ax_eigenaar wrote:En staat hier ergens een how to om GOED te ontluchten? Ik weet namelijk niet precies hoe dit moet....
geen idee
Beste is, naar mijn idee, om de motor te starten en dan alle punten 1 voor 1 beginnende bij de laagste open te draaien tot er klein maar gelijkmatig fonteintje uitkomt, dan weer dichtdraaien.
Als de motor warm word worden het wel hele grote fonteinen dus dan moet je het iig niet meer zo doen maar met koude motor kan het prima.
De punten:
1. rechts op de radiator, moet je hem even voor losklikken. plastic plug halve slag draaien en dan kan die er als het goed is uit.
2. op thermostaathuis (rechts op de kop van je motor)
Zit of een klein slangetje, of daarvoor een boutje of (bij type 1 GT's) een sensor die je er even uit kan draaien. Bij je thermostaathuis is het extra belangrijk goed te ontluchten, bij luchtbel gaat deze niet open namelijk.
3. En als laatste zit er 1 links achterin bij je motorsteun. Klein soort van ventiel dopje. Bij verlaagde autos (of scheef geparkeerd) is het soms nodig de slangen naar beneden te drukken voordat er KVS uitkomt. Ik krik hem vaak ook ff op van voor om dat te voorkomen
Wel na elk fonteintje weer ff beetje bijvullen.
Wat je ook kan doen, is motor uit. Alle punten open en dan gaan bijvullen.
Dan overstroomt ie eerst bij punt 1, die dichtdraaien terwijl die overstroomt. Dan punt 2 en 3 t zelfde.
Dan zit er wel teveel in maar dat gooit ie er na het eerste ritje vanzelf ook wel weer uit. Alleen vaak gooien die AXen er dan weer net teveel uit waardoor je weer een half glas bij moet vullen e.d.