Binnenspiegel

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Binnenspiegel

Postby pcrodent » TueOct06, 2009 5:04:31 PM

Mini-vraagje dit keer... M'n binnenspiegel is naar beneden gekomen, hoe maak ik die het handigst weer vast?
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Binnenspiegel

Postby MBa@NL » TueOct06, 2009 6:03:30 PM

Hebben ze lijm of dubbelzijdige tape voor bij de beter autohandels.

beide geprobeerd...

met de lijm laat hij bij het verstellen snel los en is het dus aan te raden dat met twee handen te doen door de voet goed vast te houden
met de dubbelzijdige tape zit het erg "hummelig" maar het blijft wel zitten, bij het verstellen lijkt het alsof ie los gaat komen.

rijdt je altijd zelf in de auto en verstel je em nooit raadt ik je de lijm aan, bij veelvuldig verstellen zou ik de tape nemen.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Joost » TueOct06, 2009 9:43:14 PM

handigst tape best (tot op heden) lijm ,had je niet nog een ruitenkit liggen 70-08
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Djoeri » FriOct09, 2009 5:31:37 AM

Ik heb een setje gehaald bij de dealer kost ong 22E, voor mij was het minder omdat ik zelf monteur ben en zij zaken deden met mijn oude werk. Krijg daar bijna altijd korting :) . Je kan ook kijken bij een automaterialenzaak. Ik zou het niet met tape o.i.d. doen.

Het is makkelijk aan te brengen:

De houder waar je spiegel aanhangt en je raam moet je goed reinigen dan moet je de speciale lijm erop plakken dan op het raam drukken en even vast houden, daarna moet je ong. 24u wachten totdat je je spiegel erop kan zetten omdat het goed moet uitharden. Doe dit zo snel mogelijk omdat de temperatuur buiten nu veel lager is en als het nog kouder wordt zal het niet goed hechten en zal je spiegel er weer afvallen.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster
User avatar
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 333
Joined: SunJul09, 2006 11:26:32 AM
Location: Almere

Postby MBa@NL » FriOct09, 2009 10:29:43 AM

Djoeri wrote:...


Heb je een foto van zo'n setje? de lijm die ik bij de automaterialen zaak heb gehaald koste een euro geloof ik en was rot spul... en met de dealer bedoel je gewoon een Citroën dealer?
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Punaxio » FriOct09, 2009 6:10:08 PM

Ben er ook benieuwd naar.

Kennelijk was de vorige eigenaar van m'n moeders Clio een klein mannetje want de spiegel is verlaagd, moet dus nog steeds een keertje omhoog geplaatst worden.
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby pcrodent » FriOct09, 2009 6:29:53 PM

Heb inderdaad nog kit liggen van je Joost... maar om nou voor zo'n spiegeltje een hele bus kit open te maken... :) Eens afwachten wat er voor berichten over het lijmsetje komen, een beetje kosten aan de AX mogen inmiddels wel... (lang leve de kilometervergoeding van m'n vriendin :))
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Djoeri » SatOct10, 2009 8:35:50 AM

Nee sorry het is op. Het is voor eenmalig gebruik. Maar het bestaat uit een soort 2 componenten lijm. Ja ik heb het bij Citroen gehaald.

De spigel zit er nog steeds aan, hij was er eind vorig jaar erafgevallen toen ik mijn raam aan het schoonmaken was. en ik heb hem rond Mei weer vastgezet (beetje uit gemakzucht/vergeten en omdat daarvoor de temperatuur nog niet goed was buiten.)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster
User avatar
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 333
Joined: SunJul09, 2006 11:26:32 AM
Location: Almere


Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron