inhouden.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

inhouden.

Postby 823.87 » SunJun25, 2017 1:00:40 AM

HELP!
Mijn AX 1.4 GT Injection houdt in bij constant toerental.
Tot nu toe heb ik de volgende onderdelen vernieuwd/vervangen/afgesteld:
kleppen gesteld
alle vacuüm slangen*
de bougies
de bougie kabels
de verdeler kap
de rotor
het inspuitrelais
de ontsteking module
*Wat mij niet duidelijk is, is dat er aan de vacuüm solonoid 3 pijpjes zitten waarvan ik er slechts 2 kan aansluiten. Een mede gebruiker van de 1.4 heeft me duidelijk gemaakt dat het derde slangetje aan de voorzijde van het inlaat spruitstuk dient te worden aangesloten( zie topic vacuüm schakelaar). Helaas zit daar in mijn geval geen aansluit mogelijkheid (een pijpje) voor. Is er misschien door de vorige (mis)gebruiker een verkeerd spruitstuk op gezet?
Ik begin er zo langzamerhand wanhopig van te worden. Buiten het vacuüm gebeuren heb ik toch het nodige geprobeerd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo langzamerhand terug verlang naar mijn Sunbeam verleden. Geen electronica, achterwiel aandrijving, gewoon eerlijke techniek, wel gebruik van 1 op een emmer, loodvervanger in de benzine en Engels gereedschap nodig, maar ja dan heb je ook wat. Het loopt (eenmaal warm) super en gaat als de brandweer, net zo :? als mijn AX 1.4 trouwens.
:?
823.87
AX driver
AX driver
 
Posts: 38
Joined: TueApr25, 2017 10:17:51 AM

Re: inhouden.

Postby citrofenwick » SunJun25, 2017 8:04:12 PM

ik denk echt niet dat het iets met vacuüm te maken heeft, tenzij echt een ernstig lek. Wat je niet zeker weet: afdoppen
Dat slangetje kan niet dergelijke problemen veroorzaken.

Zelf ken ik die spi'tjes niet zodanig goed. Al lang niet meer mee bezig geweest.
Gaskleppositiesensor? Ik zou eens kijken of je er een ander gasklephuis op kan monteren. Dit zou wel al een en ander uitsluiten.
Heb je dit ter beschikking?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: inhouden.

Postby AlexanderB » SunJun25, 2017 8:41:32 PM

Gasklephuis uberhaupt reinigen met wat (chloorvrije!) remmenreiniger als je geen vervangend gasklephuis hebt.

Verder zijn de monopointjes, net als de GTI, ontzettend gevoelig voor brakke (temperatuur)sensoren, trek bij wijze van test de groene stekker bij het thermostaathuis eens los en kijk of de auto dan beter werkt.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: inhouden.

Postby 823.87 » SunJul02, 2017 10:43:41 PM

Dank voor het meedenken. Dat van die temp. zender op het thermostaathuis ga ik zeker proberen. Ook ga ik het gasklephuis reinigen en laat dan even weten of een van die twee dingen werkte. Dat zal wel even duren i.v.m. drukke werkzaamheden.
823.87
AX driver
AX driver
 
Posts: 38
Joined: TueApr25, 2017 10:17:51 AM

Re: inhouden.

Postby 823.87 » SunJul23, 2017 2:25:11 AM

Dat van die temperatuurvoeler in het thermostaat huis is niet de reden van het inhouden. De (groene) stekker ervan losgetrokken, maar het enige resultaat was dat het lampje van de katalysator op het dashboard niet uitging na het starten. Het inhouden bleef. Nu nog de gasklep schoonmaken proberen.
823.87
AX driver
AX driver
 
Posts: 38
Joined: TueApr25, 2017 10:17:51 AM

Re: inhouden.

Postby Mark » WedJul26, 2017 4:29:27 PM

Niet gewoon je brandstoffilter vervuild of slechte benzinedruk. Dat je benzinepomp af en toe wat minder druk geeft. Krijg je ook dat soort problemen.
Of misschien nog een slechte lambda sensor?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Re: inhouden.

Postby 823.87 » ThuAug03, 2017 9:20:36 AM

Het gekke is dat bij vol gas er geen sprake is van inhouden. Vooral als de motor koud is treed het inhouden op onder de 3000 toeren. Dan lijkt mij dat het brandstoffilter en de benzine druk niet de oorzaak zijn. Bij vol gas wordt meer brandstof gevraagd dan bij een deels geopende gasklep, dus daar zou het inhouden dan erger moeten zijn, maar daar is geen sprake van.
Dat van die lambda sonde is mij onbekend. Hoe kan ik zien of dat de oorzaak is, of moet ik 'm gewoon vervangen en kijken of het dat was?
823.87
AX driver
AX driver
 
Posts: 38
Joined: TueApr25, 2017 10:17:51 AM


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron