De auto Rai is geweest is geweest en de MAX is daar zeer enthousiast ontvangen.
Nu begint het probleem pas echt, er zijn wagens verkocht.....fijn zou je denken, maar nog geen enkele homologatie en er staat niets op papier, vrijwel geen konstuktietekening...
1 auto bouwen is niet zo'n grote kunst, 2 of meer identieke auto's bouwen , dan begint het pas..
Het wordt nu niet alleen een mooi karretje maar ook commerciel moet het aantrekkelijk zijn.
Met alle kennis wordt er wederom een chassis in elkaar gelast ,maar nu volgens tekeningen en alle specificatie's die nodig zijn om een serie
te kunnen produceren.
Maar nog steeds blijft het een welkom proeftuintje voor de grondstofleveranciers, die maar wat graag hun nieuwe of alternatieve materialen willen promoten met de MAX als basis.
Een Stalen bumperdrager bv. wordt vertaald naar een kunststof maar moet op alle fronten beter zijn en een bepaalde toegevoegde waarde hebben.
In dit geval geiintegreerde motorkapscharnieren en ophanging voor de bumper en verlichting, struktureel in de crashtest , lichter in gewicht en goedkopoer te produceren enz. enz.
Er wordt gebruik gemaakt van een voor geimpregneerde vezelstruktuur welke onder hitte en druk in een mal wordt gedrukt.
Op alle fronten een leerproces, zeker omdat het erg divers is.
Zo brengt het thermisch verzinken z'n eigen specifike problemen met zich mee..
Wel wordt er 20 jaar garantie op het chassis gegeven tegen doorroesten... nu we zijn 21 jaar later en er is geen spatje roest te bekennen.
Bijkomende zaken zijn dat zowel het ontwerpbureau KICK Design als MAX Motors naar een nieuw onderkomen verhuizen.
op de achtergrond het nieuwe KICK gebouw.