Probleem met deurslot

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Probleem met deurslot

Postby dennis1983 » SunDec20, 2009 12:40:37 AM

Mensen,

Ik heb een AX 1.5D Spot uit 1996. Ik snap helemaal niks van het probleem wat ik nu heb, dus ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

Ik stap in, niks aan de hand. Valt me op dat de ruiten aan de binnenkant bevroren zijn. Stap weer uit en kom tot de ontdekking dat het deurslot niet meer werkt. De sluiting functioneert niet, waardoor de deur tegen de stootrubbers aan komt en weer open valt.

Niet veel later doet hetzelfde probleem zich voor linksachter. Deur zat een beetje vastgevroren, maar gaat wel normaal open. Daarna blijft ook daar de sluiting in dezelfde stand staan, waardoor ook deze deur niet meer dicht kan. Hier ontstaat zelfs een grote kier, waardoor mijn interieur momenteel wordt blootgesteld aan de heftige sneeuwbuien op de Veluwe.

Er moet eigenlijk wel aardig rap een oplossing, maar ik heb geen flauw idee hoe. Wie kan mij helpen?
Image
User avatar
dennis1983
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 57
Joined: SatJun06, 2009 6:00:16 PM
Location: Apeldoorn

Postby MBa@NL » SunDec20, 2009 12:47:01 AM

ben bang dat je water in je deur hebt en dat je mechanisme vastgevroren zit. beste is om de deurpanelen er af te halen en alles in de deur goed schoonmaken en vochtvrij maken en daarna goed met bijvoorbeeld WD40 ofzo inspuiten.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby WYD » SunDec20, 2009 1:48:58 PM

Voor de tijdelijke oplossing even een goeie fohn pakken en lekker fohnen, dan kan in ieder geval je deur weer dicht. Dit lost het probleem natuurlijk niet op, maar dan zit in ieder geval je deur dicht.
To finish first, you'll first have to finish!
User avatar
WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 300
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Postby dennis1983 » SunDec20, 2009 1:57:22 PM

Het probleem is inmiddels opgelost met behulp van ruitontdooier en anti-roest. Maar toch bedankt!
Image
User avatar
dennis1983
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 57
Joined: SatJun06, 2009 6:00:16 PM
Location: Apeldoorn

Postby MNM(tm) » SunDec20, 2009 3:27:29 PM

Ah, jij hebt die witte 5-deurs diesel (die -net als mijn diesel- helder wit is). :)
Zelfde probleem als jij beschrijft over niet (goed) werkende deurvergrendeling heb ik met mijn dieseltje ook (bijrijders portier).
Ik ga, als de temperaturen zich weer in het normaal werkbare gebied bevinden, de sloten uit de portieren halen om ze eens goed schoon te maken en alle bewegende delen weer eens opnieuw in 't vet te zetten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland


Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron