
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 8
Joined: MonJul20, 2015 8:24:51 AM

Re: startproblemen na kortere tijd stilstaan.

Postby Bossie » MonApr04, 2016 3:47:30 PM

Het is wel handig om te weten wat voor AX je hebt en wat voor ontsteking daar op zit. Heeft deze DIS-ontsteking, of nog een verdelerkap? (we hebben een wie-is-wie gedeelte hier op het forum waar je je voor kunt stellen).

De voorverwarming van de lambda verwacht ik niet. Ik zou het of in de ontsteking zoeken, wanneer je een verdelerkap ontsteking hebt, kan het de combinatie bobine/ontstekingsmodule zijn, of de temperatuursensor. Maar er kunnen ook nog andere oorzaken zijn.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: startproblemen na kortere tijd stilstaan.

Postby JSP » WedApr06, 2016 9:30:03 PM

Je hebt in de winter 0W40 nodig voor motorolie en G12 koelvloeistof die kan tot -36C of Antivries 80% water 20% die kunnen dan tot -45C aan. Maar zeker voor het zekere check je DIS/Verdeelkap en massakabels.

En ook een plug in heater voor de winter is makkelijker voor het starten en minder slijtage tijdens je start.
ImageImageImage ImageImage
klik hier voor mijn AX Project

Subaru Vivio sinds 2007 ZD-BX-61

Subaru Vivio sinds 2015 17-DD-PB
JSP
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 763
Joined: FriNov14, 2014 6:30:13 AM
Location: Waalwijk/Rijen


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron