Deurpanelen loshalen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Deurpanelen loshalen

Postby Eekstra » TueJun23, 2009 8:33:38 PM

Bij mijn citroen AX 1.1i Spot '96 3 deurs, wil ik de deurpanelen er afhalen omdat de het slot niet goed werkt. Ik heb namelijk (standaard?) centrale deurvergrendeling (zonder afstandsbediening) en ik moet 4 keer de sleutel in het slot om draaien voordat de deuren open gaan, en ik wil kijken of ik kan zien wat er fout is.

Echter, heb ik weinig/geen kennis van het demonteren van auto's en krijg ik de leren panelen er niet af. Het is waarschijnlijk erg simpel maar ik wil niet zomaar aan de panelen gaan trekken als ik er niks van af weet.

Ik krijg wel het voorste plastic paneeltje los, en snap ook hoe ik het handvat (dus niet de deuropener) los krijg, maar verder kom ik niet.

Kan iemand mij verder helpen? bedankt.
Eekstra
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 1
Joined: TueJun23, 2009 8:23:05 PM

Postby Kakelbont » SunSep06, 2009 12:48:37 PM

Heb je electrische ramen? Anders moet ook je deurslinger eraf. Dat is gewoon bot trekken of met een koevoet loswrikken.


Verder moet het plastic rond de deurklink loshalen, zit geklikt.

Daarna kun je met beleid(!) het deurpaneel loshalen, ook dat zit geklikt. Aan de achterkant zitten witte plastic pennen in de deur geklikt, probeer ze er een voor 1 recht uit te halen. Makkelijkste is als je wat hebt om tussen deur en paneel te steken en ze zo los te werken.

Suc6 :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby Johannus » SunSep06, 2009 6:23:44 PM

LOL

Dit heb ik dus vanmiddag voor het eerst zelf ook proefondervindelijk ondevonden...

Dat was nog het makkelijke gedeelte, ik ben nu CV en elektrische ramen aan het installeren en dat is echt niet superrelaxed zeg maar...

Maar dan wel weer extra gaaf als het klaar is ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven


Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests