Stoelen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Stoelen

Postby Qwertje » MonAug16, 2010 2:25:16 PM

Hallo allemaal,

Wat zijn de comfortabelste stoelen voor een ax? Ik heb nu stoelen waar ik al rugpijn van krijg als ik ernaar kijk. Wil dus 2 nieuwe stoelen in de AX. Iemand de gouden tip?

Als iemand in Brabant trouwens nog wat heeft staan hou ik me aanbevolen.

Groeten
Qwertje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 2:06:57 PM
Location: Tilburg

Postby Mastenhose » MonAug16, 2010 2:30:47 PM

Welk type AX heb je nu?
Volcane, Furio en GT(I)-stoelen zitten 't beste IMO...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby MBa@NL » MonAug16, 2010 2:37:02 PM

Van een stoel kun je niet zomaar zeggen of het lekker zit of niet... dat is voor iedereen anders... Een fietszadel staat toch ook niet voor iedereen op de zelfde hoogte of heeft dezelfde vorm?

Zoals Marco aangeeft zitten Volcane/Furio stoelen voor hem perfect... voor mij zijn ze weer veels te hard en houdt ik het er niet lang op uit.

Stoelen uit mijn 14TRS zit ik weer perfect in... anderen vinden het weer veels te zacht en missen steun.

Voor mij zitten GT stoelen uit de oude generatie ook erg goed maar er zijn ook weer mensen die dat niks vinden en liever in de stoelen uit een First zitten waar ik dan weer na een kwartier rugpijn van krijg...

De beste stoel voor in een auto is een op maat gemaakt door een fabrikant als bijvoorbeeld Scheel... dan wordt de stoel gemaakt naar jou rug en lengte en niet naar wat de gemiddelde persoon heeft.

Beste is dus gewoon gaan proefzitten bij anderen als je echt wilt weten wat voor jou de beste AX stoel is.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Donderkar » MonAug16, 2010 2:41:36 PM

Ik heb m'n stoelen vervangen door exemplaren uit 'n 106, die passen gewoon op de rails :idea:
Image
AX 1.4 D wit 3d 1995 JX-VD-49
AX 1.1 TE 5d 1989 XS-29-VH
Ami 6 break wit 1969 AM-00-01
User avatar
Donderkar
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 257
Joined: MonSep18, 2006 7:52:58 PM
Location: Steenwijk

Postby Qwertje » MonAug16, 2010 2:43:42 PM

Ik heb een spot 1.1 uit 96 maar een escapade interieur. Zijn alle stoelen universeel voor de ax? Dus maakt het uit of je type 1 of 2 / GT hebt?
Qwertje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 2:06:57 PM
Location: Tilburg

Postby Mastenhose » MonAug16, 2010 2:47:37 PM

Enige dat anders is, zijn de stoelen voor een 3 of 5-drs, omdat deze bij een 3-drs naar voren moeten kunnen klappen om toegang tot de achterbank te kunnen verschaffen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby MBa@NL » MonAug16, 2010 2:48:01 PM

Qwertje wrote:Ik heb een spot 1.1 uit 96 maar een escapade interieur. Zijn alle stoelen universeel voor de AX? Dus maakt het uit of je type 1 of 2 / GT hebt?


Zolang je ook het hele frame overzet (met 4 bouten (torx 40) per stoel uit de bodem te halen) is het ten alle tijden over te zetten. let wel dat uit een 5 deurs de stoel niet op te klappen is en dat achterin stappen bij een 3 deurs dan bijna niet mogelijk is.

Alleen met de achterbank moet je opletten... een bank uit een 3 deurs past wel in een 5 deurs (al is de instap achterin wat lastiger) maar andersom is het niet mogelijk (uiteraard is alles aan te passen maar 1 op 1 gaat niet)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Qwertje » MonAug16, 2010 2:49:52 PM

Dus als ik het goed begrijp kan ik stoelen uit alle AX'en en peugeot 106 pakken, zolang deze maar voor een 3 deurs is (logisch :))?

Bedankt voor alle reacties, dan ga ik maar eens op zoek naar een setje in de buurt dat prettig zit.
Qwertje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 2:06:57 PM
Location: Tilburg

Postby MBa@NL » MonAug16, 2010 2:52:05 PM

Qwertje wrote:Dus als ik het goed begrijp kan ik stoelen uit alle AX'en en peugeot 106 pakken, zolang deze maar voor een 3 deurs is (logisch :))?

Bedankt voor alle reacties, dan ga ik maar eens op zoek naar een setje in de buurt dat prettig zit.


Wat stoelen betreft klopt je verhaal. Een achterbank van een 106 past hoe dan ook niet... hieraan zul je behoorlijk wat moeten verbouwen om dat goed (en vooral veilig) te laten passen.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Qwertje » MonAug16, 2010 2:54:26 PM

ok top, de achterbank maakt me ook niet uit. Dat is het probleem van degene die mee rijden ;)
Qwertje
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 2:06:57 PM
Location: Tilburg

Postby CitroCin » MonAug16, 2010 3:30:10 PM

Houd er wel rekening mee dat als je AX type 1 stoelen pakt, je de gordelklikkers van je eigen stoelen over moet zetten.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby yup » MonAug16, 2010 5:20:08 PM

Ik kan vermelden dat 106 stoelen HEEL erg goed zitten.

Op en neer naar Parijs gereden en geen centje pijn, en dat is toch echt 500 km heen en 500 km terug.

Voordeel van 106, je hebt er genoeg van op de sloop, en als ze direct plug and play zijn wat wil je nog meer?
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
yup
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 91
Joined: TueNov03, 2009 11:11:10 PM

Postby Terminal » MonAug16, 2010 5:42:18 PM

106 Rallye stoelen zitten echt perfect kan ik vertellen :)
Moet je wel houden van steun en wat hardere zit.
Me oude first stoelen zaten voor geen meter, na 15min zat je al te zoeken hoe je nu weer eens moest zitten.

Die uit de 106 nergens last van, en zit ook stukken beter als een Astra G :)
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Postby MNM(tm) » TueAug17, 2010 4:11:07 AM

En nu ga ik toch echt wel ff zeggen dat ik juist van m'n 106 XSI stoelen weer niet vrolijk wordt: voor mij zitten ze te laag en is de steun in de onderrug op de verkeerde hoogte. :roll:
De GTi stoelen (ph.2 ?) die ik in m'n GTI-Volcane heb, zitten vooralsnog het lekkerst, hoewel ook bij die stoelen de steun in de onderrug wel iets steviger zou mogen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby v.andriessen » TueAug17, 2010 12:06:04 PM

MNM(tm) wrote:En nu ga ik toch echt wel ff zeggen dat ik juist van m'n 106 XSI stoelen weer niet vrolijk wordt: voor mij zitten ze te laag en is de steun in de onderrug op de verkeerde hoogte. :roll:
De GTi stoelen (ph.2 ?) die ik in m'n GTI-Volcane heb, zitten vooralsnog het lekkerst, hoewel ook bij die stoelen de steun in de onderrug wel iets steviger zou mogen.


dus jij wilt van je 106 xsi stoelen af?? Maak eens wat foto's...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby Bossie » TueAug17, 2010 12:13:53 PM

v.andriessen wrote:
MNM(tm) wrote:En nu ga ik toch echt wel ff zeggen dat ik juist van m'n 106 XSI stoelen weer niet vrolijk wordt: voor mij zitten ze te laag en is de steun in de onderrug op de verkeerde hoogte. :roll:
De GTi stoelen (ph.2 ?) die ik in m'n GTI-Volcane heb, zitten vooralsnog het lekkerst, hoewel ook bij die stoelen de steun in de onderrug wel iets steviger zou mogen.


dus jij wilt van je 106 xsi stoelen af?? Maak eens wat foto's...


Is niks voor jou, als je die in je AX zet, kun je niet meer over het stuur heen kijken ;)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby v.andriessen » TueAug17, 2010 12:17:45 PM

Bossie wrote:
v.andriessen wrote:
MNM(tm) wrote:En nu ga ik toch echt wel ff zeggen dat ik juist van m'n 106 XSI stoelen weer niet vrolijk wordt: voor mij zitten ze te laag en is de steun in de onderrug op de verkeerde hoogte. :roll:
De GTi stoelen (ph.2 ?) die ik in m'n GTI-Volcane heb, zitten vooralsnog het lekkerst, hoewel ook bij die stoelen de steun in de onderrug wel iets steviger zou mogen.


dus jij wilt van je 106 xsi stoelen af?? Maak eens wat foto's...


Is niks voor jou, als je die in je AX zet, kun je niet meer over het stuur heen kijken ;)


maar dan past me helm wel.. Ik heb n.l. een hele grote helm voor die dikkie kop van me :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby Bossie » TueAug17, 2010 12:20:07 PM

v.andriessen wrote:
Bossie wrote:
v.andriessen wrote:
MNM(tm) wrote:En nu ga ik toch echt wel ff zeggen dat ik juist van m'n 106 XSI stoelen weer niet vrolijk wordt: voor mij zitten ze te laag en is de steun in de onderrug op de verkeerde hoogte. :roll:
De GTi stoelen (ph.2 ?) die ik in m'n GTI-Volcane heb, zitten vooralsnog het lekkerst, hoewel ook bij die stoelen de steun in de onderrug wel iets steviger zou mogen.


dus jij wilt van je 106 xsi stoelen af?? Maak eens wat foto's...


Is niks voor jou, als je die in je AX zet, kun je niet meer over het stuur heen kijken ;)


maar dan past me helm wel.. Ik heb n.l. een hele grote helm voor die dikkie kop van me :wink:


Die heb je toch altijd op en zet je toch nooit af :lol:


:fluffle
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk


Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests